(1901- 11 Ιανουαρίου 1966)
- Καταγωγή από πατέρα εξπρεσιονιστή ζωγράφο.
- Πολύ νέος συχνάζει στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γενεύης.
- Εγκαθίσταται το 1922 στο Παρίσι και παρακολουθεί στο Μοντπαρνάς μαθήματα γλυπτικής από τον γλύπτη Αντουάν Μπουρντέλ.
- Πρώτα έργα του Τζιακομέτι , που βρίσκονται πολύ κοντά στην αφαίρεση και τον πριμιτιβισμό.
- Σύνδεση του καλλιτέχνη με το κίνημα των σουρεαλιστών , φτιάχνοντας έργα που εξερευνούν το σεξουαλικό ασυνείδητο και τη βία.
- Από το 1935 ο καλλιτέχνης επικεντρώνεται σε σπουδές πάνω στο ανθρώπινο σώμα και ιδιαίτερα στο βλέμμα. Αρχίζει μια νέα περίοδος έργων με φιγούρες αχνές, σχεδόν εξαϋλωμένες και πρόσωπα που μοιάζουν με λάμες μαχαιριών , ενώ το βλέμμα χάνεται μέσα σ’ ένα δίχτυ γραμμών
- Μετά το 1945 το έργο του ξαφνικά προσελκύει το ενδιαφέρον των κριτικών και του κοινού και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία, με αποκορύφωμα το μεγάλο βραβείο γλυπτικής στη Μπιενάλε της Βενετίας , το 1962.
• Femme cuillère (1926, Zurich, Kunsthaus)
• Homme et femme (1927, Paris, musée national d'Art moderne)
• Circuit (1931, Paris, musée national d'Art moderne)
• Femme égorgée (1932, Paris, musée national d'Art moderne) (Illus.)
• Pointe à l'œil (1932,
• Le Nez (1947,
• Femme debout (1960,
• L'Homme qui
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου