ΤΙ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΛΥΚΟΙ
Μέσα από ποια εξωφρενική πορεία ένας κοινός άνθρωπος μπορεί, απρόσμενα, να οδηγηθεί στη φρίκη της τρέλας; Ο Ναφά Ουαλίντ, ένας νέος, ωραίος πλην άνεργος ηθοποιός που ονειρεύεται δόξα και πλούτη, πιάνει δουλειά σε μια οικογένεια ως σοφέρ. Ένας θάνατος από ναρκωτικά θα ταράξει τα μέχρι τότε ήρεμα νερά της ζωής του, και ο Ουαλίντ θα αρχίσει να ηρεμεί μόνο με τη φωνή του μουεζίνη. Γρήγορα θα εμπλακεί στα γρανάζια της θρησκείας και δειλά δειλά θα αρχίσει να παίρνει μέρος σε κάποιες αποστολές εμφυλιοπολεμικού χαρακτήρα. Έτσι ο Ουαλίντ, ψάχνοντας για τον παράδεισο, θα βρεθεί, σχεδόν χωρίς να το καταλάβει, στην κόλαση. Ζωσμένος με εκρηκτικά, ο Χαλίλ περιμένει να έρθει η στιγμή για να περάσει στην πράξη. Είναι μέλος της οργάνωσης που ετοιμάζεται να αιματοκυλήσει την πόλη.
Ο μυθιστορηματικός πρωταγωνιστής Ναφά Ουαλίντ εμπλέκεται στον αιματηρότατο εμφύλιο που συγκλόνισε την Αλγερία από το 1991 έως το 2002. Ο εμφύλιος πόλεμος ξέσπασε , μετά την ακύρωση των πρώτων πολυκομματικών εκλογών στην Αλγερία μετά την ανεξαρτησία.
Οι ιδρυτές του Μετώπου της Ισλαμικής Σωτηρίας στην προεκλογική εκστρατεία τον Απρίλιο του 1990 στο Αλγέρι.Από εδώ θα ξεκινήσει ο εμφύλιος σπαραγμός στην Αλγερία, όταν οι δηλώσεις τους θα δείξουν απροκάλυπτα ότι δε θα υπάρξει σεβασμός της Δημοκρατίας και ότι η Αλγερία θα γίνει ένα καθαρό Ισλαμικό κράτος.
Αιτία του εμφυλίου ήταν ο φόβος μιας νίκης των ισλαμιστών, που είχαν διεισδύσει παντού και κήρυτταν την "ισλαμική ισότητα" ανάμεσα σε μια κοινωνία που διοικούνταν από μια διεφθαρμένη δυτικότροπη ελίτ .
Ο αδελφοκτόνος διχασμός κόστισε τη ζωή σε δεκάδες χιλιάδες Αλγερινούς και ήταν ο πρόδρομος των καταιγιστικών γεγονότων που συντάραξαν τον αραβικό κόσμο και την παγκόσμια κοινότητα,μετά την εισβολή των Αμερικανών και των Άγγλων στο Ιράκ.
Ο Γιασμίνα Χάντρα φωτίζει τα συγκλονιστικά γεγονότα παρουσιάζοντας την κατάβαση ενός ευαίσθητου νέου στην κόλαση του σαλαφιστικού τρομοκρατικού κινήματος .
Ο Ναφά είναι ένας νέος χαμηλών τόνων , που αγαπά την Τέχνη και είναι ανθρωπιστής , εμφορείται όμως από αισθήματα αποστροφής για την οικονομική αθλιότητα των μαζών και την ηθική εξαχρείωση της άρχουσας τάξης .
Η εμπλοκή του Ναφά στο Ισλαμικό κίνημα γίνεται αργά αλλά σταθερά. Γλιστρά ανεπαισθήτως προς τη δική του κόλαση , σαν ένα μηχανικό αυτόματο. Δεν είναι ανταγωνιστικός ούτε φέρνει αξιόλογες αντιρρήσεις στις παράλογες ή αποκρουστικές αποφάσεις και διαταγές των ανωτέρων του. Στην αρχή αναλαμβάνει ρόλους βοηθητικούς (ταξιτζής, μεταφορέας χρημάτων και οπλισμού) , στη συνέχεια πέφτει στα βαθιά νερά της τρομοκρατίας . Αλλάζοντας συνεχώς συντρόφους και αρχηγούς, που εξοντώνονται από σαλεμένους αντικαταστάτες τους, εκτελεί πειθήνια και τις πιο φρικτές διαταγές τους κατά αθώων ανθρώπων , συμμετέχοντας σε τρομερές επιχειρήσεις των ισλαμιστών "ελευθερωτών" που λυμαίνονται με φωτιά και τσεκούρι την ύπαιθρο.
Ο τρόπος γραφής του συγγραφέα είναι ρεαλιστικός , οι περιγραφές της αδυσώπητης σκληρότητας των φανατικών αρχηγών κόβουν την ανάσα. Είναι αδύνατο να δεχτείς τόσο φρικτές δολοφονίες στρατιωτικών, αστών, χωρικών αλλά και συντρόφων μαχητών από ιερωμένους στο όνομα της ευσπλαχνίας του Αλλάχ . Το αίμα ρέει με απίστευτη ευκολία σαν το ποτάμι. Χωριά ολόκληρα μακελεύονται με ανατριχιαστικό τρόπο , χωρίς διακρίσεις φύλου και ηλικίας. Ο τρόμος είναι η ακατάλυτη μέθοδος της ισχύος των Ισλαμιστών, πολλοί από τους οποίους είναι Αφγανοί. Σκοτώνουν τους πάντες χωρίς δισταγμό, τους κόβουν το λαιμό με τα μαχαίρια και λιανίζουν το σώμα τους με τα τσεκούρια , απλώς και μόνο για να πετύχουν την τυφλή υπακοή των υπολοίπων.
Η παραμικρή απορία , η ελάχιστη υπόνοια δισταγμού ισοδυναμεί με θάνατο ακόμα και για τον πιο ικανό μαχητή. Είναι απίστευτη η καχυποψία που διακρίνει τους εμίρηδες , τους χαλίφηδες και όσους καταλαμβάνουν αξιώματα , ανθρωπάκια-τέρατα διψασμένα για αίμα αλλά και άπληστα για υλικές ηδονές. Καθένα απ΄αυτά έχει για σεξουαλική εκτόνωση στη διάθεσή του μια σκλάβα έφηβη , την οποία σφάζει μόλις μετακινείται σε άλλο καταυλισμό ή μόλις διαπιστωθεί ότι είναι έγκυος, ενώ σε κάθε χωριό της περιοχής της "απελευθερωτικής" δράσης του το περιμένει μία λαχταριστή "σύζυγος" για να περνάει τη νύχτα του , όταν βρίσκεται στο χωριό της για να σπείρει τον τρόμο του Κορανίου στους έντρομους χωρικούς.
"Ό,τι γράφω είναι αληθινό. Με μυθιστορηματική μορφή, βέβαια" , έχει πει ο Γιασμίνα Χάντρα (κατά κόσμον Μοχάμεντ Μουλεσεχούλ, γενν. 1955) , με αφορμή ένα άλλο βιβλίο του για την τρομοκρατία (Χαλίλ/Εκδόσεις Πατάκη). "Αλλά πρόκειται για μια αντιγραφή της αλγερινής πραγματικότητας, μια χειρουργική ανάλυση του ισλαμικού φανατισμού".
Η αποικιοκρατία και η διαρκής εκμετάλλευση του αραβικού κόσμου από τους Δυτικούς γέννησαν το τέρας του θρησκευτικού φονταμενταλισμού. Τα όσα απίστευτα είδαμε να συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια με την εγκληματική δράση του ISIS στη Συρία, σε άλλες αραβικές χώρες αλλά και σ΄όλη την Ευρώπη βρίσκονται συμπυκνωμένα στο εμφύλιο της Αλγερίας. Τότε η Δύση μιλούσε για "εκδημοκρατισμό" και βοηθούσε ανοιχτά τους τρομοκράτες να ρίξουν τα αυταρχικά καθεστώτα σ΄όλες τις αραβικές χώρες. Το πόσο σκληρά πλήρωσαν οι λαοί τις δημοκρατικές ευαισθησίες των Δυτικών φαίνεται από τα συντρίμμια που άφησαν πίσω τους οι "μαχητές του Αλλάχ" , σαν τον ευαίσθητο Ναφά Ουαλίντ που ονειρευόταν μια λαμπρή καριέρα στο σινεμά και κατέληξε να δολοφονεί εν ψυχρώ συντρόφους, γυναίκες και παιδιά...
Διαβάστε οπωσδήποτε το βιβλίο. Θα βγείτε διπλά κερδισμένοι. Θα απολαύσετε ένα συναρπαστικό στη γραφή του μυθιστόρημα και θα ανακαλύψετε τον άγνωστο κόσμο των Ισλαμιστών, τα αίτια της μεταστροφής τους από φιλήσυχους πολίτες σε τρομοκράτες, τη δομή και την ιεραρχία τους ως στρατιωτική και πολιτική οργάνωση, την τρομακτική συμπεριφορά τους όπου κάθε κανόνας ηθικής τινάζεται στον αέρα από ανθρωπάκια που απέκτησαν εξουσία ζωής ή θανάτου πάνω σε ξένους και σε δικούς.Ο Ισλαμικός Μεσαίωνας σας περιμένει για μια συστηματική ξενάγηση στις 291 σελίδες του διά χειρός Γιασμίνα Χάντρα .
Γιασμίνα Χάντρα
Αλγερία - Βικιπαίδεια
***************************
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΣΜΙΝΑ ΧΑΝΤΡΑ
Γιασμίνα Χάντρα - ΠΡΟΣΩΠΟ – Βιβλιοnet
Εκπομπή: ''Οι Κεραίες Της Εποχής Μας'' , Με την Μικέλα Χαρτουλάρη και τον Ανταίο Χρυσοστομίδη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου