Σάββατο, Σεπτεμβρίου 22, 2007

Για τον κύριο Ψευτιάδη , με αγάπη εξαιρετικά


Προβληματικοί οι χώροι
όπου στεγάζονται οι μαθητές της Θεσσαλονίκης

Κουδούνι με διπλοβάρδια και υπεράριθμους μαθητές σε κτίρια του '30, παλιές αποθήκες και κατασκευές με γυψοσανίδες που βαφτίστηκαν σχολεία.
Αυτή είναι η κατάσταση που περιγράφουν οι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, κυρίως στις περιοχές του κέντρου και της ανατολικής Θεσσαλονίκης, στη Μίκρα και στο Θερμαϊκό, σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία (10.09.2007).

«Κουτιά με γυψοσανίδες που στήνονται στις αυλές των παλιών σχολείων γίνονται αίθουσες διδασκαλίας και αυτό το λένε πρόγραμμα σχολικής στέγης. Το νέο πρόγραμμα σχολικής στέγης προβλέπει 90 τέτοιες προσθήκες. Την ίδια ώρα, χαρακτηρισμένα οικόπεδα για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων αποχαρακτηρίζονται και χάνονται.
Η διπλοβάρδια ζει και βασιλεύει», περιγράφει με τα μελανότερα χρώματα την κατάσταση που επικρατεί και τη νέα σχολική χρονιά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων νομού Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Μήτσιου.
«Υπάρχουν πράγματι κάποια προβλήματα, αλλά όχι σε αυτό το βαθμό. Πέρυσι είχαμε εκατό σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε διπλοβάρδια και περίπου 40 δευτεροβάθμιας. Φέτος, τα αντίστοιχα νούμερα είναι 70 και 32. Καταβάλλεται μια προσπάθεια ώστε σταδιακά η διπλοβάρδια να εξαφανιστεί», απαντά ο περιεφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Καρατάσιος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περειφερειακής Διεύθυνσης, η σχολική χρονιά στο νομό Θεσσαλονίκης αρχίζει με 15.460 μαθητές στα νηπιαγωγεία, 62.600 στο δημοτικό, 33.200 στο γυμνάσιο, 19,5 χιλιάδες στα γενικά λύκεια και 8 χιλιάδες στα επαγγελματικά. Φέτος, περίπου 7 χιλιάδες δάσκαλοι αναλαμβάνουν υπηρεσία σε 800 σχολικές μονάδες δημοτικών και περίπου 10 χιλιάδες καθηγητές σε 300 μονάδες γυμνασίων - λυκείων. Σύμφωνα με τον κ. Καρατάσιο, «όποια κενά δημιουργηθούν θα καλυφθούν πολύ γρήγορα από αναπληρωτές».
«Και όμως, οι ελλείψεις σε σχολεία είναι μεγάλες», επιμένει ο κ. Μήτσιου. «Υπάρχει χαρακτηρισμένο οικόπεδο στη Βασιλίσσης Ολγας και αντί να χτιστεί νέο σχολείο, στεγάζονται τα αυτοκίνητα της Αστυνομίας. Αποτέλεσμα, στο 21ο Γυμνάσιο - Λύκειο, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα, να έχουμε διπλοβάρδια. Και δεν είναι η μόνη περίπτωση. Το οικόπεδο της οδού Δορυλαίου στην Τούμπα για το 3ο Λύκειο Πυλαίας δεν έχει χτιστεί. Στο 6ο και το 24ο Γυμνάσιο - Λύκειο έχουμε διπλοβάρδια, γιατί το οικόπεδο που φιλοξενεί το Ιστορικό Αρχείο Θεσσαλονίκης δεν έχει χτιστεί. Στην Καλαμαριά έχουμε 7-8 οικόπεδα που κινδυνεύουν να χαθούν».
«Η διπλοβάρδια ζει αλλά δεν βασιλεύει», επιμένει ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης. Οπως υποστηρίζει, το 2002 το πρόβλημα της διπλοβάρδιας έφτανε στο 32% και σήμερα στα νηπιαγωγεία έχει μειωθεί στο 13,9%, στα δημοτικά στο 8,83% και στα Γυμνάσια - Λύκεια στο 13,9%.
Τονίζει ότι από το 2002 ώς σήμερα διατέθηκαν 162 εκατομμύρια ευρώ για έργα σχολικής στέγης, τη νέα σχολική χρονιά παραδίδονται 22 σχολεία κι έχει υποβληθεί νέο πενταετές πρόγραμμα για υλοποίηση ώς το 2012.
«Δεν έχουμε δει σχολικό έργο εδώ και τέσσερα χρόνια.
Τα υπάρχοντα σχολεία ασφυκτιούν. Φέτος, για παράδειγμα, στο δημοτικό διαμέρισμα Πλαγιαρίου έχουμε 400 παιδιά. Ενα εξαθέσιο σχολείο καταντάει 18θέσιο! Στον Τρίλοφο έχουμε φέτος 100 παιδιά παραπάνω.
Η διπλοβάρδια μοιάζει αναπόφευκτη. Το δημοτικό σχολείο στο Πλαγιάρι και τον Τρίλοφο ήταν παλιές αποθήκες. Υπάρχουν έξι αίθουσες όπου γίνονται μαθήματα στο υπόγειο, τρεις από αυτές δεν τις βλέπει το φως του ήλιου», καταγγέλλει ο πρόεδρος του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μίκρας, Δημήτρης Δεληγιάννης.
«Με ετήσια αύξηση πληθυσμού 1.500 άτομα, έχουμε 150 παιδιά παραπάνω το χρόνο στα σχολεία. Χρειαζόμαστε δηλαδή ένα σχολείο κάθε τρία χρόνια. Οι σχολικές αίθουσες στους Νέους Επιβάτες μοιάζουν με κλουβιά. Υπάρχουν τμήματα με πάνω από 30 μαθητές. Δεν φτάνουν τα νηπιαγωγεία.
Και το χειρότερο; Στο νέο πρόγραμμα της νομαρχίας δεν προβλέπεται για την περιοχή μας ούτε ένα νηπιαγωγείο», τονίζει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Θερμαϊκού.
e-paideia.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΕ ΣΥΝΤΑΞΗ

Αναμνήσεις ενός μεταφραστή (2ο μέρος) ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ  sarantakos.wordpress.com Περιαυτολογίας δεύτερο μέρος.    Όπως ξέρετε οι ταχτικοί ...