Όταν φεύγει ένας μεγάλος , η γη γίνεται φτωχότερη. Ο Dino Risi ήταν μεγάλος .
Χάρη σ' αυτόν και μερικούς ακόμη σημαντικούς σκηνοθέτες μεσουράνησε
στην Ευρώπη ο λαμπρός ιταλικός κινηματογράφος των δεκαετιών 50-70.
Βαθιά πολιτικοποιημένος , έδειξε, μέσα κυρίως από τις σπαρταριστές κωμωδίες του,
τη διάβρωση της ιταλικής κοινωνίας από το σαράκι του μικροαστισμού, σαράκι που έμελλε να οδηγήσει στην παρακμή των ζωτικών της στοιχείων και στην εμφάνιση του Μπερλουσκονισμού και των φασιστικών παραφυάδων του.
Από τα πολυάριθμα έργα του αγαπώ ιδιαίτερα το Una vita difficile (1961)/ Δύσκολη ζωή (κοινωνικό δράμα) , το La marcia su Roma (1962) / Η πορεία προς τη Ρώμη ( σπουδή πάνω στην επικράτηση του φασισμού στην Ιταλία) , το Profumo di donna (1974) / Άρωμα γυναίκας ( συγκλονιστικό ελεγείο του έρωτα και της φιλίας), το I mostri (1963) / Τα τέρατα ( γκροτέσκα διακωμώδηση της αστικής ηθικής)
και το Il sorpasso (1962) / Ο φανφαρόνος ( συμβολικό on the road θανάτου της αργόσχολης και παρασιτικής μικροαστικής τάξης ).
Χάρη σ' αυτόν και μερικούς ακόμη σημαντικούς σκηνοθέτες μεσουράνησε
στην Ευρώπη ο λαμπρός ιταλικός κινηματογράφος των δεκαετιών 50-70.
Βαθιά πολιτικοποιημένος , έδειξε, μέσα κυρίως από τις σπαρταριστές κωμωδίες του,
τη διάβρωση της ιταλικής κοινωνίας από το σαράκι του μικροαστισμού, σαράκι που έμελλε να οδηγήσει στην παρακμή των ζωτικών της στοιχείων και στην εμφάνιση του Μπερλουσκονισμού και των φασιστικών παραφυάδων του.
Από τα πολυάριθμα έργα του αγαπώ ιδιαίτερα το Una vita difficile (1961)/ Δύσκολη ζωή (κοινωνικό δράμα) , το La marcia su Roma (1962) / Η πορεία προς τη Ρώμη ( σπουδή πάνω στην επικράτηση του φασισμού στην Ιταλία) , το Profumo di donna (1974) / Άρωμα γυναίκας ( συγκλονιστικό ελεγείο του έρωτα και της φιλίας), το I mostri (1963) / Τα τέρατα ( γκροτέσκα διακωμώδηση της αστικής ηθικής)
και το Il sorpasso (1962) / Ο φανφαρόνος ( συμβολικό on the road θανάτου της αργόσχολης και παρασιτικής μικροαστικής τάξης ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου