Σάββατο, Φεβρουαρίου 23, 2019

«Eις την ταινίαν θα λάβη μέρος και μια γάτα, αστήρ εξαιρετικής ομορφιάς, η μις Kαλιφόρνια, μασκότ της συμπαθούς πρωταγωνίστριας Φρίτας Πουπελίνας ...»

Αχιλλέας Μαδράς , ο πρωτοπόρος


ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΑΔΡΑΣ
(1875- 29 Νοεμβρίου 1972)
Είναι ο πιονιέρος του ελληνικού κινηματογράφου. Χάρη σ' αυτόν γυρίστηκαν οι πρώτες ελληνικές ταινίες, στην εποχή του βωβού κινηματογράφου.
Φύση τυχοδιωκτική, που ακροβατούσε ανάμεσα στο όνειρο και το κιτς, έζησε μια ζωή περιπετειώδη και γνώρισε από κοντά μεγάλες μορφές της τέχνης του εικοστού αιώνα.
Ο Αχιλλέας Μαδράς σπούδασε ηθοποιός στο Κονσερβατουάρ του Παρισίου και δούλεψε λίγο καιρό , ερμηνεύοντας μικρούς ρόλους, δίπλα στη μεγάλη ιέρεια του θεάτρου Σάρα Μπερνάρ.

Η κάθοδός του στην Ελλάδα, που συγκλονίζεται από τη Μικρασιατική Καταστροφή, του δίνει την ιδέα να συγκεντρώσει υλικό από τα ντοκιμαντέρ που τραβούσαν οι καμεραμέν του ελληνικού στρατού, κατά τη διάρκεια του ατυχούς πολέμου, και να το μοντάρει παρουσιάζοντας μία μεγάλου μήκους ταινία υπό τον τίτλο "Πρόσφυγες του πολέμου".
Η ταινία προβλήθηκε κατά κύριο λόγο στους έλληνες μετανάστες της Αμερικής, όπου ο Μαδράς παρέμεινε για ένα μικρό διάστημα παίζοντας μικρούς ρόλους σε ταινίες του Χόλιγουντ.
Η δεύτερη επιστροφή του στην Αθήνα σημαδεύεται από
την προσπάθεια να γυρίσει ταινίες μυθοπλασίας, γι' αυτό συνεργάζεται με σπουδαίους ηθοποιούς της εποχής, όπως ο Αιμίλιος Βεάκης , ο Μανόλης Καντιώτης, ο Βασίλης Αυλωνίτηςκ.ά.
Οι ταινίες όμως  Μαρία η Πενταγιώτισσα και Ο μάγος της Αθήνας προκάλεσαν σάλο  για την αφέλεια, τα απίθανα λάθη και την  απίστευτη  κακοτεχνία τους Η μικροαστική Αθήνα του Μεσοπολέμου επίσης δεν ήταν δυνατό να βλέπει την  πρωταγωνίστρια και σύζυγο του Μαδρά να δείχνει ως "παστρικιά"  ακάλυπτα τα ...στήθη της.Τρελά πράματα... 
Δείτε αποσπάσματα από τις απολαυστικές- cult πλέον- ταινίες του Μαδρά , σχολιασμένες με χιούμορ από τον Αλέκο Σακελλάριο, και γελάστε με την ψυχή σας.
Βασίλη Αυλωνίτη, ο οποίος έχασε τα λόγια του και τραγούδησε «σαρδάμ, σαρδάμ»....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/axilleas-madras-o-ithopoios-pou-gyrise-tis-protes-kinimatografikes-tainies-apo-to-onoma-tou-vgike-i-leksi-sardam-eno-i-gynaika-tou-emfanistike-gymnostithi-se-film-tou-1931/
Βασίλη Αυλωνίτη, ο οποίος έχασε τα λόγια του και τραγούδησε «σαρδάμ, σαρδάμ»....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/axilleas-madras-o-ithopoios-pou-gyrise-tis-protes-kinimatografikes-tainies-apo-to-onoma-tou-vgike-i-leksi-sardam-eno-i-gynaika-tou-emfanistike-gymnostithi-se-film-tou-1931/
 

Αχιλλέας Μαδράς - Βικιπαίδεια


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...