«Έχω πει μερικές φορές στον εαυτό μου ότι αν υπήρχε μία μόνο πινακίδα στην είσοδο κάθε εκκλησίας που να απαγόρευε την είσοδο σε οποιονδήποτε με εισόδημα πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό , θα γινόμουν αμέσως χριστιανή» . Σιμόν Βέιλ, Γαλλίδα φιλόσοφος και πολιτική ακτιβίστρια (1909-1943)
Παρασκευή, Ιουλίου 06, 2018
Απολαμβάνοντας ένα νουάρ του Χεμινγουέι σε μια κινηματογραφική τριλογία μεγάλων σκηνοθετών
THE KILLERS (Οι Δολοφόνοι, 1946) του Robert Siodmak
Πηγή:filmcracker.blogspot.com
Τα πρώτα δέκα λεπτά αυτού του κλασικού
φιλμ ακολουθούν σχεδόν κατά γράμμα το ομώνυμο διήγημα του Χέμινγουεϊ,
που γράφτηκε το '27 : δύο πληρωμένοι δολοφόνοι εμφανίζονται ξαφνικά σε
μια πόλη και εκτελούν τον ερημίτη Σουίντ - δηλ. "Σουηδό" (Μπαρτ
Λάνκαστερ), όπως είναι το παρατσούκλι του, ο οποίος δεν αντιστέκεται
καθόλου. Σ' αυτό το σημείο το σενάριο απομακρύνεται απο το πρωτότυπο και
εφευρίσκει τον ρόλο του Ρίορνταν (Έντμοντ Ο' Μπράϊεν), ενός
ενθουσιώδους πραγματογνώμονα ασφαλιστικής εταιρίας, ο οποίος αποκαλύπτει
σιγά σιγά το παρελθόν του "Σουηδού" : ένας πρώην πυγμάχος, ανακατεμένος
με μια ύποπτη κυρία (Άβα Γκάρντνερ), μια ληστεία και μια προδοσία!
Στον "Πολίτη Κέην" η ιστορία είναι
χωρισμένη σε φλας μπακ ανάλογα με τους αφηγητές. Στους "Δολοφόνους",
αυτή η ιδέα εξελίσσεται περισσότερο, μπερδεύοντας τη χρονική σειρά των
φλας μπακ. Η διαδικασία συναρμολόγησης του παζλ ενισχύει το σύνδεσμο του
θεατή με τον Ρίορνταν. Καθώς διεισδύει στο παρελθόν του "Σουηδού", ο
αεικίνητος Ρίορνταν απολαμβάνει την έντονη ζωή ενός ήρωα του νουάρ,
χωρίς όμως τις συνήθεις επιπτώσεις. Η σχέση του Ρίορνταν με τον παράνομο
κόσμο του "Σουηδού" γίνεται ανάλογη με τη σχέση ανάμεσα στο θεατή και
την ταινία - μια ιδέα που αποκρυσταλλώνεται λίγο πριν από την τελική
αναμέτρηση, όταν η σιλουέτα του Ρίορνταν φαίνεται σε πρώτο πλάνο σαν να
βρίσκεται στην μπροστινή σειρά ενός κινηματογράφου. Εκτός από εξαιρετικό
νουάρ, οι "Δολοφόνοι" αποτελούν και ένα ερμηνευτικό σχόλιο για το λόγο
που απολαμβάνουμε τα νουάρ (και κατ' επέκταση τον ίδιο τον
κινηματογράφο) : ως μια απόδραση (από την πλήξη και την σιγουριά) στον
κίνδυνο και την καταστροφή, αλλά από απόσταση ασφαλείας...
The Killers (Russian: Убийцы) is a 1956 student film by the Soviet and
Russian film director Andrei Tarkovsky and his fellow students Marika
Beiku and Aleksandr Gordon. It is based on the short story The Killers
by Ernest Hemingway, written in 1927. It was Tarkovsky's first film,
produced when he was a student at the State Institute of Cinematography
(VGIK).
Students were required to work on films in groups of two or threes due
to a lack of equipment at the film school VGIK. Andrei Tarkovsky and
Aleksandr Gordon asked Marika Beiku to work with them. The idea for
adapting Ernest Hemingway's short story was Tarkovsky's. All roles were
played by students of the VGIK, and the camera and lighting was handled
by fellow students Alfredo Álvarez and Aleksandr Rybin.
Beiku, Gordon and Tarkovsky set up an American bar in the studio of the
film school, at this time a symbol of depravity and becoming a little
attraction among students. Props were brought by students from their
homes, and from relatives and friends. The film was praised by Mikhail
Romm, the professor and teacher of Beiku, Gordon and Tarkovsky.
Directed by: Marika Beiku, Aleksandr Gordon, Andrei Tarkovsky
Written by: Ernest Hemingway (story), Aleksandr Gordon, Andrei Tarkovsky
Starring: Yuli Fait, Aleksandr Gordon, Valentin Vinogradov, Boris
Novikov, Yuri Dubrovin, Andrei Tarkovsky, Vasily Shukshin
Cinematography: Alfredo Alvarez, Aleksandr Rybin
Release date(s): 1956 (USSR)
Running time: 19 min.
Country: Soviet Union
Language: Russian
Ο Τσάρλι και ο Λη είναι επαγγελματίες δολοφόνοι, μισθωμένοι να σκοτώσουν
τον πρώην επιτυχημένο ραλίστα Τζόνι Νορθ που πλέον εργάζεται ως
δάσκαλος σε σχολείο για τυφλούς. Παρά το γεγονός ότι προειδοποιήθηκε, ο
Νορθ μένει άπραγος και αφήνει τα δύο άτομα να τον σκοτώσουν. Ωστόσο, ο
Τσάρλι, ο μεγαλύτερος και πιο έμπειρος από τους δύο, προβληματίζεται.
Αυτός και ο Λη αποφασίζουν να ανακαλύψουν ποιος τους προσέλαβε να
βγάλουν από τη μέση τον Νορθ και να μάθουν γιατί το θύμα τους δεν
προσπάθησε να διαφύγει. Πρωταγωνιστούν: John Cassavetes, Lee Marvin,
Angie Dickinson, Ronald Reagan.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου