Χιλιάδες νέοι επιδιώκουν δεύτερο τίτλο σπουδών για πιο σίγουρη δουλειά
Ο 27χρονος Αναστάσιος Παπαχαραλάμπους είναι πτυχιούχος της Σχολής Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών- μία από τις πλέον δημοφιλείς σχολές, που θεωρείται ότι προσφέρει σημαντικές επαγγελματικές προοπτικές. Ωστόσο, αποφάσισε να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις για το Τμήμα της Φαρμακευτικής Αθηνών.
«Ένας λόγος είναι ότι δεν μου ταίριαζε αυτό το επάγγελμα», λέει μιλώντας στα Νέα (13.01.2009). Σημαντικό ρόλο στην επιλογή του, όπως σημειώνει, έπαιξε η επαγγελματική αυτονομία που πιστεύει ότι θα του προσφέρει το επάγγελμα του φαρμακοποιού και η «στρωμένη» δουλειά: «Η μητέρα μου διατηρεί φαρμακείο στο Δίστομο από όπου και κατάγομαι και ευελπιστώ να το αναλάβω». Όπως σημειώνει, ως προγραμματιστής έπρεπε να είναι σε μια διαρκή αναζήτηση και αλλαγή εταιρειών, γεγονός που του προκαλούσε μεγάλη αβεβαιότητα.
Για να εισαχθεί στη Φαρμακευτική χρειάστηκε αρκετές ώρες μελέτης και να διαγωνιστεί με απόφοιτους τμημάτων που είχαν συγκριτικό πλεονέκτημα. «Εξετάστηκα σε τρία μαθήματα. Την οργανική χημεία, τη φυσική και τη βιολογία.
Υπήρχαν απόφοιτοι σχολών όπως του Χημικού ή του Φυσικού που κατείχαν καλύτερα τα αντικείμενα αυτά» λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Παπαχαραλάμπους, που τελικά πέρασε στη Φαρμακευτική έπειτα από δύο προσπάθειες. Σήμερα είναι στο τρίτο έτος. «Δεν το κάνω για να μαζεύω πτυχία, αλλά για να ασκήσω ένα επάγγελμα που μου ταιριάζει περισσότερο», σημειώνει. Χιλιάδες πτυχιούχοι κάθε χρόνο καταθέτουν αιτήσεις συμμετοχής στις κατατακτήριες εξετάσεις που λαμβάνουν χώρα στα ακαδημαϊκά τμήματα- συνήθως περίπου στα μέσα Δεκεμβρίου. Η επιτυχία ωστόσο δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Το σημαντικότερο είναι ο μικρός αριθμός των θέσεων που υπάρχουν σε κάθε τμήμα, ο οποίος καθορίζεται από τον αριθμό των εισακτέων κάθε ακαδημαϊκού έτους.
Για πτυχιούχους ΑΕΙ η αναλογία είναι 2% επί του αριθμού των εισακτέων, για πτυχιούχους ΤΕΙ 5%, ενώ ποσοστό 2% δίνεται σε ορισμένα τμήματα και σε πτυχιούχους υπερδιετούς κύκλου σπουδών- Ανώτερες Εκκλησιαστικές Σχολές, Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης κ.ά. Επιπλέον, σε άλλα τμήματα, όπως για παράδειγμα στο Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης, η επιλογή γίνεται με κριτήριο τον βαθμό του πρώτου πτυχίου, ενώ σε άλλα, όπως το αντίστοιχο τμήμα στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, με γραπτές εξετάσεις σε τρία μαθήματα σχετικά με το αντικείμενό τους. Στην πρώτη περίπτωση ο ανταγωνισμός είναι ακόμα μεγαλύτερος, καθώς συνήθως οι υποψήφιοι εισέρχονται με ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία. Χαρακτηριστικά, φέτος στο Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης ο τελευταίος των εισακτέων είχε βαθμό 9,67, ενώ πρώτος στην κατάταξη ήταν υποψήφιος με βαθμό 10! «Σπούδασα Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και αμέσως μόλις τελείωσα τη σχολή κατέθεσα αίτηση για να δώσω κατατακτήριες εξετάσεις για το Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης. Από έναν φίλο μου που γνώριζε λεπτομέρειες ενημερώθηκα ότι αν περνούσα έμπαινα στο δεύτερο έτος, ενώ με πληροφόρησε για όλες τις ενέργειες που έπρεπε να κάνω για να πάρω μέρος στις εξετάσεις.
Το πήρα αμέσως απόφαση, βρήκα την ύλη και άρχισα την προετοιμασία» λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Βαγγέλης Σώχαλης, ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του το 2002. Η ανησυχία για την επαγγελματική εξέλιξη τον οδήγησε στη συμμετοχή του στις κατατακτήριες εξετάσεις. «Η πρώτη σκέψη μου ήταν ότι, δεδομένου ότι εκείνο το διάστημα είχαν ανοίξει αρκετές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, θα είχα μία επιπλέον ευκαιρία για συντομότερη επαγγελματική αποκατάσταση.
Ήμουν μόλις 22 ετών και σκέφτηκα ότι ήταν μια καλή ευκαιρία. Βεβαίως, σε ένα δεύτερο πτυχίο έβλεπα και τα επιπλέον μόρια που θα μπορούσα να πάρω ώστε να με βοηθήσουν σε κάποιον άλλο διαγωνισμό», αναφέρει ο κ. Σώχαλης. Παρ΄ όλα αυτά δεν ήταν από τους τυχερούς που κατάφεραν να πετύχουν. «Εξετάστηκα σε τρία μαθήματα: παιδαγωγικά, κοινωνιολογία, ψυχολογία. Υπήρχαν μόλις τέσσερις θέσεις, αλλά ισοβάθμησαν για την τελευταία επτά υποψήφιοι και έτσι τελικά πήραν συνολικά έντεκα. Δυστυχώς, η βαθμολογία που είχα συγκεντρώσει ήταν λίγο χαμηλότερη και δεν κατάφερα να περάσω» συμπληρώνει ο κ. Σώχαλης, ο οποίος σήμερα εργάζεται σε τράπεζα στις Σέρρες από όπου κατάγεται.
«Πρωταθλητές» στις προτιμήσεις των υποψηφίων για δεύτερο πτυχίο είναι τμήματα που πρωταγωνιστούν και στην επιλογή των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως τα Παιδαγωγικά, η Νομική και η Ιατρική, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν να διεκδικήσουν μια θέση στις Πολυτεχνικές Σχολές ή τη Φαρμακευτική. Το Δ.Σ. κάθε τμήματος αποφασίζει κάθε χρόνο αν στις εξετάσεις της επόμενης περιόδου θα δεχθεί υποψηφίους με βαθμό πτυχίου ή με γραπτές εξετάσεις.
Τέτοια παραδείγματα είναι η Ιατρική Θεσσαλονίκης, όπου πέρσι οι υποψήφιοι εισήχθησαν με εξετάσεις, ενώ φέτος με τον βαθμό πτυχίου, καθώς και η Νομική Θεσσαλονίκης, όπου συνέβη το αντίστροφο. «Το Φυσικό για μένα ήταν όνειρο ζωής. Είναι η επιστήμη που πάντα με ενδιέφερε περισσότερο από όλες και αυτή με την οποία θα ήθελα να ασχοληθώ. Όταν έδωσα Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν κατάφερα να περάσω εκεί και μπήκα τελικά στο Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου.
Δεν είχα εγκαταλείψει όμως το όνειρο. Εδώ και τρία χρόνια, όταν πια πήρα απόφαση ότι το οικονομικό δεν με ενδιαφέρει, φρόντισα να μάθω τι έπρεπε να κάνω, ώστε μόλις πάρω το πτυχίο μου να δώσω κατατακτήριες εξετάσεις για το Φυσικό», λέει ο κ. Αχιλλέας Καλαπανίδας, ο οποίος αισιοδοξεί από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά να έχει πραγματοποιήσει το όνειρό του. «Παρ΄ όλο που δεν είχα αρκετό χρόνο για να προετοιμαστώ, έκανα ό,τι μπορούσα.
Το ευτύχημα είναι πως συνήθως οι υποψήφιοι είναι λίγοι σε σχέση με τις προσφερόμενες θέσεις, άρα θεωρητικά έχω αρκετές πιθανότητες, αν και το φοβάμαι λίγο», σημειώνει ο κ. Καλαπανίδας, ο οποίος δηλώνει αποφασισμένος να εξαντλήσει τις πιθανότητές του και μάλιστα κάνει και μελλοντικά σχέδια. «Αν παρ΄ όλα αυτά, δεν τα καταφέρω, θα αρχίσω να προετοιμάζομαι από τώρα για την επόμενη χρονιά. Σκέφτομαι ήδη, μόλις τελειώσω το Φυσικό, να συνεχίσω και ακόμα παραπέρα για μεταπτυχιακό, γιατί όχι και διδακτορικό».
e-paideia.net
"Δούλεψα σκληρά για να μπω στο Μαθηματικό.
Μετά έδωσα κατατακτήριες και μπήκα
στην Πληροφορική του Πολυτεχνείου.
Διαπιστώνοντας τις δυσκολίες στην αγορά εργασίας
πήρα τελικά το Πτυχίο του Παιδαγωγικού για δάσκαλος.
Ύ στερα έπαθα νευρική κατάρρευση και μ' έκλεισαν εδώ.
Όμως δεν σας είπα ότι είχα προλάβει, στο μεταξύ, να περάσω και
από τα ΤΕΙ και ότι διαθέτω δίπλωμα νοσοκόμου.
Μήπως μπορώ να συνδυάσω στην κλινική σας και τις δύο ιδιότητές μου;.
Να δουλεύω εδώ όσο είμαι άρρωστος και να πληρώνω τη θεραπεία μου;"
Μετά έδωσα κατατακτήριες και μπήκα
στην Πληροφορική του Πολυτεχνείου.
Διαπιστώνοντας τις δυσκολίες στην αγορά εργασίας
πήρα τελικά το Πτυχίο του Παιδαγωγικού για δάσκαλος.
Ύ στερα έπαθα νευρική κατάρρευση και μ' έκλεισαν εδώ.
Όμως δεν σας είπα ότι είχα προλάβει, στο μεταξύ, να περάσω και
από τα ΤΕΙ και ότι διαθέτω δίπλωμα νοσοκόμου.
Μήπως μπορώ να συνδυάσω στην κλινική σας και τις δύο ιδιότητές μου;.
Να δουλεύω εδώ όσο είμαι άρρωστος και να πληρώνω τη θεραπεία μου;"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου