Δευτέρα, Ιανουαρίου 15, 2024

Το Αλλοθι του Δολοφόνου (1948)

https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/ade432f2-d988-4e48-83d1-455b95818ed3.jpg Ο δημοσιογράφος George Stroud βρίσκεται ουσιαστικά κατηγούμενος, μέσα στο κτίριο του Ομίλου, για τον φόνο της φιλενάδας του στυγνού αφεντικού του Earl Janath. Την φιλενάδα είχε βάναυσα σκοτώσει ο Janath σε μία έκρηξη θυμού και προσπαθούσε να βρεί κάποιον να του το φορτώσει... Ο μόνος σύμμαχος που έχει μείνει στον Stroud είναι η γυναίκα του, η οποία όμως είναι στα πρόθυρα του να τον χωρίσει... Παρόλα αυτά, ο Stroud, που έχει αποφασίσει να τα παρατήσει και να γυρίσει οικογενειακά στην μικρή τους πόλη, είναι αποφασισμένος με την βοήθεια ενός φίλου του ηθοποιού να παγιδεύσει τον Janath για να ομολογήσει το έγκλημα του... Οι ερμηνείες, ουσιαστικά βαστάνε το έργο.Το σενάριο είναι μπλεγμένο, αλλά σίγουρα αναφέρεται στο γεγονός της δύναμης του Τύπου και την δυνατότητα του να παρεμβαίνει -αλλά και να ....καλύπτει- καταστάσεις προς όφελος των μεγαλοεκδοτών.

How Much of a Character Was Alice Neel? Just Look at 'The Big Clock,' the  Classic Film Noir Partly Based on the Artist's Notoriety

«Το Άλλοθι του Δολοφόνου»(«The Big Clock»)

Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

(Ασπρόμαυρο, ΗΠΑ, 1948, διάρκεια 95’).Σκηνοθεσία: Τζον Φάροου.Σενάριο: Τζόναθαν Λάτιμερ, Κένεθ Φέρινγκ από το βιβλίο του.Παίζουν: Ρέι Μίλαντ, Μορίν Ο ‘ Σάλιβαν, Τσαρλς Λότον, Έλσα Λάντσεστερ, Ρίτα Τζόνσον.


Ο Τζορτζ Στράουντ  παντρεμένος, δουλεύει σε διευθυντική θέση σε ένα συγκρότημα περιοδικών το οποίο διευθύνει ένας πάμπλουτος διεφθαρμένος μεγιστάνας. Το συγκρότημα για να εξασφαλίσει μεγάλες κυκλοφορίες ιδίως κάνει έρευνες γύρω από άλυτα εγκλήματα τα οποία επιχειρεί να αναλύσει και να διελυκάνει. Τα πράγματα περιπλέκονται όμως όταν ο μεγιστάνας σκοτώνει την ερωμένη του και στην έρευνα των γεγονότων τίθεται επικεφαλής ο Τζορτζ Στράουντ. Με μία σειρά περιπλοκών καταλήγει να θεωρείται ένοχος για το έγκλημα που δεν έκανε. Προσπαθεί να βρει τον πραγματικό ένοχο και του συμπαραστέκεται η γλυκύτατη σύζυγός του Ζορζέτ. Ακολουθούν αγωνιακές εξελίξεις.

Ο Τζον Φάροου, πατέρας της γνωστής ηθοποιού Μία Φάροου, ένας μεγάλος δάσκαλος του φιλμ  νουάρ, γυρίζει εδώ το αριστούργημά του με πραγματικό τίτλο «Το Μεγάλο Ρολόι». Βασικό ρόλο στην ταινία παίζει ένα τεράστιο ρολόι που λειτουργεί με πολλαπλό τρόπο συμβολικά. Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας του 1948 ως επίσημη συμμετοχή των Ηνωμένων Πολιτειών και υπήρξε πάρα πολύ επιδραστική. Έτσι έγιναν δύο ελεύθερα ριμέικ της, το 1976 από τον Αλέν Κορνό με ελληνικό τίτλο «Ο Σκληρός Νόμος του Επιθεωρητή Φερό» με τον Υβ Μοντάν στον πρωταγωνιστικό ρόλο και στα 1987 το «Αδιέξοδο» από τον Ρόμπερτ Ντόλαντσον με τον Ρίτσαρντ Γκιρ στον ίδιο ρόλο. Όπως γράφουν και διακεκριμένοι Αμερικάνοι κριτικοί σε αυτό το υπέροχο νουάρ αξίζει να παρατηρήσουμε και τις σαφέστατες ταξικές και κοινωνικές αναφορές και διακριτικές καταγγελίες. Αντιπαρατίθενται δύο κόσμοι: Ο κλειστός, αυτός των γραφείων των περιοδικών με τις συνεχείς ίντριγκες και ο εξωτερικός, αυτός των πραγματικών ανθρώπων που μοχθούν να ζήσουν μέσα από τη δουλειά τους. Αξιοποιούνται συνεχώς κλειστοί χώροι, η φωτογραφία είναι υποβλητική, ενώ όλοι οι ρόλοι υποδειγματικοί σε αυτό που υπηρετούν.

kemes.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Αυγή - Στο Κόκκινο 105,5 : τα εμβληματικά ΜΜΕ της Αριστεράς δεν πρέπει να κλείσουν

  Η Αυγή και Στο Κόκκινο 105,5 :το πρόβλημα είναι πολιτικό Η ΑΥΓΗ έχει επιβιώσει σε πιο χαλεπούς οικονομικά καιρούς, όταν το κόμμα δεν έμ...