Σάββατο, Απριλίου 17, 2010

ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

"Είναι εκπαιδευτικός. Έχοντας ήδη στην πλάτη του
δέκα μεταρρυθμίσεις
στην Παιδεία,
του ήρθε βαριά η τελευταία της Διαμαντοπούλου.

Και μάλιστα με μείωση μισθού!"
***********************************************

Παιδεία χωρίς βάση

Από τον ΣΗΦΗ ΠΟΛΥΜΙΛΗ
_______________

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 16/04/2010

Να συμφωνήσουμε με την υπ. Παιδείας ότι η βάση τού 10 δεν οδήγησε στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης ούτε στο Λύκειο ούτε στα ΑΕΙ. Το ερώτημα και η απορία είναι σε τι θα συμβάλει η κατάργησή της.

Το μόνο ορατό αποτέλεσμα είναι να μπουν μερικές χιλιάδες νέοι και νέες σε υποβαθμισμένα ΤΕΙ που δεν οδηγούν πουθενά, παρά μόνο σ' ένα πτυχίο χωρίς αντίκρισμα. Εκτός κι αν ο στόχος της κατάργησης της βάσης είναι να τονωθεί η οικονομική δραστηριότητα σε κάποιες επαρχιακές πόλεις, όπως διεκδικούσαν εδώ και καιρό, με το υστέρημα κάποιων οικογενειών που εξακολουθούν να έχουν την ψευδαίσθηση ότι ένα πτυχίο, κατάλληλο για κορνιζάρισμα σε κάποιο σαλόνι, θα προσφέρει κάτι στα παιδιά τους...

ΓΙΑΤΙ είναι προφανές ότι το πόσοι θα μπουν εντέλει σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ το καθορίζει ο βαθμός δυσκολίας ή ευκολίας των θεμάτων που μπαίνουν στις εξετάσεις. Μόνο που η επιλογή των θεμάτων δεν γίνεται με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια, αλλά και με βάση τις εκάστοτε πολιτικές επιλογές. Με την κατάλληλη συμβολή βέβαια ενός εξεταστικού συστήματος που οδηγεί στον παραλογισμό να διαγωνίζονται για τα ίδια θέματα οι υποψήφιοι της Ιατρικής με αυτούς της Νοσηλευτικής ή οι υποψήφιοι γεωπόνοι με αυτούς που θα «σπουδάσουν» ανθοδετική... Οσο δεν αλλάζει αυτό το καθεστώς, όσο δεν υπάρχει μια ουσιαστική αναβάθμιση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, η ύπαρξη ή όχι της βάσης είναι για να προκαλεί μια συζήτηση άνευ ουσίας και κυρίως άνευ αποτελέσματος...

ΦΑΙΝΕΤΑΙ όμως ότι είμαστε καταδικασμένοι να συζητάμε μονίμως για την κρίση και της παιδείας, αλλά μόλις πάει κάτι ν' αλλάξει, που θίγει συνήθειες και συμφέροντα, να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην εφαρμοστεί... Προωθεί το υπ. Παιδείας την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κάτι αυτονόητο για οποιαδήποτε άλλη χώρα, μέτρο που οδηγεί στο σχολείο της αγοράς, απαντά η ΟΛΜΕ... Να μη μετακινούνται για τρία χρόνια οι εκπαιδευτικοί για να μη γίνεται μπάχαλο στα σχολεία, όπως είναι ο κανόνας σήμερα, μας οδηγεί σε... στρατιωτική θητεία, απαντούν οι συνδικαλιστές, υπέρμαχοι κατά τ' άλλα των αλλαγών στην παιδεία.

ΕΤΣΙ οποιαδήποτε ρύθμιση, όποια αλλαγή ταράζει λίγο τα λιμνάζοντα ύδατα και τα «κεκτημένα» μας δικαιώματα γίνεται αιτία πολέμου. Μπορεί να βλέπουμε την κρίση να μας πνίγει, μπορεί να διαπιστώνουν οι πάντες ότι η μεταρρύθμιση στην παιδεία είναι αναγκαία προϋπόθεση για να αλλάξει κάτι, αρκεί βέβαια να μη διαταραχθούν οι συνήθειες και το βόλεμά μας... Κατά τ' άλλα, μας φταίνε μονίμως οι κερδοσκόποι, τα σπρεντ και ο κακός μας ο καιρός...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...