Τρίτη, Ιουλίου 23, 2019

ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΟΑΣΘ ΣΕ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΛΟΓΩ....ΜΙΚΡΟΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΕΜΠΑΘΕΙΑΣ


Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΑΣΘ και Μετρό

Θεσσαλονίκη: Έρχεται αλλαγή σελίδας για ΟΑΣΘ και Μετρό


Αλλάζουν σελίδα ο ΟΑΣΘ και το υπό κατασκευή Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς αναμένεται ο ορισμός νέων διοικήσεων από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Ο ΟΑΣΘ ως γνωστός αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης, με τις ανεπαρκείς υπηρεσίες του να «φοβίζουν» εν όψει του Σεπτέμβρη που η Θεσσαλονίκη θα επανέλθει στους κανονικούς της ρυθμούς. Στην κυβέρνηση επεξεργάζονται την επόμενη ημέρα του ΟΑΣΘ με εντατικούς ρυθμούς, γνωρίζοντας πως δεν υπάρχει ούτε χρόνος για χάσιμο, αλλά ούτε και περίοδος χάριτος. Την ίδια ώρα, τα «μαχαίρια» έχουν βγει για το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς τίθεται εκ νέου το ζήτημα των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου. Ο νέος δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, το έβαλε εκ νέου στην ατζέντα για να ακολουθήσει ο βουλευτής της ΝΔ, Στράτος Σιμόπουλος και πλέον οδεύουμε σε «καυτές» εξελίξεις για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
ΜΕΤΡΟ: ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Επανέρχεται στην "ατζέντα" της πόλης, για μία ακόμη φορά, το θέμα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, την ώρα που αναμένονται ανακοινώσεις από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον νέο επικεφαλής στην "Αττικό Μετρό Α.Ε.".
Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας στο περασμένο Σαββατοκύριακο στο ραδιοφωνικό σταθμό Μετρόπολις για το θέμα του μετρό, είπε ότι η "βασική πληγή" αυτήν τη στιγμή είναι ο σταθμός Βενιζέλου. Υπενθύμισε ότι όταν είχε ξεκινήσει η ιστορία με τον συγκεκριμένο σταθμό ήταν Οκτώβριος του 2013. "Είχα πει τότε στον Γιάννη Μπουτάρη ότι αν επιλέξει τη λύση που τελικά επιλέχθηκε (σ.σ. η διατήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων in situ), το έργο θα πάει πίσω δέκα χρόνια. Τελικά βγήκα λάθος γιατί από ότι φαίνεται πάει έντεκα χρόνια πίσω", δήλωσε μεταξύ άλλων, σημειώνοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα να επιστρέψουμε στην προηγούμενη λύση (σ.σ. απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων που έχουν αποκαλυφθεί).
Όπως είπε ο κ. Ζέρβας το έργο έχει κολλήσει σε εκείνο το σημείο " μιλάμε για ένα τρομερά μεγάλο κόστος και ταλαιπωρία".
Με την τοποθέτηση του κ. Ζέρβα συμφωνεί και ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Στρ. Σιμόπουλος, ο οποίος εκφράζει την άποψη ότι «η μόνη λύση για να προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού είναι να υπάρξει προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων».
"Ακόμη και σήμερα να ξεκινούσε η ουσιαστική κατασκευή του σταθμού, με τον τρόπο που επέλεξε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η Αττικό Μετρό (χωρίς δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων), θα απαιτείτο μία περίοδος τουλάχιστον επιπλέον πέντε χρόνων για την ολοκλήρωση του και η λειτουργία ΟΛΟΥ του Μετρό θα έπρεπε να σταματήσει για ένα χρόνο", τονίζει μεταξύ άλλων, προσθέτοντας ότι "βέβαια, πριν την κατασκευή θα έπρεπε να υπάρχουν μελέτες εφαρμογής, να γνωρίζουμε δηλαδή πως θα υλοποιηθεί και πόσο επιπλέον θα κοστίσει, κάτι που τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν μάθαμε ποτέ".
Κινδυνεύουμε, κατά τον κ. Σιμόπουλο, με την «μη λύση» που έχουν επιλέξει αντί για «Μετρό και αρχαία» στη Βενιζέλου στο τέλος να έχουμε «μόνο ή καθόλου αρχαία και σίγουρα καθόλου μετρό». Ο ίδιος υποστηρίζει ότι πρέπει άμεσα να σταματήσουν οι εργασίες οροφής στο σταθμό που μοναδικό σκοπό έχουν να εγκλωβίσουν τη νέα διοίκηση στην υπάρχουσα «μη λύση».
