ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΙΣ ΚΟΤΣΑΝΕΣ
ΑΝΘΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ STEPHEN PILE
" Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ"
(Εκδόσεις "Παρά πέντε")
****
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
8
" Η θέση του κυρίου ντε Μπαλζάκ στη γαλλική λογοτεχνία
δεν πρόκειται να είναι σημαντική ούτε ιδιαίτερα υψηλή".
**********
9
" Σ' εκατό χρόνια , το βιβλίο αυτό θα αναφέρεται στην ιστορία της
γαλλικής λογοτεχνίας σαν μία περίεργη αντίκα".
10
"Μία ατελείωτη ερημιά, γεμάτη πληκτικές,
ανούσιες τετριμμένες ανοησίες".
11
" Αγαπητέ μου φίλε, ίσως να μην μπορώ πια να σκεφτώ, αλλά
όσο κι αν βασανίζω το μυαλό μου, δεν μπορώ να καταλάβω
γιατί θα χρειαζόταν κανείς τριάντα σελίδες, για να περιγράψει
πώς στριφογυρίζει στο κρεβάτι του πριν κοιμηθεί".
ΜΟΥΣΙΚΗ
1
" Θα έλεγα πως δεν ανήκει στην τέχνη που έχω συνηθίσει να θεωρώ μουσική".
" Σαν έργο τέχνης είναι ένα μηδενικό".
3
"O κύριος Μπερλιόζ όχι μόνο δεν έχει μελωδικές ιδέες, αλλά, αν τύχει και κατεβάσει κάποια, δεν ξέρει πώς να την χειριστεί, γιατί δεν ξέρει να γράφει".
**********
4
" Προτείνω το Μπολερό του Ραβέλ σαν την προσβλητικότερη τερατωδία που διαπράχθηκε ποτέ στην ιστορία της μουσικής".
ΑΝΘΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ STEPHEN PILE
" Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ"
(Εκδόσεις "Παρά πέντε")
****
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
8
" Η θέση του κυρίου ντε Μπαλζάκ στη γαλλική λογοτεχνία
δεν πρόκειται να είναι σημαντική ούτε ιδιαίτερα υψηλή".
Ο κριτικός Eugen Paty, στην
Revue des Deux Mondes ,το 1857."
Revue des Deux Mondes ,το 1857."
**********
9
" Σ' εκατό χρόνια , το βιβλίο αυτό θα αναφέρεται στην ιστορία της
γαλλικής λογοτεχνίας σαν μία περίεργη αντίκα".
Ο Εμίλ Ζολά, το 1857, για το αριστουργηματικό
"Τα άνθη του κακού" του Κάρολου Μποντλαίρ.
***********"Τα άνθη του κακού" του Κάρολου Μποντλαίρ.
10
"Μία ατελείωτη ερημιά, γεμάτη πληκτικές,
ανούσιες τετριμμένες ανοησίες".
Ο Samuel Johnson , το 1776 , για το υπέροχο βιβλίο του
Λώρενς Στερν "Τρίστραμ Σάντυ".
*********Λώρενς Στερν "Τρίστραμ Σάντυ".
11
" Αγαπητέ μου φίλε, ίσως να μην μπορώ πια να σκεφτώ, αλλά
όσο κι αν βασανίζω το μυαλό μου, δεν μπορώ να καταλάβω
γιατί θα χρειαζόταν κανείς τριάντα σελίδες, για να περιγράψει
πώς στριφογυρίζει στο κρεβάτι του πριν κοιμηθεί".
Ο εκδότης Marc Humbolt ,το 1912, απορρίπτοντας
το "Αναζητώντας το χαμένο χρόνο" του Μαρσέλ Προυστ.
**********το "Αναζητώντας το χαμένο χρόνο" του Μαρσέλ Προυστ.
ΜΟΥΣΙΚΗ
1
" Θα έλεγα πως δεν ανήκει στην τέχνη που έχω συνηθίσει να θεωρώ μουσική".
Ο κριτικός A. Quilibicheft για την
"Πέμπτη Συμφωνία " του Μπετόβεν.
2"Πέμπτη Συμφωνία " του Μπετόβεν.
**************
" Σαν έργο τέχνης είναι ένα μηδενικό".
New York Times .Από τη στήλη της μουσικοκριτικής,
το 1889, για την "Κάρμεν" του Μπιζέ.
********το 1889, για την "Κάρμεν" του Μπιζέ.
3
"O κύριος Μπερλιόζ όχι μόνο δεν έχει μελωδικές ιδέες, αλλά, αν τύχει και κατεβάσει κάποια, δεν ξέρει πώς να την χειριστεί, γιατί δεν ξέρει να γράφει".
Ο P. Scudo , στο "Κριτική της Μουσικής
Λογοτεχνίας", το 1852.
Λογοτεχνίας", το 1852.
**********
4
" Προτείνω το Μπολερό του Ραβέλ σαν την προσβλητικότερη τερατωδία που διαπράχθηκε ποτέ στην ιστορία της μουσικής".
Ο Έντουαρτ Ρόμπινσον , στο " Ο αμερικανικός Ερμής",
το Μάιο του 1932.
το Μάιο του 1932.
_____________________
(συνεχίζεται...
(συνεχίζεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου