Ποιοι έκαψαν τα βιβλία του Τριβιζά στη Χαλκίδα
Όλο το παρασκήνιο και οι συνεννοήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα το κάψιμο παιδικών βιβλίων του Ευγένιου Τριβιζά στην Εύβοια.
Την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου, λίγο πριν τις 21:00, στη Χαλκίδα, μέλη της ομάδας «Ελεύθεροι Ευβοιώτες», έβαζαν φωτιά στο παιδικό βιβλίο «Όχι δεν θα μας μπείτε στη μύτη» του Ευγένιου Τριβιζά, το οποίο μοιράζεται από το υπουργείο Παιδείας σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σε Ελλάδα και Κύπρο.
Πώς φτάσαμε όμως σε αυτή την κίνηση που έφερε μνήμες του 1933 και του πολιτισμικού Μεσαίωνα του ναζισμού; Ποιοι είναι οι άνθρωποι πίσω από αυτό και πώς λειτούργησαν τους προηγούμενους μήνες;
Η εσωτερική αλληλογραφία
Το Magazine έχει στη διάθεσή του την ηλεκτρονική αλληλογραφία των μελών της ομάδας, από τα μέσα Αυγούστου έως και σήμερα.
Από τη μελέτη του υλικού διαπιστώνεται πως το κάψιμο του βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά στην παραλία της Χαλκίδας, δεν ήταν μια αυθόρμητη κίνηση, αλλά μια σχεδιασμένη προπαγανδιστική ενέργεια της ομάδας, που είχε επικοινωνηθεί και οργανωθεί μέρες πριν. Μάλιστα, την επομένη και παρά το κύμα αρνητικών σχολίων, οι ίδιοι καλούσαν τα μέλη της ομάδας να κοινοποιήσουν το επίμαχο βίντεο.
Η προσπάθεια προσέλκυσης μελών
Τα πρώτα καλέσματα της ομάδας «Ελεύθεροι Ευβοιώτες» εντοπίζονται στις αρχές Αυγούστου και ενώ η Εύβοια πλήττεται από τις καταστροφικές πυρκαγιές. Μέσω e-mail επιχειρούν να οργανώσουν συνελεύσεις. Δεν είναι οι μόνοι. Σε διάφορες περιοχές των πυρόπληκτων περιοχών, νέοι και μεγαλύτεροι άνθρωποι κινητοποιούνται μετά την καταστροφή ώστε να διεκδικήσουν την αποκατάσταση του νησιού που καιγόταν επί δέκα ημέρες. Ωστόσο αυτή η συνέλευση όπως αποδείχθηκε, διέφερε από άλλες.
Στο κάλεσμα αναφέρεται:
«Πιστοί στο ραντεβού μας...Την Παρασκευή 20 Αυγούστου θα βρεθούμε πάλι στο θέατρο Κωτσόπουλου στη Σουβάλα στις 20:30.
Θα συζητήσουμε τόσο θέματα για τα δικαιώματα μας στην απρόσκοπτη πρόσβαση στην παιδεία, την εργασία και την υγειονομική περίθαλψη, αλλά και για το φλέγον θέμα με τις πυρκαγιές και την επόμενη μέρα για τους πληγέντες της Βόρειας Εύβοιας.
Συνημμένες θα βρείτε τις πρώτες δύο ολοκληρωμένες καταγγελίες για φωτιές που έκαψαν περιοχές της κεντρικής Εύβοιας τα προηγούμενα χρόνια. Συνημμένες θα βρείτε επίσης αναλυτικές οδηγίες για την κατάθεση των καταγγελιών στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Χαλκίδος. Τις καταθέτετε αυτούσιες όπως είναι...
Υπάρχουν σχεδόν έτοιμες άλλες 4 καταγγελίες απο παλαιότερες φωτιές οι οποίες ταυτίζονται γεωγραφικά με αιολικούς σταθμούς, ενώ σε συνεργασία με τους πληγέντες της Βόρειας Εύβοιας θα δομηθεί είτε μία ενιαία καταγγελία-μήνυση η μια σειρά καταγγελιών ή νομικών ενεργειών για την απόδοση δικαιοσύνης και ευθυνών για τον κατ' επανάληψη βιασμό της Εύβοιας και των πολιτών της Εύβοιας.
Κάθε βοήθεια δεκτή...Ο αγώνας τώρα ξεκινάει. Με τις ενέργειες αυτές θα ξετυλίξουμε το κουβάρι των εμπρησμών στην Εύβοια»
Οι συνελεύσεις, οι ένοπλες περιπολίες, τα εμβόλια και οι «λαθρομετανάστες»
Από όσα αναφέρονται στα μηνύματα αλλά και στα συνημμένα αρχεία σκιαγραφείται το προφίλ της ομάδας. Στο Magazine μίλησε κάτοικος της Χαλκίδας, ο οποίος παρακολούθησε συγκεντρώσεις της ομάδας «Ελεύθεροι Ευβοιώτες» σε ανοιχτό θέατρο στο κέντρο της πόλης, λίγο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου.
Όπως αναφέρει, διατηρώντας την ανωνυμία του, ο ίδιος άρχισε να αναζητά τρόπους να βοηθήσει στις πυρόπληκτες περιοχές μέσα από μια συλλογικότητα. Μια φίλη τον ενημέρωσε για τη δημιουργία της ομάδας και αποφάσισε να παρακολουθήσει την συνέλευση. «Αυτό που περίμενα να βρω, όχι από τον κόσμο που ήρθε να βοηθήσει, αλλά από εκείνους που το διοργάνωσαν, ήταν ιδέες και διάλογο για βοήθεια. Ταράχτηκα όταν άρχισα να ακούω από τον πρώτο κιόλας ομιλητή να μιλά για ένοπλες περιπολίες. Πάνω στη συζήτηση άρχισα σιγά σιγά να ακούω από τον συντονιστή για αντι-εμβολιασμούς και για το ψέμα της πανδημίας, προσωπική ατζέντα τελείως. Άρχισα να κοιτάζω γύρω μου, προσπαθώντας να καταλάβω που έχω έρθει».
Αποφάσισε να παραμείνει στη συνέλευση προκειμένου να ακούσει τι άλλο θα ειπωθεί: «Νομίζω το ποτήρι ξεχείλισε σχετικά γρήγορα, όταν ειπώθηκε, πάλι από τον συντονιστή ότι στην Εύβοια βάζουν φωτιές γιατί έχει πλούτο. Δεν θα βάλουν φωτιές στους λαθρομετανάστες της Ριτσωνας». Πετάχτηκα σαν ελατήριο, θύμωσα παρά πολύ γιατί υπήρχαν μικρά παιδία ανάμεσα μας. Ένας κύριος πήρε τον λόγο λέγοντας ότι είναι ντροπή να μιλάμε έτσι για ανθρώπους, ως πρόσφυγας και εκείνος από την Μικρά Ασία, αλλά ήδη είχαν αρχίσει να ουρλιάζουν ορισμένοι να φύγουμε που τους χαλάμε την συνέλευση. Αισθάνομαι ντροπή που πήγα», συμπληρώνει.
Αλλαγή της θεματολογίας
Μια εβδομάδα αργότερα το θέμα της συνάντησης είχε τροποποιηθεί. Πλέον οι διοργανωτές καλούσαν σε συναντήσεις με θέμα τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Μάλιστα προσκεκλημένοι για να εξηγήσουν τι ισχύει, ήταν η Κατερίνα Κατσάτου, μια γυναίκα που δηλώνει «Ενεργειακή θεραπεύτρια- Σύμβουλος αυτοβελτίωσης και προσωπικής ανάπτυξης» η οποία μίλησε για «Υπευθυνότητα-Υποχρεώσεις-Δικαιώματα» καθώς και ο Δημήτρης Αντωνίου, Γενικός Χειρούργος-Ογκολόγος που ο τίτλος της ομιλίας του ήταν «θέματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και νομικά». Ο τελευταίος, ο οποίος στο παρελθόν έχει πολιτευτεί με τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ήδη από το 2010 καταθέτει συχνά μηνύσεις σε πολιτικούς για διάφορα θέματα.
Στο κάλεσμα της συνάντησης, οι επικεφαλής, επισύναπταν στους παραλήπτες των mail έτοιμα υποδείγματα μηνύσεων: «Μέτα απο πρόσφατα και κατ' επανάληψη περιστατικά επιβολής προστίμων για μη χρήση μάσκας ή άλλου είδους "παρανονίας", όπως ΟΡΘΙΟΙ σε καταστήματα στη Χαλκίδα πχ, επισκεφτείτε το παρακάτω link και κατεβάστε την μήνυση που χρειάζεστε, κατά οποιουδήποτε δημόσιου λειτουργού επέβαλε ανάλογη κύρωση. (Η εμπειρία μας δείχνει πως κατόπιν κατάθεσης των εν λόγω μηνύσεων, που δεν κοστίζουν ούτε ένα ευρώ......τα πρόστιμα δεν βεβαιώθηκαν στην ΕΦΟΡΙΑ). Μην σκύβετε το κεφάλι»
Η φρασεολογία και οι εμπνευστές
Το «ψέμα της πανδημίας», ο αντιεμβολιασμός, η ακροδεξιά ρητορική μίσους ενάντια στους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Η συγκεκριμένη ακολουθία δεν συνιστά αποκλειστικότητα της ομάδας «Ελεύθεροι Ευβοιώτες». Παρακολουθώντας τη φρασεολογία που χρησιμοποιούν, εντοπίζει κανείς κοινά χαρακτηριστικά με αντίστοιχες ομάδες αντιεμβολιαστών ανά τη χώρα.
Εξώδικα, μηνύσεις, επίκληση άρθρων του Συντάγματος που υποτίθεται ότι προσφέρουν την ευκαιρία για «νομική αντίσταση». Στη γκάμα της θεματολογίας της ομάδας περιλαμβάνονται συχνά αναφορές σε δήθεν αποκαλύψεις, με πηγές ανυπόληπτα blogs και διάδοση βίντεο στα οποία δίνουν συμβουλές άνθρωποι με συγκεκριμένη δράση, όπως ο Φώτης Γιοβανόπουλος, που δηλώνει δημοσιογράφος, ενώ στο παρελθόν έχει πολιτευτεί με το Ε.ΠΑ.Μ στη Θεσσαλονίκη.
Ο τελευταίος, παρουσιάζει διαδικτυακές εκπομπές «νομικής αντίστασης» στο «Δίκτυο Ελληνισμού», προειδοποιώντας για «λαϊκά δικαστήρια» και «εκτελεστικό απόσπασμα με συνοπτικές διαδικασίες» στους δικαστές που ανέχονται, σύμφωνα με τον ίδιο, την παραβίαση του Συντάγματος. Μάλιστα ο τελευταίος αφού έχει προχωρήσει σε δεκάδες μηνύσεις αναφορικά με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας -από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μέχρι κομμώτρια που του ζητούσε να φορέσει μάσκες κατά τη διάρκεια του κουρέματος- έχει αναρτήσει στον ιστότοπό του υποδείγματα μηνύσεων για κάθε χρήση. Σε αυτό το ιστολόγιο έχει αναρτηθεί και η περίφημη «Μήνυση κατά εκπαιδευτικών» για τη διάπραξη «των εγκλημάτων του Βασανισμού, της Εσχάτης Προδοσίας, των Εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας και της Σύστασης Εγκληματικής Οργάνωσης» σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν τις οδηγίες για self test, χρήση μάσκας και εμβολιασμό.
Μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν δεχτεί μεγάλη πίεση από τα μέλη της ομάδας, καθώς επανειλημμένως μοιράζονται έτοιμες φόρμες για μηνυτήριες αναφορές αλλά και «δηλώσεις» απαλλαγής από τη χρήση μάσκας και τη διενέργεια self test.
Το παρών σε συγκεντρώσεις της ομάδας «Ελεύθεροι Ευβοιώτες» έχει δώσει για να μιλήσει και ο ιερέας Αγαθάγγελος, ο οποίος είχε γίνει γνωστός στα τέλη Μαΐου, όταν κατά τη διάρκεια της κηδείας ενός 77χρονου θύματος της πανδημίας στην Εύβοια, άνοιξε το φέρετρο και έβγαλε το σελοφάν από τον νεκρό, φωνάζοντας προς τους εργαζόμενους του νεκροταφείου πως «δεν υπάρχει κορονοϊός».
Το προφίλ του «επικεφαλής» των Ελεύθερων Ευβοιωτών
Ως επικεφαλής της ομάδας «Ελεύθεροι Ευβοιώτες» εμφανίζεται ένας άνδρας με το όνομα Στήβεν Κούνης. Είναι ο άνθρωπος που έβαλε φωτιά στο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά φωνάζοντας: «Αυτό δεν είναι βιβλίο. Δεν θα κάτσω μέσα. Όχι φίλε μου Τριβιζά, όχι φίλε Τσιόδρα. Σήμερα συμβολικά θα κάνουμε την καύση αυτού του βιβλίου και μαζί του θα κάψουμε μάσκες, τεστ και οτιδήποτε άλλο θεωρεί ο καθένας ότι θέλει να κάψει».[............................................]
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου