Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2018

ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ





Πόθος
Ga'agua / Longing



Μαύρη κωμωδία , 2017 | Έγχρωμη. | Διάρκεια: 100'

Ισραήλ
Σκηνοθεσία: Σάβι Γκαμπιζόν 
Παίζουν: Σάι Αβίβι, Άσι Λέβι, Νέτα Ρίσκιν



Η ταινία  που μας ήλθε από το Ισραήλ και παίζεται σε επιλεγμένους κινηματογράφους επιβεβαιώνει την άποψή μας για την άνθιση του κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια στην αντιφατική αυτή χώρα, της οποίας  η κοινωνία ψάχνει να βρει  έναν μπούσουλα ζωής παραπαίοντας ανάμεσα στις δυνάμεις της συντήρησης και της προόδου.
Το φιλμ  ξεκινά με τη συνάντηση στο Τελ Αβίβ,  ύστερα από είκοσι χρόνια, δύο πρώην εραστών . Ο άντρας , που είναι  ευκατάστατος  επιχειρηματίας και ορκισμένος  εργένης, συναντά την παλιά ερωμένη του,  η οποία του ανακοινώνει πως, όταν χώρισαν, ήταν έγκυος και ότι αποφάσισε να μην του πει τίποτε.Ο άντρας ακούει κατάπληκτος ότι η  πρώην ερωμένη του κράτησε  το παιδί και το μεγάλωσε μαζί με τον σύζυγό της, αλλά ο γιος τους , ταλαντούχος πιανίστας  και ευαίσθητος ποιητής, πέθανε πρόσφατα. Τον προσκαλεί, τέλος,  να πάει στην Ιερουσαλήμ για την επιμνημόσυνη  τελετή που ετοιμάζει πάνω στον τάφο του.

Από το σημείο αυτό ο σκηνοθέτης ξετυλίγει το κουβάρι μιας τραγελαφικής και  απίθανων εξελίξεων  "μαύρης κωμωδίας", όπου ο φυσικός πατέρας ανακαλύπτει την ταραχώδη  ζωή του νεκρού γιου και εισβάλλει σε ξένα περιβάλλοντα σαν τον ταύρο σε υαλοπωλείο , προκειμένου να παίξει καθυστερημένα  το ρόλο του κανονικού πατέρα. Πρόκειται για μια αδέξια  προσπάθεια  να "αποκαταστήσει" το όνομα του γιου, ο οποίος είχε αποβληθεί  από το σχολείο εξαιτίας της εμμονικής παρενόχλησης της καθηγήτριας των Γαλλικών με την οποία ήταν τρελά ερωτευμένος, που  φτάνει   στα όρια της παρενόχλησης  των πάντων.

Η  « εξαιρετικά θλιμμένη κωμωδία», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που το θέμα της τυπικά δείχνει να επικεντρώνεται πάνω στο γελοίο  ρόλο της καθυστερημένης πατρότητας που αναλαμβάνει να παίξει ως  νέος επιθεωρητής Κλουζώ ο πρωταγωνιστής , δείχνει ξεκάθαρα  ότι το πραγματικό πρόσωπο μιας κοινωνίας  φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο τα άτομα διαχειρίζονται   τις διάφορες καταστάσεις και ιδιαίτερα τον πόνο της απώλειας.
Εκεί όπου ο ορθολογισμός αδυνατεί να σηκώσει το βάρος του θανάτου του αγαπημένου προσώπου , τότε ανοίγει ο δρόμος για την εμφάνιση της μεταφυσικής με τη μορφή του ακραίου παραλογισμού ως αντίληψη για τη  ζωή αλλά και ως καθημερινή συμπεριφορά.
Μη χάσετε την ταινία αυτή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ισπανία, Ιρλανδία,σλοβενία και Μάλτα: οι πρώτες χώρες που αναγνωρίζουν το Παλαιστινιακό Κράτος

  ΕΕ / Τα 4 κράτη που ετοιμάζονται να αναγνωρίσουν το Παλαιστινιακό κράτος – Η ημερομηνία – «ορόσημο» Tvxs Newsroom ...