Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 28, 2022

" Τα σύννεφα του Σιλς Μαρία" , (Clouds of Sils Maria) ,2014: μια ταινία για το πέρασμα του χρόνου, την αντίσταση στη φθορά και τη ματαιοδοξία

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQh6Fs7gMKJJMLK5vOh0EARQuyk2oO9xi1Ghw&usqp=CAU


Σινεμά: Τα σύννεφα του Σιλς Μαρία , (Clouds of Sils Maria) ,2014

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ

Στην τοποθεσία των Άλπεων, Σιλς Μαρία, καταφθάνει η διάσημη ηθοποιός Μαρία Έντερς για να ξεκινήσει πρόβες για την αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε σταρ στα νιάτα της. Μόνο που τώρα καλείται να υποδυθεί όχι τη φουριόζα Σίγκριντ αλλά τη μεγαλύτερη σε ηλικία Έλενα. Βοηθός της είναι η γραμματέας της, η Βαλεντίν, και άτυπη αντίπαλός της η νεαρή ηθοποιός που προσλαμβάνεται στον νεότερο ρόλο. Η κριτική από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.

Στην τοποθεσία των Άλπεων, Σιλς Μαρία, αγαπημένο καταφύγιο του Φρίντριχ Νίτσε, καταφθάνει η διάσημη ηθοποιός Μαρία Έντερς (την υποδύεται η Ζιλιέτ Μπινός) για να ξεκινήσει πρόβες για την αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε σταρ στα νιάτα της, 20 χρόνια πριν. Μόνο που τώρα καλείται να υποδυθεί όχι τη φουριόζα Σίγκριντ αλλά τη μεγαλύτερη σε ηλικία Έλενα. Βοηθός της είναι η γραμματέας της, η Βαλεντίν, και άτυπη αντίπαλός της η νεαρή ηθοποιός που προσλαμβάνεται στον νεότερο ρόλο – μια κακομαθημένη χολιγουντιανή στάρλετ που έχει ως μοναδικά όπλα της τη φήμη και το hype γύρω από το όνομά της, λόγω του εμπορικού σινεμά το οποίο υπηρετεί με νωχελική έπαρση.

Ατενίζοντας τους νεφελώδεις, ιδιότυπους σχηματισμούς της ορεινής περιοχής, η Μαρία Έντερς ανακαλεί τη σχέση της με τον σκηνοθέτη που μόλις απεβίωσε, μέντορά της και ταυτόχρονα ουσιαστική αφορμή για να συμμετάσχει στο ανέβασμα της παλιάς επιτυχίας τους. Ξεκρέμαστη και ανασφαλής, όπως οι περισσότερες ηθοποιοί κοντά στα 50, σωστή ντίβα που διακατέχεται από την παλιομοδίτικη ψευδοταπεινότητα, η Μαρία νιώθει την επώδυνη απόσταση ανάμεσα στην Έλενα και τον ίδιο της τον εαυτό να μικραίνει επικίνδυνα και ανησυχεί για τις ομοιότητες μεταξύ του μύθου της και της διαφορετικής πραγματικότητας. Και αντίθετα από τον μπαρόκ χειρισμό των αιώνιων θεμάτων που ταλανίζουν τους ηθοποιούς πριν από το μεγάλο βήμα και την έκθεσή τους στα βλέμματα και την κριτική, όπως τον διαπιστώσαμε στον Birdman, ο Ολιβιέ Ασαγιάς δεν ποντάρει καθόλου στην υστερία και το θορυβώδες angst, προτιμώντας, αντ' αυτών, ένα εσωστρεφές ταξίδι στο παρελθόν και τις γυναικείες συγκρίσεις (και συγκρούσεις). Η Έντερς της Μπινός ανήκει στο σύμπαν που προέρχεται από την ανάμειξη της δημόσιας εντύπωσης και της εικόνας που έχει πλάσει η ίδια για εκείνην. Παραδόξως, η ματιά της αγριεύει όταν έρχεται σε επαφή με το τοπίο διότι την παραπέμπει στη φουρτουνιασμένη ψυχή της αντί να τη γαληνεύει και της θυμίζει το παρελθόν και την ασφάλεια που ένιωθε με τον αγαπημένο της σκηνοθέτη – κάτι που πλέον δεν ισχύει. Αντίθετα, έχει την ψευδαίσθηση πως[........................]

ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τα σύννεφα του Σιλς Μαρία - Βικιπαίδεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Max Emanuel Cencic performs works by George Frideric Handel |Bayreuth Baroque Festival 2022

Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ(1685-1759) Max Emanuel Cenčić(1976) Ο Κροάτης κόντρατενόρος Max Emanuel Cencic με τη συνοδεία της ορχήστρας Armonia...