Παρασκευή, Ιανουαρίου 23, 2009

΄Εκανε τα μαθηματικά "παιχνίδι"

free myspace graphics :: myspace images :: myspace pictures free myspace layouts

΄Εκανε τα μαθηματικά "παιχνίδι"

Oταν η Στέλλα Μπαρούκ παρουσίασε για πρώτη φορά μια μέθοδο διδασκαλίας μαθηματικών η οποία περιελάμβανε μαγικά τετράγωνα, δάχτυλα και πόδια σκύλων, η κατακραυγή της γαλλικής ελίτ ήταν τεράστια. Αυτά, όπως αναφέρει η εφημερίδα The Times και αναδημοσιεύει Το Βήμα (21.01.2009), πριν από 30 χρόνια.

Σήμερα η κυρία Μπαρούκ θεωρείται ένα είδος σωτήρα, έχοντας κάνει «les mathematiques» κατανοητά σε μαθητές, η αδυναμία των οποίων να κατανοήσουν τις τετραγωνικές ρίζες, την άλγεβρα και τη γεωμετρία τείνει να λάβει διαστάσεις εθνικής κρίσης.

Ο ραδιοφωνικός σταθμός Εurope 1 την έχει χαρακτηρίσει «νεράιδα των μαθηματικών», ενώ το γαλλικό περιοδικό «Νouvel Οbservateur» «Τζ. Κ. Ρόουλινγκ των μαθηματικών». Τα σχολεία τα οποία εφαρμόζουν τη μέθοδο διδασκαλίας της αναφέρουν θεαματική βελτίωση όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών. Τα βιβλία της, ανάμεσά τους και το τελευταίο, ένα λεξικό μαθηματικών όρων 851 σελίδων, πωλούν δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα.

Η κυρία Μπαρούκ υποστηρίζει ότι η αποτυχία των μαθητών στο σχολείο οφείλεται στην απροσπέλαστη γλώσσα με την οποία διδάσκονται τα μαθηματικά. «Οι δάσκαλοι θεωρούν ότι οι μαθητές καταλαβαίνουν τι τους λένε, όταν στην πραγματικότητα καταλαβαίνουν κάτι εντελώς διαφορετικό» λέει η «νεράιδα των μαθηματικών».

Απορρίπτοντας τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας μαθηματικών ως βλακώδεις, μαθαίνει την αρίθμηση στα παιδιά δείχνοντάς τους τα πέντε μας δάχτυλα και βάζοντάς τα να αναγνωρίσουν πέντε γραμμές και κουκκίδες. Για τη μέθοδο Μπαρούκ δεν τίθεται κανένα θέμα απλής μέτρησης από το ένα ως το 10.

Αφού εισαγάγει τους μαθητές στο πέντε, συνεχίζει στο έξι και στο επτά, στο τρία και στο τέσσερα, στο οκτώ και στο εννέα, στο δύο και στο ένα, προτού «πηδήσει» στο 37, έναν αριθμό ο οποίος «διαθέτει αρκετά δεκάρια που αξίζει να χρησιμοποιηθούν». Μόνο τότε πηγαίνει πίσω από το 20 στο 10, έναν αριθμό που, όπως λέει, είναι δύσκολο να τον κατανοήσει κανείς.

Προκειμένου να σιγουρευτεί ότι οι μαθητές έχουν συλλάβει την έννοια, τους δείχνει διαφορετικά αντικείμενα, όπως έναν σκύλο στο μάθημα για το «τέσσερα». Κάποιοι μαθητές λένε ότι το νούμερο είναι σωστό γιατί ο σκύλος έχει τέσσερα πόδια, άλλοι ότι δεν είναι γιατί ο σκύλος είναι ένας. Οπως και αν έχει, συνειδητοποιούν την «έννοια» του τέσσερα. Η πρόσθεση διδάσκεται με τα δάχτυλα. Τη δεκαετία του 1970, όταν παρουσιάστηκε, η μέθοδος Μπαρούκ είχε εξοργίσει τους «παραδοσιακούς».

Σήμερα, με τη Γαλλία στη 17η θέση παγκοσμίως όσον αφορά τις επιδόσεις στα μαθηματικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχουν αλλάξει γνώμη.
e-paideia.net

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΤΖΑΚΗ : Πα­τρί­δα εί­ναι ό,τι νο­σταλ­γείς!

Έλληνες Σαν Έλληνες που ξέμειναν σε άλλης γης πατρίδα. Χάθηκε αυτή στα βάθη της Ασίας σε παραλίες φιλοσόφων βούλιαξε και στα νησ...