Η Αφροδίτη του Πραξιτέλη ( 4ος αι. π.Χ)
δημιούργησε κανόνα για το γυναικείο γυμνό στη γλυπτική.
Σπουδαιότερο από τα αγάλματα αυτού του είδους
θεωρείται η Κνιδία ( Κνίδος: δωρική πόλη της Καρίας) Αφροδίτη,
ρωμαϊκό αντίγραφο της οποίας διασώζεται
στο μουσείο του Βατικανού. Το ελληνικό πρωτότυπο καταστράφηκε
σε πυρκαγιά που ξέσπασε το 475 στην Κωνσταντινούπολη.
***
Αγνώστου
τους τρεις οίδα μόνους΄ Πραξιτέλης δε πόθεν;
Παλατινή Βιβλιοθήκη, 168
δημιούργησε κανόνα για το γυναικείο γυμνό στη γλυπτική.
Σπουδαιότερο από τα αγάλματα αυτού του είδους
θεωρείται η Κνιδία ( Κνίδος: δωρική πόλη της Καρίας) Αφροδίτη,
ρωμαϊκό αντίγραφο της οποίας διασώζεται
στο μουσείο του Βατικανού. Το ελληνικό πρωτότυπο καταστράφηκε
σε πυρκαγιά που ξέσπασε το 475 στην Κωνσταντινούπολη.
***
Αγνώστου
Στο άγαλμα της Αφροδίτης της Κνίδου
Γυμνήν είδε Πάρις με, και Αγχίσης και Άδωνις΄τους τρεις οίδα μόνους΄ Πραξιτέλης δε πόθεν;
Παλατινή Βιβλιοθήκη, 168
***
Γυμνή με είδαν ο Πάρις, ο Αγχίσης και ο Άδωνις.
Αυτούς τους τρεις ξέρω μοναχά. Μα από πού ο Πραξιτέλης;
Γυμνή με είδαν ο Πάρις, ο Αγχίσης και ο Άδωνις.
Αυτούς τους τρεις ξέρω μοναχά. Μα από πού ο Πραξιτέλης;
William A. Bouguereau: La naissance de Vénus, 1879.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου