Τρίτη, Σεπτεμβρίου 27, 2022

“Οψόμεθα εις Φιλίππους” | έκθεση φωτογραφίας του Στράτου Καλαφάτη

“Οψόμεθα εις Φιλίππους” | έκθεση φωτογραφίας του Στράτου Καλαφάτη

“Οψόμεθα εις Φιλίππους” | έκθεση φωτογραφίας του Στράτου Καλαφάτη

Ο Στράτος Καλαφάτης παρουσιάζει τη δεύτερη έκθεσή του στην Bernier/Eliades

(και θα παρευρίσκεται στα εγκαίνια)

Μετά από τις πολύ σημαντικές εκθέσεις, «Άθως / Τα Χρώματα της Πίστης» και «Αρχιπέλαγος», ο Στράτος Καλαφάτης, με την ιστορική φράση «Οψόμεθα εις Φιλίππους» μας προσκαλεί στο νέο του ταξίδι, στα Τενάγη του Παγγαίου, μια περιοχή με πολλαπλές συνδηλώσεις, ένα αρχαίο μνημείο, ένα θρησκευτικό προσκύνημα, ένα πεδίο μαχών και τόπο καταγωγής του.

Στη νέα ενότητα έργων που θα παρουσιάσει στην γκαλερί Bernier/Eliades – με αφορμή την ιστορική μάχη των Φιλίππων το 42 μ.Χ όπου ο Οκταβιανός και ο Μάρκος Αντώνιος αντιμετώπισαν τον Βρούτο και τον Κάσσιο στη μεγαλύτερη εμφύλια ρωμαϊκή σύγκρουση – o Καλαφάτης, χρησιμοποιεί τα ίχνη της ιστορίας σαν συνδετικό κρίκο, για να ανιχνεύσει την ενεργή παρουσία του παρελθόντος στην σημερινή πραγματικότητα. Συνδέει παλιές αναζητήσεις με καινούργιες επιθυμίες, σε μια προσπάθεια προσδιορισμού της σχέσης του τοπίου με την ταυτότητα.

Όπως μας λέει ο ίδιος: «… Εκεί στην Ηδωνίδα γη, όταν πέσει το φως, ο Λυκούργος, ο Ορφέας, ο Διόνυσος και η Περσεφόνη, συναντούν τους εμπόρους, τους στρατιώτες, τους εργάτες, τους βοσκούς, τους ποιητές, τους γυρολόγους τους πρόσφυγες και τους φυγάδες που ξαποσταίνουν στον κάμπο.

Και όσο βραδιάζει στα λασπόλουτρα, στο στρατόπεδο του Βρούτου, η νύχτα μετατρέπεται σε πηλό για να σκεπάσει τις πληγές της μεγαλύτερης εμφύλιας σύγκρουσης που άλλαξε την ιστορία του κόσμου».

Στράτος Καλαφάτης

«Η ενότητα έργων και δίπτυχων της έκθεσης υιοθετεί την οικεία προσέγγιση του Καλαφάτη: μια προσεκτική μίξη ειδών, όπου το τοπίο σμίγει με το πορτρέτο, την αρχαιολογική φωτογραφία, την υβριδική νεκρή φύση: τα στοιβαγμένα κρανία, ένα μακάβριο objet trouvé, εξοικειώνουν με το συστηματικό θάνατο· η σκηνή μάχης της ελληνιστικής σαρκοφάγου σαν γλυπτικό στιγμιότυπο που προλαμβάνει τη φωτογραφία, αποτυπώνει τη διαχρονική μοίρα του ανθρώπου να σπαράσσεται ανελέητα, σαν άγριο θηρίο· το ακρωτηριασμένο άγαλμα, ωδή στη βία του χρόνου ως αργού αλλά έσχατου πολέμου, συνομιλεί με το πορτρέτο του όρθιου άντρα που κρατά στοργικά το τεχνητό του πόδι…».

(Απόσπασμα από το κείμενο του Ηρακλή Παπαϊωάννου, Επιμελητή MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης)


https://www.culturenow.gr/wp-content/uploads/2022/09/kalafaths-a-940x549.jpg

«… Εκεί στην Ηδωνίδα γη, όταν πέσει το φως, ο Λυκούργος, ο Ορφέας, ο Διόνυσος και η Περσεφόνη, συναντούν τους εμπόρους, τους στρατιώτες, τους εργάτες, τους βοσκούς, τους ποιητές, τους γυρολόγους τους πρόσφυγες και τους φυγάδες που ξαποσταίνουν στον κάμπο.

Και όσο βραδιάζει στα λασπόλουτρα, στο στρατόπεδο του Βρούτου, η νύχτα μετατρέπεται σε πηλό για να σκεπάσει τις πληγές της μεγαλύτερης εμφύλιας σύγκρουσης που άλλαξε την ιστορία του κόσμου».

Απόσπασμα από το κείμενο του Ηρακλή Παπαϊωάννου, Επιμελητή MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης:

«Η ενότητα έργων και δίπτυχων της έκθεσης υιοθετεί την οικεία προσέγγιση του Καλαφάτη: μια προσεκτική μίξη ειδών, όπου το τοπίο σμίγει με το πορτρέτο, την αρχαιολογική φωτογραφία, την υβριδική νεκρή φύση: τα στοιβαγμένα κρανία, ένα μακάβριο objet trouvé, εξοικειώνουν με το συστηματικό θάνατο· η σκηνή μάχης της ελληνιστικής σαρκοφάγου σαν γλυπτικό στιγμιότυπο που προλαμβάνει τη φωτογραφία, αποτυπώνει τη διαχρονική μοίρα του ανθρώπου να σπαράσσεται ανελέητα, σαν άγριο θηρίο· το ακρωτηριασμένο άγαλμα, ωδή στη βία του χρόνου ως αργού αλλά έσχατου πολέμου, συνομιλεί με το πορτρέτο του όρθιου άντρα που κρατά στοργικά το τεχνητό του πόδι…».

Στράτος Καλαφάτης

Ο Στράτος Καλαφάτης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1966. Σήμερα ζει στη Θεσσαλονίκη, φωτογραφίζει, διδάσκει και οργανώνει δράσεις που αφορούν τη δημιουργική φωτογραφία. Έχει ολοκληρώσει μακροχρόνιες φωτογραφικές εργασίες όπως οι Αρχέτυπες Εικόνες, το Ημερολόγιο 1998-2002, η Saga, το Αρχιπέλαγος, ο Άθως – Τα χρώματα της πίστης. Από τις εκδόσεις Άγρα κυκλοφορούν τα βιβλία του Αρχέτυπες εικόνες (1999), Ομόνοια 2000 – Ταξίδι στον ομφαλό της Αθήνας (με τον συγγραφέα Φίλιππο Φιλίππου – 2000), Ημερολόγιο 1998 -2002 (με πρόλογο του Christian Caujolle – 2004), Άθως – Τα Χρώματα της Πίστης (με πρόλογο του Νίκου Ξυδάκη – 2014).

Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

Εως:

Τοποθεσία:

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Max Emanuel Cencic performs works by George Frideric Handel |Bayreuth Baroque Festival 2022

Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ(1685-1759) Max Emanuel Cenčić(1976) Ο Κροάτης κόντρατενόρος Max Emanuel Cencic με τη συνοδεία της ορχήστρας Armonia...