Προπώληση ρατσισμού
Στρατής Αγγελής
Μια μικρή αλλά μαχητική ομάδα διαδηλωτών, κατήγγειλαν
την ακροδεξιά, ρατσιστική ατζέντα του Fox News έξω από τις κεντρικές
εγκαταστάσεις του καναλιού στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης την περασμένη
Τετάρτη. Οι διαδηλωτές δεν απευθύνονταν στη διοίκηση του καναλιού, αλλά
στους πελάτες του, δηλαδή τους μάνατζερ που έφταναν εκεί για να
παρακολουθήσουν την έναρξη της καμπάνιας του δικτύου για την προπώληση
διαφημίσεων της επόμενης τηλεοπτικής σεζόν. Την κινητοποίηση οργάνωσε η
Μη Κυβερνητική Οργάνωση Media Matters
Το αγαπημένο κανάλι του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα. Χάνει διαφημίσεις, δηλαδή πελάτες που αισθάνονται την ανάγκη να κρατήσουν κάποιες αποστάσεις, έστω για εμπορικούς λόγους, από τηλεαστέρες του Fox News, οι οποίοι αποτελούν ένα είδος «γκουρού» της αμερικανικής Ακροδεξιάς. Το κανάλι προσπαθεί να πείσει τους πελάτες να διαφημιστούν σε άλλες εκπομπές του, παρότι οι χειρότερες -εκείνες που συστηματικά επιτίθενται στους μετανάστες, στους αντιπάλους του Τραμπ και στη διαφορετικότητα- έχουν την υψηλότερη τηλεθέαση.
Ένας από αυτούς τους τηλεαστέρες ο Τάκερ Κάρλσον, χαρακτήρισε τους Ιρακινούς «αγράμματους πρωτόγονους πίθηκους». Υποστηρίζοντας ότι το τείχος του Τραμπ θα σταματήσει τους «εισβολείς» από το Μεξικό, ο Κάρλσον είπε ότι δεν έχει πρόβλημα με τους «καλούς» Μεξικανούς αλλά με τους Αμερικανούς πολιτικούς που «μας λένε ότι έχουμε την ηθική υποχρέωση να δεχτούμε τους φτωχούς του κόσμου ακόμα και όταν αυτό φτωχαίνει, βρομίζει και διχάζει περισσότερο τη χώρα μας». Μια ημέρα μετά η ασφαλιστική εταιρεία Pacific Life ανέστειλε τη διαφήμισή της στην εκπομπή του Κάρλσον τονίζοντας ότι διαφωνεί με τα λεγόμενά του και σέβεται τους πελάτες της. Ακολούθησαν, υπό την πίεση των πελατών τους, εταιρείες όπως η SmileDirectClub, η Bowflex και η Nerdwallet που ανακοίνωσαν ότι επανεξετάζουν τη διαφήμισή τους μέσω της συγκεκριμένης εκπομπής. Το κανάλι αντέδρασε λέγοντας ότι δεν θα υποκύψει στη «λογοκρισία» ούτε στις απειλές «ακροαριστερών οργανώσεων».
Πέρσι τέτοια εποχή η τηλεαστέρας Λόρα Ίνγκραχαμ χαρακτήρισε «απροσάρμοστο» τον μαθητή Ντέιβιντ Χογκ που ξεκίνησε εκστρατεία κατά της οπλοκατοχής μετά το μακελειό με τους 17 νεκρούς σε σχολείο της Φλόριντα. Είκοσι επτά μεγάλες εταιρείες (Nestle, Johnson & Johnson, TripAdvisor, Nutrish, Expedia κ.ά.) ανακοίνωσαν ότι δεν πρόκειται να διαφημιστούν ξανά στην εκπομπή της. Η παρουσιάστρια πήρε «άδεια» μιας εβδομάδας, αλλά επανήλθε δριμύτερη υποστηρίζοντας με θέρμη την οπλοκατοχή και κατακεραυνώνοντας τους ξένους που απειλούν την Αμερική και την κουλτούρα της.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η Ακροδεξιά πέρασε στην αντεπίθεση. Το φθινόπωρο η εταιρεία Keurig σταμάτησε να διαφημίζει τις καφετιέρες της στην εκπομπή του Σον Χάνιτι ο οποίος με σεξιστικά σχόλια υπερασπίστηκε τον ακροδεξιό υποψήφιο γερουσιαστή της Αλαμπάμα Ρόι Μουρ που είχε εμπλακεί σε σεξουαλικό σκάνδαλο. Μέσα σε λίγες ημέρες κυκλοφόρησαν στο Διαδίκτυο ερασιτεχνικά βίντεο θαυμαστών του Χάνιτι που έσπαγαν καφετιέρες Keurig και καλούσαν τους οπαδούς του Τραμπ να κάνουν το ίδιο, σε μια εκστρατεία δυσφήμησης της εταιρείας.
Το Fox News έδειξε όμως μεγάλη «ευαισθησία» και αρνήθηκε να προβάλει στην εκπομπή του Σον Χάνιτι τη διαφήμιση του υποψήφιου για Όσκαρ ντοκιμαντέρ Night at the Garden που αναδεικνύει τη δράση των ναζί στις ΗΠΑ τις παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η διοίκηση του καναλιού ισχυρίσθηκε πως δεν θέλει να παρουσιάσει τις σκηνές από τη μεγάλη συγκέντρωση των ναζί στο Μάντισον Σκουέρ Γκάρντεν της Νέας Υόρκης το 1939. Αλλά, αυτό που μάλλον την ενόχλησε ήταν το συμπέρασμα των δημιουργών ότι «μπορεί να συμβεί εδώ».
Media Matters for America |
που καταγράφει και καταγγέλλει την ακροδεξιά προπαγάνδα στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.Το αγαπημένο κανάλι του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα. Χάνει διαφημίσεις, δηλαδή πελάτες που αισθάνονται την ανάγκη να κρατήσουν κάποιες αποστάσεις, έστω για εμπορικούς λόγους, από τηλεαστέρες του Fox News, οι οποίοι αποτελούν ένα είδος «γκουρού» της αμερικανικής Ακροδεξιάς. Το κανάλι προσπαθεί να πείσει τους πελάτες να διαφημιστούν σε άλλες εκπομπές του, παρότι οι χειρότερες -εκείνες που συστηματικά επιτίθενται στους μετανάστες, στους αντιπάλους του Τραμπ και στη διαφορετικότητα- έχουν την υψηλότερη τηλεθέαση.
Ένας από αυτούς τους τηλεαστέρες ο Τάκερ Κάρλσον, χαρακτήρισε τους Ιρακινούς «αγράμματους πρωτόγονους πίθηκους». Υποστηρίζοντας ότι το τείχος του Τραμπ θα σταματήσει τους «εισβολείς» από το Μεξικό, ο Κάρλσον είπε ότι δεν έχει πρόβλημα με τους «καλούς» Μεξικανούς αλλά με τους Αμερικανούς πολιτικούς που «μας λένε ότι έχουμε την ηθική υποχρέωση να δεχτούμε τους φτωχούς του κόσμου ακόμα και όταν αυτό φτωχαίνει, βρομίζει και διχάζει περισσότερο τη χώρα μας». Μια ημέρα μετά η ασφαλιστική εταιρεία Pacific Life ανέστειλε τη διαφήμισή της στην εκπομπή του Κάρλσον τονίζοντας ότι διαφωνεί με τα λεγόμενά του και σέβεται τους πελάτες της. Ακολούθησαν, υπό την πίεση των πελατών τους, εταιρείες όπως η SmileDirectClub, η Bowflex και η Nerdwallet που ανακοίνωσαν ότι επανεξετάζουν τη διαφήμισή τους μέσω της συγκεκριμένης εκπομπής. Το κανάλι αντέδρασε λέγοντας ότι δεν θα υποκύψει στη «λογοκρισία» ούτε στις απειλές «ακροαριστερών οργανώσεων».
Πέρσι τέτοια εποχή η τηλεαστέρας Λόρα Ίνγκραχαμ χαρακτήρισε «απροσάρμοστο» τον μαθητή Ντέιβιντ Χογκ που ξεκίνησε εκστρατεία κατά της οπλοκατοχής μετά το μακελειό με τους 17 νεκρούς σε σχολείο της Φλόριντα. Είκοσι επτά μεγάλες εταιρείες (Nestle, Johnson & Johnson, TripAdvisor, Nutrish, Expedia κ.ά.) ανακοίνωσαν ότι δεν πρόκειται να διαφημιστούν ξανά στην εκπομπή της. Η παρουσιάστρια πήρε «άδεια» μιας εβδομάδας, αλλά επανήλθε δριμύτερη υποστηρίζοντας με θέρμη την οπλοκατοχή και κατακεραυνώνοντας τους ξένους που απειλούν την Αμερική και την κουλτούρα της.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η Ακροδεξιά πέρασε στην αντεπίθεση. Το φθινόπωρο η εταιρεία Keurig σταμάτησε να διαφημίζει τις καφετιέρες της στην εκπομπή του Σον Χάνιτι ο οποίος με σεξιστικά σχόλια υπερασπίστηκε τον ακροδεξιό υποψήφιο γερουσιαστή της Αλαμπάμα Ρόι Μουρ που είχε εμπλακεί σε σεξουαλικό σκάνδαλο. Μέσα σε λίγες ημέρες κυκλοφόρησαν στο Διαδίκτυο ερασιτεχνικά βίντεο θαυμαστών του Χάνιτι που έσπαγαν καφετιέρες Keurig και καλούσαν τους οπαδούς του Τραμπ να κάνουν το ίδιο, σε μια εκστρατεία δυσφήμησης της εταιρείας.
Το Fox News έδειξε όμως μεγάλη «ευαισθησία» και αρνήθηκε να προβάλει στην εκπομπή του Σον Χάνιτι τη διαφήμιση του υποψήφιου για Όσκαρ ντοκιμαντέρ Night at the Garden που αναδεικνύει τη δράση των ναζί στις ΗΠΑ τις παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η διοίκηση του καναλιού ισχυρίσθηκε πως δεν θέλει να παρουσιάσει τις σκηνές από τη μεγάλη συγκέντρωση των ναζί στο Μάντισον Σκουέρ Γκάρντεν της Νέας Υόρκης το 1939. Αλλά, αυτό που μάλλον την ενόχλησε ήταν το συμπέρασμα των δημιουργών ότι «μπορεί να συμβεί εδώ».
"Πριν από 80 χρόνια αυτό το μήνα, 20.000 Αμερικανοί γεμίζουν
το Madison Square Garden για να συμμετάσχουν σε ένα ναζιστικό ράλι.
Μπορεί να συμβεί εδώ."Field of Vision - A Night at the Garden from Field of Vision on Vimeo.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου