Την
ίδια ώρα που ο πρωθυπουργός υβρίζει και παρομοιάζει με “ληστές” τους
δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και μαθητές που με τις κινητοποιήσεις τους
υπερασπίζονται το Σύνταγμα και μάχονται την άκρατη εμπορευματοποίηση της
Ανώτατης Εκπαίδευσης, είναι ο ίδιος και η κυβέρνησή του που ανοίγουν το
δρόμο για τη “ληστεία του αιώνα” στα Πανεπιστήμια.
Διά
του “αρίστου” αρμοδίου υπουργού κ. Πιερρακάκη ο οποίος είχε τη φαεινή
ιδέα να διεξαχθούν με ηλεκτρονικό τρόπο οι εξετάσεις, η κυβέρνηση
φαίνεται διατεθειμένη να νομιμοποιήσει την πιο εκτεταμένη αντιγραφή στα
χρονικά του ελληνικού Πανεπιστημίου!
Αφού
μέσα από τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης (chatGPT κλπ), που και τα
ίδια κατηγορούνται για εκτεταμένη λογοκλοπή, θα μπορούν οι φοιτητές
-ειδικά στα θεωρητικά μαθήματα- να απαντούν από τη θαλπωρή του σπιτιού
τους και εντελώς ανεξέλεγκτοι στα θέματα των εξετάσεών τους και μάλιστα
σε άριστο επίπεδο.
Αυτό
αποδεικνύεται από καθηγητές όπως οι κ. Μπελαβίλας-Θεοχαράκης κλπ που
προέβησαν σε προσομοιώσεις εξετάσεων με συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης
και έλαβαν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές απαντήσεις.
Είναι
τόση η “πρεμούρα” της κυβέρνησης να εξυπηρετήσει με αντισυνταγματικό
τρόπο τους ιδιώτες φίλους της που καραδοκούν να κερδοσκοπήσουν πάνω στα
κουρέλια του δημόσιου Πανεπιστημίου που αφαιρεί από πάνω της κάθε φύλλο
συκής. Πανικόβλητη από το ογκούμενο κύμα αντιδράσεων, είναι διατεθειμένη
να θέσει σε κίνδυνο τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία των εξετάσεων στα
Πανεπιστήμια αρκεί να σπάσουν οι καταλήψεις. Αυτό που απέτυχε να κάνει
με τη βία των ΜΑΤ ή μέσω της ΔΑΠ που ηττήθηκε σχεδόν σε όλες τις
συνελεύσεις των σχολών, επιχειρεί να το κάνει με το “τυράκι” της νόμιμης
αντιγραφής μέσω των ηλεκτρονικών εξετάσεων.
Πρόκειται
για πρωτοφανή κατάντια και απόπειρα εκμαυλισμού συνειδήσεων και
εξαγοράς εκ μέρους του καθεστώτος Μητσοτάκη και του υπουργού Παιδείας
Πιερρακάκη.
Εκτός
αν οι εμφανιζόμενοι ως “άριστοι” και πρωτοπόροι της ψηφιακής εποχής δε
γνωρίζουν τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης και τους κινδύνους που
αυτή εμπεριέχει. Οπότε πρόκειται περί ασχέτων και όχι περί αρίστων.
Σε
κάθε περίπτωση οι Πρυτανικές Αρχές και τα μέλη ΔΕΠ καλούνται να μη
συνεργήσουν στον εξευτελισμό των εξετάσεων και το διασυρμό του
Πανεπιστημιακού θεσμού.
Να
υπερασπιστούν το κύρος των Πανεπιστημίων, το Σύνταγμα και το άρθρο 16,
να αψηφίσουν τις κυβερνητικές απειλές και να ταχθούν στο πλευρό των
φοιτητών και των μαθητών που αντιμάχονται την ιδιωτικοποίηση της
εκπαίδευσης.
Αυτός
είναι ο ακαδημαϊκός- θεσμικός τους ρόλος και όχι να γίνονται, ορισμένοι
εξ αυτών ιμάντες μεταβίβασης των κυβερνητικών σχεδιασμών στο χώρο των
Πανεπιστημίων.
Κι
αυτό το ρόλο αν κρίνουμε από πρόσφατες αποφάσεις Συγκλήτων
(Πανεπιστήμιο Πατρών) ή Σχολών και Τμημάτων υπάρχουν Πανεπιστημιακοί
δάσκαλοι που τον τιμούν.
Ας
γίνει το παράδειγμά τους κανόνας. Και έτσι να μείνουν στα χαρτιά ως
θλιβερή “εξαίρεση” τα κυβερνητικά σχέδια για την παραβίαση του
Συντάγματος και τα δήθεν “ελεύθερα” Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
ΥΓ:
Σημειώνουμε ότι την περίοδο της πανδημίας που είχαν διεξαχθεί εξετάσεις
με ηλεκτρονικό τρόπο δεν ήταν τόσο διαδεδομένα και εξελιγμένα τα
συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης. Παρ’ όλα αυτά και τότε είχε παρατηρηθεί
μεγάλη αύξηση της επιτυχίας στις εξετάσεις σε σχέση με τα προηγούμενα
χρόνια (π.χ. κατά 25% στο ΑΠΘ με βάση έρευνα του καθηγητή κ. Διονύση
Λατινόπουλου). Οι δυνατότητές τους πλέον είναι τρομακτικές και πολύ
δύσκολα αντιμετωπίσιμες τεχνικά, όταν μιλάμε για εξετάσεις σε κλίμακα
εκατοντάδων χιλιάδων φοιτητών.
* Διευθυντής του γραφείου του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη την περίοδο 2015-2016.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών (υπ’ αριθ. 229/31.1.2024 έκτακτη συνεδρίαση)
Διαπιστώνει ομόφωνα ότι:
Η μαζική εξέταση μαθημάτων με διαδικτυακά μέσα δεν διασφαλίζει το
αδιάβλητο των εξετάσεων, ιδίως λόγω των δυνατοτήτων που δίνουν οι
τεχνολογικές εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη
και αποφασίζει ομόφωνα ότι:
Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η εξέταση με διαδικτυακά μέσα των
φοιτητών Erasmus, καθώς και των πτυχιακών, μεταπτυχιακών – διπλωματικών
εργασιών και διδακτορικών διατριβών
2) Τα μαθήματα του χειμερινού εξαμήνου που δεν θα εξεταστούν στην
παρούσα εξεταστική περίοδο, θα εξεταστούν σε διευρυμένη εξεταστική μαζί
με τις εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου.
3) Οι περιπτώσεις (1) και (2) είναι εφαρμοστέες για τα Τμήματα, τα οποία τελούν υπό κατάληψη.
4) Η περίοδος 10-18 Φεβρουαρίου 2024 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διενέργεια εξετάσεων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου