Παρασκευή, Ιανουαρίου 24, 2020

Αντίθεση τόσο βαριά ...όσο πατάει η γάτα!

https://fsyv2fdkkw2xd3knut4uab98-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/01/white-cat-inside-a-housepublicdomainpictures.jpgΨήφισμα αντίθεσης της Συγκλήτου  του ΑΠΘ στην αναγνώριση των κολεγιακών πτυχίων ... όσο πατάει η γάτα!

 Αντί να βγάλουν πολεμικό προσκλητήριο και να κλείσουν το πανεπιστήμιο για την υπεράσπιση της  αναγνώρισης των ξένων τίτλων από τον επίσημο δημόσιο φορέα  ΔΟΑΤΑΠ, οι "γαλάζιοι άριστοι" αρκούνται σε μια χλιαρή έκφραση της αρνητικής γνώμης τους και σε ήπιες παραινέσεις προς το υπουργείο να κατοχυρώσει τα πτυχία για τους/τις αποφοίτους/ες των ‘‘καθηγητικών’’ και παιδαγωγικών σχολών


Η Σύγκλητος του ΑΠΘ στη Συνεδρίασή της με αριθμό 3014/22-1-2020 εξέδωσε το ακόλουθο ψήφισμα:
«Η Σύγκλητος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι τα γενικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου του 21ου αιώνα, στηρίζονται στη διεθνή έρευνα, στην εμπειρία ή και στις συστάσεις διεθνών και υπερεθνικών οργανισμών, όπως είναι το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Ένωση, η UNESCO κ.ά. Ωστόσο, με βάση το προτεινόμενο άρθρο 50, φαίνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των κολεγίων θα θεωρούνται αυτομάτως ισότιμοι/ες με τους/τις αποφοίτους/ες των αντίστοιχων Πανεπιστημιακών Τμημάτων.
Η Σύγκλητος του ΑΠΘ συμφωνεί με την αρχή της κοινής ευρωπαϊκής δράσης, όπως αυτή ορίζεται στον ευρωπαϊκό κανονισμό, κρίνει, όμως, ότι η κοινοτική οδηγία, με βάση την εθνική πρακτική και το ελληνικό δίκαιο, δίνει τη δυνατότητα να υπάρξουν εκ μέρους της πολιτείας ασφαλιστικές δικλίδες, όπου αυτές χρειάζονται, έτσι ώστε να διασφαλίζονται αφενός η ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία και αφετέρου τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΑΕΙ.
Τα μέλη της Συγκλήτου του ΑΠΘ, ως ακαδημαϊκό και ερευνητικό εκπαιδευτικό προσωπικό του ΑΠΘ, επιθυμούν να συνεισφέρουν στην ουσιαστική βελτίωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και για τον λόγο αυτό προτείνουν:
Α.  Τα κολέγια που συνεργάζονται με Πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκτός του  ελέγχου που τυγχάνουν από την αρχή αξιολόγησης της χώρας προέλευσης, να αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια και από την ίδια ανεξάρτητη αρχή που αξιολογεί όλα τα ελληνικά ΑΕΙ και πιστοποιεί τα προγράμματα σπουδών τους.
Β. Οι τίτλοι σπουδών των αποφοίτων των κολεγίων αυτών να ελέγχονται για την ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία από το ΔΟΑΤΑΠ.
Γ. Η επαγγελματική ισοτιμία και ισοδυναμία να ελέγχονται αυστηρότερα από το ΣΑΕΠ.
Δ. Ειδικά για τους/τις αποφοίτους/ες των ‘‘καθηγητικών’’ και παιδαγωγικών σχολών, το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ) να αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε συμμετοχή σε διαδικασίες διορισμού που προβλέπονται από την ελληνική πολιτεία. Σημειώνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των δημόσιων ΑΕΙ αποκτούν το ΠΠΔΕ κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, η Σύγκλητος του ΑΠΘ ζητά  από το ΥΠΑΙΘ να λάβει υπόψιν του τις θέσεις και τις προτάσεις της, έτσι ώστε να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ

ΣΥΝΘΕΣΗ EIKONAΣ: Gerontakos ΔΙΑΒΑΣΤΕ Νέα Αριστερά για Νετανιάχου / Με το «κανένα σχόλιο» στο Tvxs η κυβέρνηση Μητσοτά...