Πέμπτη, Φεβρουαρίου 28, 2008

ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

Γ΄ ΕΛΜΕΘ Θεσσαλονίκη
19/2/08
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ./φαξ 2310-229389
gelmeth@yahoo.gr
1
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΘΕΜΑ: Κατάθεση στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, Στις 26/2/08 συζητείται στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η υπ. αριθμ. 207/2007 αναφορά για παράβαση της ελληνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας σε σχέση με τις διαδικασίες ανάθεσης – μίσθωσης τουριστικών λεωφορείων για τη μεταφορά των μαθητών/τριων στα σχολεία.
Συγκεκριμένα, παραπέμπονται στην Επιτροπή Αναφορών τα υπουργεία Παιδείας, Μεταφορών, Εσωτερικών, Οικονομικών, καθώς και οι νομαρχίες Θεσσαλονίκης, Σερρών, Δράμας και Πέλλας για απευθείας, χωρίς ανοικτούς διαγωνισμούς, ανάθεση της μεταφοράς των μαθητών/τριών, ακόμα και σε σχολεία που καλύπτονται από την αστική συγκοινωνία και τα ΚΤΕΛ, σε συγκεκριμένους μεγαλολεωφορειούχους που έχουν συγκροτήσει «καρτέλ» στον τομέα των Μεταφορών.
Το αποτέλεσμα είναι να ζημιώνεται το ε
λληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο από 3-5 εκ. ευρώ, λόγω των αμαρτωλών αυτών αναθέσεων. Ήδη, αναμένεται η έκδοση σχετικού πορίσματος από τους Ορκωτούς Ελεγκτές του Δημοσίου που έχουν εγκατασταθεί στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης και ερευνούν την υπόθεση.
Η υπόθεση αυτή έχει απασχολήσει επανειλημμένα το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, τα ΜΜΕ, τη Βουλή (επερωτήσεις Μαγκριώτη-Ξηροτύρη) καθώς και την Ευρωβουλή μετά από αναφορά του Ευρωβουλευτή Δ. Παπαδημούλη. Οι ελληνικές αρχές παραπέμπονται στην Επιτροπή Αναφορών για συγκάλυψη του σκανδάλου και για «αποτυχία συμμόρφωσης προς την Κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού» - για την τελευταία κατηγορία έχει κληθεί να καταθέσει εκπρόσωπος των λεωφορειούχων που έχουν προσφύγει εναντίον των παράνομ ων αναθέσεων και στο ΣτΕ. Στις 13/7/06, με έγγραφό μου –σας το επισυνάπτω και πάλι– προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, που διαβιβάστηκε στο ΥΠΕΠΘ, κατήγγειλα το καθεστώς των παράνομων αυτών μισθώσεων και την κατασπατάληση ζωτικών για τη Δημόσια Εκπαίδευση κονδυλίων– η οποία, ως γνωστόν, χρηματοδοτείται κατά 75% από Κοινοτικούς και κατά 25% από εθνικούς πόρους.
Επειδή με την από 29/8/06 απάντ
ησή του στην καταγγελία μου ο τότε Γ. Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ Α. Καραμάνος ουσιαστικά δικαιολόγησε το σκάνδαλο στο όνομα της «διευκόλυνσης της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων» και επικαλούμενος το «αυτοδιοίκητο» των Νομαρχιών, έχω κληθεί να καταθέσω στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου.
Σε περίπτωση καταδίκης της χώρας μας η Κοινοτική Νομοθεσία προβλέπει την «ανάκτηση» και επιστροφή των κονδυλίων που εισπράχθηκαν παράνομα.
Όπως καταλαβαίνετε, δεν πρόκειται για ιδιωτική υπόθεση ούτε αφορά μόνο την Γ΄ ΕΛΜΕΘ.
Η κατάθεσή μου στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου είναι μέρος της πολύχρονης μάχης που δίνουμε ως οργανωμένος κλάδος για την επαρκή χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Συναδελφικά,
Μηταφίδης Τριαντάφυλλος
Πρόεδρος Γ΄ ΕΛΜΕΘ
------------------------------------------------------------------------------ Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ 26-2-08

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
2
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Συζητήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η υπ' αριθμόν 207/2007 αναφορά για παραβίαση της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας σε σχέση με τις διαδικασίες ανάθεσης - μίσθωσης τουριστικών λεωφορείων για τη μεταφορά μαθητών/μαθητριών στα σχολεία.
Συγκεκριμένα παραπέμφθηκαν στην Επιτρ
οπή Αναφορών τα Υπουργεία Παιδείας, Μεταφορών, Εσωτερικών, Οικονομικών, καθώς και οι νομαρχίες Θεσσαλονίκης, Σερρών, Δράμας και Πέλλας, για απευθείας, χωρίς ανοικτούς διαγωνισμούς, ανάθεση της μεταφοράς των μαθητών, ακόμη και σε σχολεία που καλύπτονται από την αστική συγκοινωνία και τα KTΕΛ, σε συγκεκριμένους μεγαλολεωφορειούχους που έχουν συγκροτήσει "καρτέλ" στον τομέα των μεταφορών.
Το αποτέλεσμα είναι να ζημιώνεται το ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο πολλά εκατομμύρια ευρώ, λόγω των αμαρτωλών αυτών αναθέσεων. Oι ελληνικές αρχές παραπέμφθηκαν στην Επιτροπή Αναφορών για συγκάλυψη του σκανδάλου και "αποτυχία συμμόρφωσης προς την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού."

Το θέμα των παράνομων αναθέσεων των συμβάσεων μεταφοράς μαθητών είχε τεθεί στην Κομισιόν μετά από δύο ερωτήσεις του ευρωβουλευτή Δ
. Παπαδημούλη, με βάση τις οποίες απεστάλη το 2007 επιστολή στις ελληνικές αρχές για την περαιτέρω εξέταση του θέματος.
Η Επιτροπή Αναφορών αποφάσισε να παραμείνει ανοιχτή η υπόθεση και η εξέταση της. Αποφάσισε επίσης να σταλεί επιστολή στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Καταπολέμηση της Απάτης (OLAF) σχετικά με το ζήτημα της φοροδιαφυγής του ΦΠΑ, που υπολογίζεται σε εκατομμύρια ευρώ, ενώ ζήτησε περισσότερες πληροφορίες από την Κομισιόν, που επίσης ερευνά την υπόθεση και αναμένεται να παραπεμφθεί στο Κολλέγιο των Επιτρόπων.
Την Αναφορά υποστήριξαν οι δικηγόροι κ. Τσαρουχάς και κ. Παρίσης, καθώς και ο κ. Τριαντάφυλλος Μηταφίδης ως εκπρόσωπος των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Στη συζήτηση παρενέβη η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Aναφορών κ. Μαίρη Ματσούκα, μετά από πρόταση της οποίας αποφασίστηκε η παραπομπή της υπόθεσης στην OLAF (ΕΥΡΩΠΑ•Ι•ΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ).
ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ
Πρόεδρος Γ΄ ΕΛΜΕΘ
------------------------------------------------------------------------------------------------
3
«ΔΕΝ ΘΕΛΑΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ»

«Όταν ο διαγωνισμός αποβαίνει δύο φορές άκαρπος - διότι υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, ο οποίος δε συμφέρει οικονομικά τους εργολάβους λεωφορειούχους - τότε αναγκαζόμαστε να πάμε σε ανάθεση, πάντα βάσει του νόμου», δήλωσε στον «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ» ο αντινομάρχης Θεσσαλονίκης Γ. Τσαμασλής.
Αναφερόμενος στη νομοθεσία, ο κ. Τσαμασλής τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του μαθηματικού τύπου υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να προβλεφθεί, ώστε να βγαίνει ένα τέτοιο ποσό, που να έχει πραγματική ανταπόκριση και να συμμετέχουν οι λεωφορειούχοι στους διαγωνισμούς.
«Εμείς είπαμε στο υπουργείο Παιδείας ότι δε θέλουμε να αναλάβουμε την ευθύνη της απευθείας ανάθεσης και μας απάντησε ότι υποχρεωτικά θα προβούμε στις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο.
Η διαδικασία αυτή είναι η απευθείας ανάθεση», τόνισε ο κ. Τσαμασλής, ο οποίος συμφώνησε με την άποψη ότι ζημιώνεται το ελληνικό Δημόσιο.
Η λύση είναι, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά, να διεξαχθεί ένας διαγωνισμός, χωρίς μαθηματικούς τύπους, και να «χτυπηθούν» μεταξύ τους οι λεωφορειoύxoι για να πάρουν τα δρομολόγια.

Εφημερίδα ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ,
Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...