Μυλόπουλος: Οποιαδήποτε παρέκκλιση θα κοστίσει σε χρήμα και χρόνο
«Οποιαδήποτε παρέκκλιση από την λύση της διατήρησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου θα μας πάει πίσω και θα κοστίσει σε χρήμα και σε χρόνο», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης και την εκπομπή «Ορθά-Κοφτά».
Ο Γ. Μυλόπουλος σχολιάζοντας την συζήτηση που έχει ανοίξει από τη νέα κυβέρνηση σχετικά με το ενδεχόμενο αλλαγής του σχεδίου διατήρησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό τόνισε τα εξής:
«Δεν χρειάζεται να είσαι πολιτικός μηχανικός για να καταλάβεις ότι αν κάνεις μια εγκατάσταση και την ξηλώσεις και την ξαναξεκινήσεις από την αρχή χάνεις χρόνο και χρήμα. Από το 2012 που βρέθηκαν τα αρχαία στην Βενιζέλου μέχρι το 2016 που ήρθαμε εμείς και ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε αυτή τη λύση της κατά χώρα ανάδειξης των αρχαιοτήτων δεν είχε γίνει τίποτα στο σταθμό. Διαφωνούσαν αν έπρεπε να πάρουν τα αρχαία και να τα πάνε στο στρατόπεδο Παύλου Μελά ή αν θα έπρεπε να τα αποσπάσουν και να τα επανατοποθετήσουν όπως έλεγε τότε ο Κ. Ζέρβας ή αν θα έπρεπε τα αρχαία να μείνουν στη θέση τους και ο σταθμός να κατασκευαστεί με τα αρχαία κατά χώρα. Ενόψει αυτού του διλήμματος από το 2012 μέχρι το 2016 δεν έγινε τίποτα».
Σημείωσε ακόμη ότι «από το 2016 που αναλάβαμε την διοίκηση της Αττικό Μετρό καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι με τους αρχαιολόγους, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Εφορία Αρχαιοτήτων και τον δήμαρχο Γ. Μπουτάρη και αποφασίσαμε ότι καλύτερη λύση για να σωθούν και τα αρχαία και να αναδειχθεί η αρχαιολογική ταυτότητα της πόλης αλλά και για να συνεχίσει το Μετρό είναι η κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Βρίσκουμε τεχνική λύση που προϋπήρχε καθώς είχε υποβληθεί από το πανεπιστήμιο επί πρυτανείας μου. Έγινε μία σύνθεση των τριών λύσεων που είχαν προταθεί και κατατέθηκαν στο ΚΑΣ. Τον Φεβρουάριο του 2017 πήραμε έγκριση να ξεκινήσουμε την κατασκευή του σταθμού. Ο σταθμός ουσιαστικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2018 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023».
"Θα πρέπει να ξηλωθούν όσα έγιναν 4 χρόνια"
Ερωτηθείς αν αλλάξει αυτή η απόφαση τι θα συμβεί, ο Γ. Μυλόπουλος απάντησε ότι θα χρειαστεί να ξηλωθούν όλα όσα έγιναν τα τελευταία τέσσερα χρόνια.«Θα ξηλωθεί δηλαδή η κατάχωση των αρχαιοτήτων με σάκους άμμου που χρειάστηκε 1,5 χρόνο για να γίνει και άλλος τόσος χρόνος προκειμένου οι σάκοι άμμου να αφαιρεθούν για να αναδειχθούν τα αρχαία. Μετά χρειάζεται να γίνουν μελέτες για την απόσπαση, να πάρουν νέα άδεια από το ΚΑΣ και να προχωρήσουν στην απόσπαση, κάτι που χρειάζεται χρόνο και κόστος. Τρίτον, αν σηκώσουν τα αρχαία κάτω από το πάτωμα σε απόσταση τεσσάρων μέτρων υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα που θα πρέπει να ανασκαφούν αρχαιολογικά, κάτι που τώρα δεν χρειάζεται να γίνει. Η καθυστέρηση συνολικά μπορεί να ανέρχεται σε τέσσερα χρόνια δηλαδή να φτάσουμε το 2027».
"Η απόσπαση δεν είναι σήμερα η φθηνότερη και συντομότερη λύση"
Σχολιάζοντας ακόμη τις δηλώσεις του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης για τον σταθμό της Βενιζέλου ο κ. Μυλόπουλος ξεκαθάρισε ότι «ο κ. Ζέρβας είπε ότι καλύτερη λύση πίστευα ότι είναι η απόσπαση αρκεί να είναι η φθηνότερη και πιο σύντομη λύση. Και ξέρει πολύ καλά ότι σήμερα δεν είναι η φθηνότερη και πιο σύντομη λύση. Ακόμη και αν ήταν σήμερα δεν είναι. Θα είναι ολέθριο αν επιλεχθεί η λύση της απόσπασης. Η διαμάχη προ του 2016 κόστισε στην πόλη πρόσθεσε τέσσερα χρόνια καθυστέρησης του έργου, έκλεισε μαγαζιά και κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο 180 εκατ. ευρώ αποζημίωση στον εργολάβο. Αν επαναφέρουμε από εγωισμό τη λύση του 2014 ξανά θα χάσουμε χρόνο, θα κλείσουν επιχειρήσεις και θα χρειαστούν αποζημιώσεις στον εργολάβο».
Κατέληξε λέγοντας ότι «οι νέοι κυβερνώντες πρέπει να ακολουθήσουν κατά γράμμα την λύση που προωθούμε σήμερα, είναι ο συντομότερος δρόμος και ο πιο σίγουρος τρόπος το έργο να τελειώσει. Οποιαδήποτε παρέκκλιση μας πάει πίσω και θα κοστίσει και σε χρήμα και σε χρόνο. Η σημερινή διοίκηση παρέλαβε ένα έργο εν υπνώσει, στο 30% και το παραδίδει στο 70%. Επιπλέον παραδίδουμε ένα ταμείο με αποθεματικό 1 δισ. ευρώ στην Αττικό Μετρό για να ολοκληρωθεί το έργο και να πληρωθούν τα δάνεια και οι υποχρεώσεις της εταιρείας».
Να θυμίσουμε ότι στον επίμαχο σταθμό κατά τη διάρκεια των ανασκαφών ήρθε στο φως η διασταύρωση του Decumanus Maximus, της πλακόστρωτης μέσης οδού των Βυζαντινών την οποία διατρέχει σήμερα η Εγνατία, και του cardo, κάθετη όπως η Βενιζέλου.
Πρόκειται για ένα ιστορικό σταυροδρόμι που επιβιώνει εδώ και 16 αιώνες, ενώ μεταξύ των ευρημάτων ξεχωρίζουν τμήματα των δημοσίων κτιρίων που στέγαζαν εμπορικές χρήσεις, κυρίως αργυροχρυσοχοΐας (όπως ακριβώς και σήμερα, δηλώνοντας τη διαχρονία της περιοχής) και του εντυπωσιακού τετράπυλου, που σηματοδοτούσε τη διασταύρωση.
Όπως έχει δηλώσει ο κ. Μυλόπουλος, ο σταθμός «Βενιζέλου» θα αποτελέσει ένα μοναδικό στον κόσμο φαινόμενο συνύπαρξης ανοικτού αρχαιολογικού χώρου με έναν υπερσύγχρονο σταθμό Μετρό, που προσδοκούμε να γίνει ένα νέο τοπόσημο για τη πόλη μας.
Νέα κόντρα Καραμανλή – Παππά για τον ΟΑΣΘ
Νέα κόντρα για τον ΟΑΣΘ ξέσπασε χθες ανάμεσα στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Στέλιο Παππά και στον νέο Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Ο τελευταίος κατηγορεί τον πρώτο για την δραματική κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ενώ ο πρώτος καταλόγισε στον υπουργό χρήση ψευδών στοιχείων στις δηλώσεις του για την κατάσταση του Οργανισμού.
Καραμανλής: «Ούτε 260 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη»
Την άποψη ότι «δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει» εξέφρασε σχετικά με τον ΟΑΣΘ ο υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ενώ σημείωσε ότι συνολικά στη Θεσσαλονίκη δεν κυκλοφορούν περισσότερα από 240 - 260 λεωφορεία.
Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ κατά την ομιλία του, ο κ. Καραμανλής είπε πως «σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 240-260 Λεωφορεία στη συμπρωτεύουσα. Η κατάσταση είναι δραματική. Μείωση του στόλου, εικονικά δρομολόγια, κατάρρευση της τηλεματικής, δραματική πτώση των εσόδων. Έχουμε ένα κρατικοποιημένο οργανισμό ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40-60%!».
Ο υπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι «εδώ που έχουμε φτάσει, λοιπόν, προχωράμε άμεσα στην εκπόνηση ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης ώστε να αποφύγουμε κατάρρευση του ΟΑΣΘ. Ούτε θαύματα μπορούν να γίνουν, ούτε να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει. Πρώτον, να αξιοποιήσουμε όλα τα ικανά στελέχη του ΟΑΣΘ. Χωρίς κομματικές παρωπίδες, όπως συνέβη επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια. Δεύτερον, αλλαγή της διοίκησης».
