Τρίτη, Ιανουαρίου 21, 2020

Ο ΝΕΟΣ ΤΙΤΑΝΟΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΑΘΛΟΣ ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΜΕΝΔΩΝΗ


«Ακέφαλο», αλλά δημιουργικό το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης



«Ακέφαλο», αλλά δημιουργικό το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
"Η Νυχτερίδα" από την Εθνική Λυρική Σκηνή (copyright ΕΛΣ/Στέφανος Κυριακόπουλος)
Σε εκκρεμότητα παραμένει ο διορισμός της καλλιτεχνικής διευθύντριας, Ζωής Ζενιώδη. Το υπουργείο Πολιτισμού δεν λύνει το σοβαρό ζήτημα. Ο προγραμματισμός ωστόσο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης συνεχίζεται απρόσκοπτα.
Αν και παραμένει ακέφαλο εδώ και μήνες, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει τις εκδηλώσεις που ετοίμασε η μαέστρος Ζωή Ζενιώδη, η οποία είναι και δεν είναι καλλιτεχνική διευθύντρια του Οργανισμού. Το υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα τον διορισμό της κ. Ζενιώδη και η ίδια, παρότι εργάζεται, παραμένει απλήρωτη και χωρίς δικαίωμα υπογραφής, καθώς το ΦΕΚ του διορισμού της δεν έχει εκδοθεί από τον Ιούλιο, όταν και ανακοινώθηκε ότι πήρε τη θέση.
Η προκήρυξη της θέσης έγινε τον Ιανουάριο του 2019, η διαδικασία ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι, αλλά υπάρχει ένα νομικό πρόβλημα, καθώς η προκήρυξη αυτή δεν πέρασε από την αρμόδια επιτροπή που εγκρίνει τις προσλήψεις για τον δημόσιο τομέα. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού έκρινε ότι δεν χρειάζεται αυτή η έγκριση, η νυν όμως την θεωρεί απαραίτητη κι ως εκ τούτου δεν προχωρά τον διορισμό της.

z.-zeniodi-2.jpg
Ο προγραμματισμός των εκδηλώσεων μέχρι το τέλος της χρονιάς έχει ανακοινωθεί και συνεχίζεται κανονικά και η Ζωή Ζενιώδη δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά για να διεκδικήσει τα δεδουλευμένα και την δικαίωσή της, ενώ το υπουργείο καλείται να λύσει τον γρίφο και είτε να εγκρίνει τον διορισμό της, είτε να επαναπροκηρύξει τη θέση.
Παρά το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει το κοινό της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να απολαμβάνει εκδηλώσεις υψηλής ποιότητας, καθώς ο προγραμματισμός προχωρά απρόσκοπτα. Στις αρχές Δεκεμβρίου και συγκεκριμένα στις 5,8,11 και 13 παρουσιάζεται η δημοφιλής οπερέτα του Γιόχαν Στράους, «Η Νυχτερίδα», μια παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη. Η οπερέτα είχε παρουσιαστεί το 2014 και στη νέα της παρουσίαση είναι μια νέα, μεγάλη και πλούσια παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με τους ίδιους βασικούς συντελεστές, αλλά διαφορετική διανομή, ορχήστρα και χορωδία.

nyxterida1c_stefanos-0813.jpg
Η Νυχτερίδα από την Εθνική Λυρική Σκηνή (copyright ΕΛΣ/Στέφανος Κυριακόπουλος)
Η μουσική διεύθυνση είναι του Μιχάλη Οικονόμου, η μετάφραση και η μεταφορά στα ελληνικά του Δημήτρη Δημόπουλου και παίζουν μεταξύ άλλων οι Διονύσης Σούρμπης, Άννα Στυλιανάκη, Χρύσα Μαλιαμάνη, Κωνσταντίνα Στράνη, ενώ συμμετέχουν η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης σε διδασκαλία της Μαίρης Κωνσταντινίδου και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Με ένα θέμα ανάλαφρο και δροσερό, μια πλοκή γεμάτη χιούμορ, παρεξηγήσεις και ανατροπές και φυσικά με μια υπέροχη μουσική, όπου κυριαρχούν τα λαμπρά βαλς, δεν είναι περίεργο που «Η Νυχτερίδα» του Γιόχαν Στράους του νεότερου, έχει γίνει η πιο διάσημη, δημοφιλής και αντιπροσωπευτική βιεννέζικη οπερέτα. Από το 1874, δηλαδή εδώ και ενάμισι αιώνα, δεν έχει σταματήσει να ψυχαγωγεί και να τέρπει το κοινό όλου του πλανήτη, μεταφέροντας μέσα από τη διάθεση του καρναβαλιού και τις φυσαλίδες της σαμπάνιας, λίγη από την αυτοκρατορική αίγλη της μπελ επόκ.
Νωρίτερα, την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, θα προβληθεί σε μαγνητοσκόπηση η μεγάλη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Μεγάλης Βρετανίας με το αριστούργημα του Σαίξπηρ «Αντώνιος και Κλεπάτρα», σε σκηνοθεσία Σάιμον Γκόντγουιν, με τον σπουδαίο ηθοποιό Ρέιφ Φάινς και την Σόφι Οκονέντο. Η παράσταση κέρδισε κοινό και κριτικούς και μέσα από το πρόγραμμα National Theatre Live έρχεται στη Θεσσαλονίκη. Ιδιαίτερη μνεία π[ρέπει να γίνει στη σκηνογραφία της παράστασης, που αξιοποιεί στο έπακρο την περιστρεφόμενη σκηνή του Olivier Theatre του Λονδίνου και δημιουργεί ένα παράλληλο, ιστορικό σύμπαν, με μια Αίγυπτο που μοιάζει με υπερπολυτελές ξενοδοχείο και μια Ρώμη με μαρμάρινες αίθουσες συνεδριάσεων, που θυμίζουν μουσείο.

ntl_antony_cleopatra_-_portrait_27.11.19.jpg


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:

«Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης που είναι και δεν είναι ακέφαλο»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...