Παρασκευή, Ιανουαρίου 16, 2009

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών "στο άρπα κόλλα"

Σςςςςςςςς, μην τον ξυπνάτε! Ο εκπαιδευτικός επιμορφώνεται στην υπνοβατική!

**************************

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών "στο άρπα κόλλα"

Στην έλλειψη επαρκούς επιμόρφωσης αποδίδουν -εκτός καταγεγραμμένων αδυναμιών στα νέα αναλυτικά προγράμματα και λαθών στο εκπαιδευτικό υλικό- οι δάσκαλοι τις αγκυλώσεις που καλούνται να διαχειριστούν καθημερινά στις σχολικές αίθουσες.
Όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία (15.01.2009), συνεχίζοντας την σχετική έρευνά της, οι εκπαιδευτικοί διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την εικονική διαδικασία, στην οποία κλήθηκαν το καλοκαίρι του 2006 -στα δύο μονοήμερα σεμινάρια που οργανώθηκαν, ενημερώθηκαν επί της μεθοδολογίας που επρόκειτο να εφαρμόσουν τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, χωρίς το νέο εκπαιδευτικό υλικό, αφού δεν ήταν ακόμη διαθέσιμο- αντιδρούν περισσότερο σήμερα, καθώς εντοπίζουν βιωματικά τα α
ποτελέσματα των εσπευσμένων διεργασιών υποδοχής του συστήματος.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης (χρηματοδοτούμενο με 170 εκατ. ευρώ κατά τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΠΘ) διαρθρώθηκε σε τέσσερις φάσεις:

* Τον Δεκέμβριο του 2005 επιμορφώθηκαν οι σχολικοί σύμβουλοι των δύο πρώτων εκπαιδευτικών βαθμίδων, σε δύο τριήμερα σεμινάρια, χωρίς να έχουν τα βιβλία στα χέρια τους.
* Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2006 οι σχολικοί σύμβουλοι κλήθηκαν να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς τους ανά τη χώρα.
* Το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου του 2006 περίπου 2.000 (700 κατά τη ΔΟΕ) εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν διήμερο σεμινάριο, προκειμένου ως πολλαπλασιαστές να επιμορφώσουν το σύνολο των συναδέλφων τους.
* Από τις 4 έως τις 14 Σεπτεμβρίου του 2006 οι επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές κλήθηκαν να ενημερώσουν τους 72.000 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για τα νέα βιβλία.

Η εισαγωγή των νέων βιβλίων και ο τρόπος επιμόρφωσης επί της διδασκαλίας τους αποτελούν, κατά τον πρόεδρο της ΔΟΕ, «μνημείο προχειρότητας στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης».

«Οι εκπαιδευτικοί είδαν για πρώτη φορά τα βιβλία που μπήκαν πριν από τρία χρόνια στο Δημοτικό, μαζί με τους μαθητές τους», δηλώνει. «Πιλοτική εφαρμογή δεν προηγήθηκε, κάτι που είχε αποτέλεσμα να μην εντοπιστούν και να μη διορθωθούν τα λάθη πριν από τη γενίκευσή τους» λέει ο Δημήτρης Μπράτης. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ συνοψίζει τις καταγραφές της Ομοσπονδίας:

* Ασυμβατότητα της ύλης από τάξη σε τάξη.
* Πολλές και συμπυκνωμένες ενότητες.
* Απουσία κειμένων λογοτεχνικού και κοινωνικού περιεχομένου, που υπήρχαν στα προηγούμενα βιβλία.
* Δυσνόητες έννοιες και ατυχή παραδείγματα π.χ. στα Μαθηματικά.
* Εμμεση - άμεση διαφήμιση.

«Παρά τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις των εκπαιδευτικών τα λάθη δεν διορθώθηκαν και τα βιβλία παραμένουν ίδια», καταλήγει.
e-paideia.net
****************************************************
ΤΟ ΣΦΗΝΑΚΙ ΜΑΣ

"Ήτανε νιος και γέρασε, αλλά χαΐρι δεν είδε!
Τριανταπέντε χρόνια στην εκπαίδευση
κι έφυγε με το παράπονο ότι ποτέ το κράτος
δεν στάθηκε στο πλευρό του, ποτέ δε συγκινήθηκε
από τη φιλοτιμία του , τον ιεραποστολικό παιδαγωγικό του ζήλο,
τα τεράστια ποσά που ξόδεψε για την αυτομόρφωσή του,
χωρίς να του το ζητάει κανείς εκτός από τη συνείδησή του.
Γιατί πάντοτε ένιωθε πως ήταν μονάχος και αβοήθητος,
χωρίς επίσημο συμπαραστάτη στο σκληρό αγώνα
που έδινε για να αισθάνεται επαρκής μέσα στην τάξη.
Θυμάται τους γελοίους θεσμούς "επιμόρφωσης" που γνώρισε
στη ζωή του και κουνάει μελαγχολικά το κεφάλι του:
την ετήσια άδεια μετ'αποδοχών της ΣΕΛΜΕ για ν' ακούει
βαρετούς πανεπιστημιακούς να του μιλάνε περί ανέμων και υδάτων
άσχετων με το αντικείμενό του, κάποια σεμινάρια "ειδικότητας"
από ανεπαρκέστατους σχολικούς συμβούλους, και, προς το τέλος
της σταδιοδρομίας του , την επέλαση των κομματόσκυλων
και των γκόλντεν μπόις της δεξιάς , που χρυσοπληρώνονταν
από τα κοινοτικά κονδύλια, για να του λένε ανοησίες σε αίθουσες
γκλαμουράτων ξενοδοχείων.
Τώρα , περνάει έξω από τα σχολεία όπου υπηρέτησε και δεν
του κάνει καρδιά για να μπει μέσα , να πει μια καλημέρα
σε όσους συναδέλφους έχουν απομείνει στον πάτο του καζανιού.
Θα φύγει απ' τη ζωή με το παράπονο ότι χαράμισε τη ζωή του
σε έναν αγώνα με προεξοφλημένη την ήττα του,
ότι πολέμησε ΄για ένα πουκάμισο αδειανό , για μιαν Ελένη΄,
όπως λέει ο Ποιητής."



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημήτρης Κανελλόπουλος- Γιώργος Αλλαμανής: «Τέσσερις αλήθειες και ψέματα»για τον Μάνο Χατζιδάκι (PODCAST)

  Τέσσερις αλήθειες και ψέματα για τον Μάνο Χατζιδάκι Στο νέο επεισόδιο του Newsroom, τη σειρά podcast που ο Δημήτρης Κανελλόπουλος συνομιλ...