Τετάρτη, Φεβρουαρίου 25, 2009

ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ


ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ "ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΛΕΤΗΣ"
ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στο ταμείο από το... Δημοτικό οδηγούνται οι περισσότεροι γονείς στη χώρα μας, οι οποίοι θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους γερές βάσεις. Κι αυτό γιατί καλούνται να πληρώσουν την υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας. Μάλιστα, σύμφωνα με Τα Νέα (23.02.2009), τα χρήματα που δίνουν οι ελληνικές οικογένειες για φροντιστήρια είναι τουλάχιστον τετραπλάσια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Κι αν κανείς υπολογίσει συμπληρωματικά στα παραπάνω στοιχεία και το γεγονός ότι το εισόδημα των Ελλήνων είναι το χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γίνεται φανερό ότι τα φροντιστήρια αποτελούν δυσβάσταχτη επιβάρυνση για κάθε νοικοκυριό.

Μόλις το παιδί τελειώσει την Α΄ ή τη Β΄ Δημοτικού, τα μηνιαία δίδακτρα αρχίζουν να τρέχουν για το φροντιστήριο της ξένης γλώσσας. Έτσι, για τις πρώτες τάξεις στα Αγγλικά, τα Γαλλικά ή τα Γερμανικά, οι γονείς καλούνται να πληρώσουν φέτος από 70 έως 90 ευρώ κατά μέσο όρο. Όσο το επίπεδο ανεβαίνει, ανεβαίνουν και τα δίδακτρα, με αποτέλεσμα όταν το παιδί φτάσει στο βασικό πτυχίο- περίπου στην ηλικία των 14-5 ετών- το κόστος φτάνει ακόμη και τα 190 ευρώ τον μήνα. Στο μηνιαίο κόστος θα πρέπει οι οικογένειες να υπολογίσουν και την αγορά των βιβλίων.