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής πήρε σαφή θέση κατά της αύξησης των διοδίων στην Αττική Οδό. Σχολιάζοντας την πρόσφατη απόφαση της εταιρίας να αυξήσει τα διόδια εν μέσω προεκλογικής περιόδου, απόφαση που μπλοκαρίστηκε με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση ανέφερε πως η σημερινή κυβέρνηση δεν θα δεχθεί την αύξηση.
«Είχε συμβατικό δικαίωμα η εταιρεία να προχωρήσει στην αύξηση των διοδίων; Ναι. Έχει δίκιο; Ασφαλώς και όχι. Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι χρήστες αυτού του δρόμου. Εμείς δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Ένα είναι σίγουρο και αυτό πρέπει να το τονίσουμε. Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί τετελεσμένα στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Χρήση ψευδών στοιχείων καταλογίζει στον νέο υπουργό ο Παππάς
Στην αντεπίθεση πέρασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, με δήλωσή του καταλογίζοντας χρήση ψευδών στοιχείων στο νέο Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στις δηλώσεις του για την κατάσταση του Οργανισμού.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παππάς «όταν την πατάμε (την μπανανόφλουδα) στην πολιτική, κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε ψεύτες ή συκοφάντες».
Ο κ. Παππάς δήλωσε πως «Από τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών που στείλαμε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή όχι μόνο δεν προκύπτει κατάρρευση του ΟΑΣΘ αλλά κερδοφορία για δεύτερο συνεχόμενο έτος και ρευστότητα ικανή να ανταποκριθεί στις ανάγκες διαχείρισης του Οργανισμού.
Γι’ αυτό άλλωστε, δεν έχουμε καθυστερήσει ουδέποτε τη μισθοδοσία του προσωπικού, όπως συνέβαινε με τις προηγούμενες διοικήσεις. Επίσης, έχουμε αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του Οργανισμού με τους προμηθευτές και πλέον υπάρχει υπερεπάρκεια ανταλλακτικών».
Συμπλήρωσε ότι: «Η επιδότηση που παίρνει ο ΟΑΣΘ δεν ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ το χρόνο με ετήσιο προϋπολογισμό της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ». Και πρόσθεσε: «Μήπως ο κ. Καραμανλής πιστεύει ότι η κοινωνική πολιτική που ασκούσε η προηγούμενη κυβέρνηση για ανέργους, φοιτητές, μαθητές και ΑμεΑ είναι επιχορήγηση προς τον Οργανισμό; Μήπως έχει στόχο να την καταργήσει;».
Παράλληλα ο κ. Παππάς υποστηρίζει ότι «ο κ. Καραμανλής δεν βρήκε να πει ούτε μία λέξη για την εκκαθάριση, η οποία έχει ανακαλύψει πολλούς “σκελετούς”, απίστευτες σπατάλες και σκάνδαλα του προηγούμενου κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ. Γι’ αυτά όμως είναι προφανές ότι θα μιλήσει η Δικαιοσύνη. Του συνιστούμε να είναι πιο προσεκτικός στις δημόσιες τοποθετήσεις του και να αντλεί στοιχεία από επίσημες πηγές και όχι απ΄ όσους έχουν ιδιαίτερο συμφέρον στην επαναφορά του αμαρτωλού και κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ. Στον ΟΑΣΘ η... καλογερική είναι δύσκολη. Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με Οργανισμούς που επί σειρά δεκαετιών λυμαίνονταν τα χρήματα του ελληνικού λαού».
Αυγέρη: Έχει η ΝΔ σχέδιο για τον ΟΑΣΘ;
Σε δηλώσεις της για το θέμα ΟΑΣΘ η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β' Θεσσαλονίκης, Αναπληρώτρια Τομεάρχης Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας – Θράκης Δώρα Αυγέρη τόνισε μεταξύ άλλων  ότι «Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, αφού παρουσίασε μια απαξιωτική εικόνα του ΟΑΣΘ και αφού περιορίστηκε στο να προαναγγείλει την αλλαγή της διοίκησης που ορίστηκε για την εκκαθάρισή του, απέφυγε να ξεδιπλώσει το σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη.
Ανυπαρξία σχεδίου; Σχέδιο επαναφοράς πρακτικών και προσώπων από το σκοτεινό παρελθόν;».
«Από τον κ. Καραμανλή δεν ακούσαμε κουβέντα για το σχέδιό του και της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον ΟΑΣΘ, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία εκκαθάρισής του.
Ποιο αλήθεια είναι το σχέδιο τους; Τι θα κάνουν με την εκκαθάριση; Θα συνεχιστεί και από ποιους;», διερωτάται η βουλευτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...