Τρίτη, Φεβρουαρίου 19, 2019


Στο φως ερωτικές επιστολές της Χιουρέμ Σουλτάν στον Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή

Πηγή:naftemporiki.gr


Τα ερωτικά γράμματα που είχε στείλει η Χιουρέμ Σουλτάν στον Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή, μία περίοδο που ο Σουλτάνος έλειπε σε εκστρατεία, δόθηκαν στη δημοσιότητα από τα τουρκικά προεδρικά αρχεία και ρίχνουν φως στην πιο διάσημη ιστορία αγάπης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Σύμφωνα με τους αρχειοφύλακες, οι ερωτικές επιστολές της πρώην παλλακίδας και  τέταρτης συζύγου του Σουλεϊμάν είναι από τα καλύτερα δείγματα τουρκικής ποίησης και πεζογραφίας της εποχής.
Η Χιουρέμ Σουλτάν έγραφε στον σύζυγό της φλογερά γράμματα, όσο αυτός έλειπε, και του υπενθύμιζε τον έρωτά της για εκείνον. «Είμαι χαμένη σε αυτό το σύμπαν που δημιουργήθηκε από τον Κύριό μου. Έζησα τα καλύτερά μου χρόνια υπό την προστασία σας, σαν ένα μαργαριτάρι στο κουτί με τα κοσμήματά σας. Παρακαλώ, δεχτείτε τη μεταμέλεια της αβοήθητης σκλάβα σας, που υποφέρει από την απουσία σας» γράφει σε ένα σημείο η Σουλτάνα, σύμφωνα με το Anadolu.
«Οι αναμνήσεις των ημερών που περάσαμε μαζί, οι στιγμές που μοιραστήκαμε, γεμίζουν την καρδιά της σκλάβας σας. Παρηγορώ τον εαυτό μου με αυτές τις αναμνήσεις αλλά όταν είστε μακριά, κανείς δεν μπορεί να διευκολύνει τον πόνο μου», έγραφε το 1526.
Μάλιστα, μαζί με μία άλλη επιστολή, η Χιουρέμ είχε στείλει στον Σουλτάνο και ένα ρούχο της βρεγμένο από τα δάκρυα της. Σε αυτήν έγραφε: «Ζωή μου, Κύριέ μου, αγαπημένε μου Σουλτάνε, η μόνη προσευχή μου στον Αλλάχ είναι να ξαναδώ το πρόσωπό σας. Δεν υπάρχει πλέον χωρισμός από τώρα και στο εξής ... Εύχομαι ότι ο σουλτάνος ​​μου, θα είναι πάντα ευτυχισμένος… Σας στέλνω ένα από τα ρούχα μου που μουσκεύτηκε με τα δάκρυά μου... Φορέστε το, για μένα ...».
Έχει τελειώσει την επιστολή της, γράφοντας: «Δεν επιθυμώ τίποτα παρά ευτυχία για σας, και στους δύο κόσμους. Η φτωχή σας σκλάβα, Χιουρέμ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: