Τρίτη, Απριλίου 23, 2019


Γιατί δεν εργάζομαι σε «παρασκευαστήριο μολότοφ» ούτε σε «άντρο συμμοριών»

 Ιωάννα Λαλιώτου


Κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης τα δημόσια ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας δοκιμάστηκαν σκληρά. Η οικονομική ασφυξία στην οποία υποβλήθηκαν τα ελληνικά ΑΕΙ ήταν αποτέλεσμα τόσο της δημοσιονομικής δυσχέρειας όσο και στοχευμένων επιλογών των πολιτικών ηγεσιών της πρώτης περιόδου της κρίσης που υπηρέτησαν μια  που στόχευαν στην αποστέρηση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από υλικούς, οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους. Κατά την περίοδο εκείνη τα Ιδρύματα  δοκιμάστηκαν και επέδειξαν μια εντυπωσιακή ανθεκτικότητα στις δυσμενείς συνθήκες.
Σήμερα, η σταδιακή έξοδος της χώρας από την οικονομική κρίση αλλά και η πρωτόγνωρη αύξηση των πόρων και των δημοσίων επενδύσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2015 και μετά δημιουργούν τις συνθήκες που επιτρέπουν στα ελληνικά ΑΕΙ να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία και δυναμισμό. Οι συνθήκες αυτές καθορίζονται επίσης από την  αναδιαμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας, τη δημιουργία ισχυρών ακαδημαϊκών και ερευνητικών πόλων στην περιφέρεια, την υπέρβαση της παρωχημένης διάκρισης μεταξύ εφαρμοσμένης και θεωρητικής γνώσης και την αναδιοργάνωση της διετούς επαγγελματικής κατάρτισης με ευθύνη των δημοσίων ελληνικών ΑΕΙ.
Αυτές είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα δημόσια ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το εγχείρημα της υπεράσπισης και ανάταξης των ελληνικών ΑΕΙ είναι δύσκολο. Οι συνθήκες ρευστές αλλά η πολιτική βούληση των προοδευτικών δυνάμεων και δυναμικών της κοινωνίας μας είναι πρόδηλη και διεκδικητική.
Τα Πανεπιστήμια μας είναι χώροι παραγωγής γνώσης χρήσιμης στην κοινωνία. Τα Πανεπιστήμια μας ζουν σήμερα μια πραγματικότητα που απέχει πολύ από γραφικές πια παρομοιώσεις τους με τόπους ανομίας και παραβατικότητας. Έχουμε δουλέψει πολλοί και πολλές για να πετύχουμε να βρισκόμαστε σήμερα εκεί που είμαστε. Και πριν από εμάς έχουν δουλέψει άλλοι και άλλες ακόμη περισσότερο. Το στοίχημα πρέπει να το κερδίσουμε για το καλό των νέων ανθρώπων και των παιδιών που φοιτούν σήμερα ακόμη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και  
Αποτέλεσμα εικόνας για Ιωάννα Λαλιώτου, Αντιπρύτανης* Ιωάννα Λαλιώτου, Αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο  Θεσσαλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...