«Για τις δύο ξένες γλώσσες των παιδιών μου, που πηγαίνουν στην Α΄ και την Γ΄ Γυμνασίου, πληρώνουμε 430 ευρώ τον μήνα. Ουσιαστικά δηλαδή δίνω το ένα τρίτο του μισθού μου», λέει ο κ. Πέτρος Καραγεώργος, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Αθήνας. Κι ακόμη, όπως δηλώνει, «δεν έχουμε δει τίποτα. Του χρόνου, όταν η κόρη μου θα πάει στην Α΄ Λυκείου, θα αρχίσει σιγά σιγά φροντιστήριο σε κάποια μαθήματα στα οποία νιώθει ότι έχει κενά. Αυτό σημαίνει ότι ο οικογενειακός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί με τουλάχιστον 200 ευρώ επιπλέον».
Οι ενώσεις γονέων και κηδεμόνων πάντως σε ό,τι αφορά τις ξένες γλώσσες προτείνουν ένα ενιαίο σύστημα εκμάθησης στα σχολεία που θα δίνει όμως στους μαθητές το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Με αυτόν τον τρόπο βγαίνουν κερδισμένα πρώτα απ΄ όλα τα παιδιά αλλά και οι οικογένειες που θα απαλλαγούν από ένα σημαντικό οικονομικό βάρος. Με βάση τα μηνιαία δίδακτρα κατά τάξη, σύμφωνα με στοιχεία του ερευνητή- εκπαιδευτικού κ. Χρήστου Κάτσικα, οι ιδιωτικές δαπάνες για την εκμάθηση ξένης γλώσσας (δίδακτρα, εξέταστρα, αγορά ξενόγλωσσων φροντιστηριακών βιβλίων) ξεπερνούν τα 800 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Περίπου 300.000 μαθητές, όχι μόνο στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο αλλά ακόμη και στο Δημοτικό, περνούν τα απογεύματά τους στις αίθουσες των φροντιστηρίων καθώς η παραπαιδεία απλώνεται και προς τις χαμηλές βαθμίδες εκπαίδευσης! Το συνολικό ετήσιο κόστος μάλιστα των οικογενειακών προϋπολογισμών ξεπερνάει τα 750 εκατ. ευρώ.
Τα τελευταία χρόνια ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια τα κέντρα μελέτης για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου. «Κυρίως όμως έχουμε παιδιά Δημοτικού και μάλιστα από την Γ΄ Τάξη και πάνω, όπου τα μαθήματα δυσκολεύουν και τα παιδιά καλούνται να μάθουν απ΄ έξω κεφάλαια στην Ιστορία ή στα Θρησκευτικά», λέει ο κ. Σταύρος Μεσσήνης, υπεύθυνος μελετητηρίου στην περιοχή της Πετρούπολης.
Τρεις ώρες την ημέρα- με το που τελειώσουν δηλαδή τα παιδιά το σχολείο - κάνουν όλα τα μαθήματα που τους έχει βάλει ο δάσκαλος στο σχολείο. «Η πλειονότητα των μαθητών μας είναι παιδιά των οποίων οι γονείς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην ύλη των σχολικών βιβλίων ή δεν έχουν χρόνο καθώς εργάζονται μέχρι αργά το βράδυ». Το μηνιαίο κόστος για τα μαθήματα σε κέντρο μελέτης κυμαίνεται στα 150 ευρώ. Στην άποψη κάποιων πάντως ότι δεν είναι σωστό να μπαίνουν στη λογική του φροντιστηρίου από τόσο νωρίς, ο κ. Μεσσήνης απαντά ότι «υπάρχουν παιδιά που είτε δεν θα διάβαζαν καθόλου σπίτι ή θα είχαν πολλά κενά στα μαθήματα. Οπότε είναι προτιμότερο να έχει κάποιον που θα τα βοηθήσει».
Η οικονομική αφαίμαξη όμως των ελληνικών οικογενειών κορυφώνεται στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, όπου προτεραιότητα είναι η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Σύμφωνα με τη μελέτη του εκπαιδευτικού Χρήστου Κάτσικα, η οποία έγινε αναλύοντας ερευνητικά στοιχεία από μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στους Δήμους Αθήνας, Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου Κρήτης, Δράμας, Κέρκυρας και Ιωαννίνων, προκύπτει ότι ένα παιδί που φοιτά σε δημόσιο Δημοτικό Σχολείο και πιο συγκεκριμένα στην Δ΄ Τάξη κοστίζει κατά μέσο όρο στον οικογενειακό προϋπολογισμό περίπου 1. 800 ευρώ. Στην Γ΄ Γυμνασίου θα «επιβαρύνει» την οικογένειά του με τουλάχιστον 1.000 ευρώ ενώ για να προετοιμαστεί για τις Πανελλαδικές οι γονείς του θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα από 3.500 ευρώ.
Οικονομική λύση για κάποιες οικογένειες μπορεί να αποτελέσουν οι ιστοσελίδες καθηγητών, με τις οποίες βοηθούν τα παιδιά να προετοιμαστούν. Στο διαδικτυακό φροντιστήριο που δημιούργησε το 2000 ο μαθηματικός κ. Βαγγέλης Θεοδωράκος με τον συνάδελφό του εκπαιδευτικό κ. Γιάννη Σταματόπουλο, οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και των τριών τάξεων του Λυκείου μπορούν να βρουν ασκήσεις και θέματα από προηγούμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις. «Αν και η ιστοσελίδα ανανεώνεται με αργούς ρυθμούς, μπορούν να βρουν συμπληρωματικές ασκήσεις χωρίς να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ», σημειώνει ο κ. Θεοδωράκος και προσθέτει ότι ένας υπολογιστής δεν μπορεί ακόμη να αντικαταστήσει τη δουλειά ενός εκπαιδευτικού, ωστόσο οι μαθητές μπορούν έστω και λίγο να βοηθηθούν.

e-paideia.net

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

μιλαμε για απυθμενη γελοιοτητα και σαφως ΔΩΡΕΑΝ Παιδεια

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ

ΣΥΝΘΕΣΗ EIKONAΣ: Gerontakos ΔΙΑΒΑΣΤΕ Νέα Αριστερά για Νετανιάχου / Με το «κανένα σχόλιο» στο Tvxs η κυβέρνηση Μητσοτά...