Παρασκευή, Αυγούστου 05, 2022

Υπάρχει "τέλειο" αφεντικό;


«Το τέλειο αφεντικό»

Πέρσα Σούκα
 

«Το τέλειο αφεντικό» της Πέρσας Σούκα

Ο εργοστασιάρχης Χούλιο Μπλάνκο περιμένει με ανυπομονησία να κερδίσει άλλο ένα επιχειρηματικό βραβείο για την εξαιρετική παραγωγή του στον τομέα των βιομηχανικών ζυγαριών. Περιμένει πώς και πώς να τοποθετήσει την τιμητική πλακέτα μαζί με τις υπόλοιπες που βρίσκονται σε περίοπτη θέση στην πολυτελέστατη κατοικία του. Όλα βαίνουν καλώς, μέχρι που ξεκινούν τα προβλήματα των υπαλλήλων του – είτε συναισθηματικού, είτε επαγγελματικού, είτε οικογενειακού χαρακτήρα. Αυτό όμως δεν ευχαριστεί καθόλου τον Μπλάνκο, αφού σε μερικές μέρες θα υποδεχτούν την επιτροπή και θα πρέπει όλα να δείχνουν άψογα στον χώρο εργασίας. Έτσι, ξεκινά να επεμβαίνει στη ζωή των υπαλλήλων του, λύνοντας τις εκκρεμότητές τους, με πρόσχημα το αγαθό και πατρικό ενδιαφέρον που τρέφει γι’ αυτούς. Φυσικά, το μόνο που τον απασχολεί είναι η επαγγελματική τους επίδοση, έτσι ώστε να μην αλλοιωθούν η άρτια εικόνα και η παραγωγικότητα της εταιρείας. Ο Χούλιο θα περάσει μια δύσκολη εβδομάδα, με πάσης φύσεως αντιξοότητες, καταβάλλοντας προσπάθειες να διαχειριστεί όλα αυτά που προκύπτουν πότε με ορθόδοξους και πότε με ανορθόδοξους τρόπους...

 Ο Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα (Loving Pablo, Perfect Day) γράφει και σκηνοθετεί μια από τις ωραιότερες μαύρες κωμωδίες του 2021.

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ με την αριστουργηματική του ερμηνεία μετατρέπεται σε Χούλιο Μπλάνκο, ένα επιδέξιο μα αδίστακτο αφεντικό, έναν επικοινωνιακό επιχειρηματία που κοντρολάρει με ακριβείς χειρουργικές κινήσεις όλο του το προσωπικό, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο.

Η αναίδεια, ο θυμός, η απαξίωση, η ανασφάλεια, ο φόβος, ο σαρκασμός, η πλεκτάνη φορτίζουν τον συναισθηματικό κόσμο των ηρώων, καθώς βιώνουν συνεχόμενα απρόοπτα γεγονότα και αναπάντεχες ανατροπές.

Η Αλμουδένα Αμόρ (The Grandmother) στον ρόλο της γόησσας υπαλλήλου Λιλιάνα ανταποκρίνεται με χάρη, φινέτσα αλλά και με άφθονη δολιότητα στο βλέμμα και στο πνεύμα, όταν έρχεται αντιμέτωπη με τον απρόβλεπτο διευθυντή της.

Ο Μανόλο Σόλο (Gun City) περιφέρεται με μοναδική μεμψιμοιρία από σκηνή σε σκηνή ως ανήμπορος Μοράλες, ζώντας μια ερωτική ιλαροτραγωδία, αποτελώντας την προσωπογραφία του ηττημένου.

Ο Όσκαρ ντε λα Φουέντε, ο Σέλσο Μπουγκάγιο, ο Φερνάντο Αλμπίσου, ο καθένας με τη δική του κωμική και ανθρώπινη συμπεριφορά, χαρίζουν στην ταινία άλλοτε ιδιαίτερα εύθυμες στιγμές και άλλοτε λυπητερές, με έντονη διάθεση σουρεαλισμού.

Ο Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα παρουσιάζει μια θαυμάσια κοινωνική σάτιρα, με υποχθόνια και χιουμοριστική ματιά στο εργασιακό περιβάλλον του επιχειρείν. Η αναίδεια, ο θυμός, η απαξίωση, η ανασφάλεια, ο φόβος, ο σαρκασμός, η πλεκτάνη φορτίζουν τον συναισθηματικό κόσμο των ηρώων, καθώς βιώνουν συνεχόμενα απρόοπτα γεγονότα και αναπάντεχες ανατροπές. Έτσι, ο δημιουργός φτάνει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, που είναι η τραγελαφική διακωμώδηση των καταστάσεων, μα προπαντός η επισήμανση της γνωστής τακτικής: Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

Η ταινία απέσπασε έξι βραβεία Goya: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, Α’ ανδρικού ρόλου, μουσικής επένδυσης και μοντάζ. Προβάλλεται στους κινηματογράφους από τις 16 Ιουνίου.

Η Πέρσα Σούκα είναι συγραφέας, μουσικός και δασκάλα θεατρικής αγωγής.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ S11E06: ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Επειδή ξέρουμε ότι θα μας υπενθυμίσετε πολλές φορές ότι δεν έχουμε χούντα, το λέμε ...