Κυριακή, Ιανουαρίου 26, 2020

Εστέτ, παρακμιακός , ερωτικός , αλλά ...βραχύζωος

Σχετική εικόναAubrey Vincent Beardsley (21 Αυγούστου 1872 - 16 Μαρτίου 1898)
Άγγλος εικονογράφος και συγγραφέας. Τα σχέδια του με μαύρο μελάνι, επηρεασμένα από το στιλ των ιαπωνικών ξυλογραφιών, υπογράμμιζαν το γκροτέσκο , το παρακμιακό και το ερωτικό. Ήταν η κορυφαία φιγούρα στο Αισθητικό κίνημα που περιλάμβανε επίσης τους Oscar Wilde και James A. McNeill Whistler . Η συμβολή του Beardsley στην ανάπτυξη της Art Nouveau και των μορφών αφίσας ήταν σημαντική, παρά τη συντομία της σταδιοδρομίας του πριν από τον πρόωρο θάνατό του από τη φυματίωση.



[..............................]

Το 1883 η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, και το επόμενο έτος εμφανίστηκε στο κοινό ως «βρέφος-μουσικό φαινόμενο», παίζοντας σε αρκετές συναυλίες με την αδελφή του. Τον Ιανουάριο του 1885 άρχισε να παρακολουθεί το Brighton, Hove και Sussex Grammar School, όπου θα περάσει τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Τα πρώτα ποιήματά του, τα σχέδια και τα κινούμενα σχέδιά του  εμφανίστηκαν στο έντυπο "Past and Present", το περιοδικό του σχολείου. Το 1888 έλαβε θέση σε γραφείο αρχιτέκτονα, και στη συνέχεια  προσελήφθη στην Guardian Life and Fire Insurance Company. Το 1891, με τη συμβουλή του Sir Edward Burne-Jones και του Pierre Puvis de Chavannes ,ασχολήθηκε με την τέχνη ως επάγγελμα. Το 1892 παρακολούθησε τα μαθήματα της Σχολής Τέχνης του Westminster, στη συνέχεια με τον καθηγητή Fred Brown.

Το 1892, ο Beardsley ταξίδεψε στο Παρίσι, όπου ανακάλυψε την τέχνη της  αφίσας του Henri de Toulouse-Lautrec και την παριζιάνικη μόδα για ιαπωνικές εκτυπώσεις, οι οποίες θα είχαν σημαντικές επιρροές στο δικό του στυλ. Η πρώτη επιτροπή του Beardsley ήταν ο Le Morte d'Arthur του Thomas Malory (1893), τον οποίο παρουσίασε για τον εκδοτικό οίκο JM Dent and Company.

Τα έξι χρόνια μεγάλης δημιουργικής παραγωγής του μπορούν να χωριστούν σε διάφορες περιόδους, που προσδιορίζονται από τη μορφή της υπογραφής του. Κατά την πρώιμη περίοδο το έργο του είναι ως επί το πλείστον ανυπόγραφο. Κατά τα έτη 1891 και 1892 προχώρησε στη χρήση των αρχικών του, AVB Στα μέσα του 1892, η περίοδος του Le Morte d'Arthur και του The Bon Mots  επηρεάστηκε από την Ιαπωνία και έγινε σταδιακά πιο χαριτωμένη, μερικές φορές συνοδευόμενη από ΑΒ σε κεφαλαία. Συνέθεσε  το Κίτρινο Βιβλίο με τον Αμερικανό συγγραφέα Henry Harland και  τις τέσσερις πρώτες εκδόσεις  τις κάλυψε  ως καλλιτέχνης και παρήγαγε τα σχέδια του καλύμματος , αλλά και πολλές εικονογραφήσεις για το περιοδικό.
Η πορεία του σημαδεύτηκε από την ευθυγράμμισή του με τον αισθητισμό , και τους Βρετανούς ομόλογόυς του της παρακμής και του συμβολισμού . Οι περισσότερες από τις εικόνες του είναι φτιαγμένες  με μελάνι [........].

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Vincenzo Capezzuto "Twas within a furlong of Edinborough town"/Ήταν σε απόσταση αναπνοής από το Εδιμβούργο /(L'Arpeggiata)

From the CD Music for a While - Improvisations on Purcell (Erato/Warner Classics) 'Twas within a furlong z605/2 from The Mock Marriage, ...