"Καλησπέρα σας , κυρίες και κύριοι!
ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΟΥΝ ΤΑ ΜΜΕ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ
Εγώ και οι συνεργάτες μου ξεκινούμε
το τακτικό μονοθεματικό δελτίο ειδήσεων του MEGA,
με το οποίο θα σας περιγράψουμε με τα μελανότερα
χρώματα την πραγματικότητα, θα σας μαυρίσουμε
την καρδιά. Έτσι θα σας τρομοκρατήσουμε και θα αποσπάσουμε
τη συναίνεσή σας για το πιο σφιχτό αλυσόδεμά σας!"ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΟΥΝ ΤΑ ΜΜΕ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΤΟΠΑΡΧΩΝ ΤΟΥΣ
10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΩΝ ΜΜΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ΤΟΥ ΝΟΑΜ ΤΣΟΜΣΚΙ
1. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Το θεμελιώδες στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου είναι η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής που έγκειται στην εκτροπή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και τις αποφασισμένες από τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ αλλαγές μέσω της τεχνικής του κατακλυσμού συνεχόμενων αντιπερισπασμών και ασήμαντων πληροφοριών. Η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής είναι επίσης απαραίτητη για να μην επιτρέψει στο κοινό να ενδιαφερθεί για απαραίτητες γνώσεις στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της ψυχολογίας, της νευροβιολογίας και της κυβερνητικής. «Διατηρήστε την προσοχή του κοινού αποσπασμένη, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμάλωτη θεμάτων που δεν έχουν καμία σημασία. Διατηρήστε το κοινό απασχολημένο, τόσο πολύ ώστε να μην έχει καθόλου χρόνο για να σκεφτεί - πίσω στο αγρόκτημα, όπως τα υπόλοιπα ζώα» (απόσπασμα από το κείμενο: Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).
[Σημείωση Γεροντάκου: Ένα κάρο αθλητικές εφημερίδες και περιοδικά λάι στάιλ, εκπομπές επίσης που "μοιράζουν" λεφτά, με διαγωνιζόμενους υποψήφιους μαγείρους και τραγουδιστές, με αυτιστικά άτομα, με αυσχέδιους ντεντέκτιβ, εκπομπές με αυνανιζόμενους γκέι και πουτανέσκ θηλυκά, εκπομπές με πρόστυχους διασκεδαστές , καρκατσούλους και κραγμένους λιποαναρροφηθέντες, μερικά μόνο θέματα ευχάριστου περισπασμού από τα τρέχοντα προβλήματά μας, την ανεργία, την εθνική χρεοκοπία, τη βίακλπ]
[Σημείωση Γεροντάκου: Ένα κάρο αθλητικές εφημερίδες και περιοδικά λάι στάιλ, εκπομπές επίσης που "μοιράζουν" λεφτά, με διαγωνιζόμενους υποψήφιους μαγείρους και τραγουδιστές, με αυτιστικά άτομα, με αυσχέδιους ντεντέκτιβ, εκπομπές με αυνανιζόμενους γκέι και πουτανέσκ θηλυκά, εκπομπές με πρόστυχους διασκεδαστές , καρκατσούλους και κραγμένους λιποαναρροφηθέντες, μερικά μόνο θέματα ευχάριστου περισπασμού από τα τρέχοντα προβλήματά μας, την ανεργία, την εθνική χρεοκοπία, τη βίακλπ]
2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΛΥΣΕΩΝ
Αυτή η μέθοδος καλείται επίσης «πρόβλημα- αντίδραση - λύση». Δημιουργείται ένα πρόβλημα, μια προβλεφθείσα «κατάσταση» για να υπάρξει μια κάποια αντίδραση από τον κόσμο, με σκοπό αυτός ο ίδιος να ορίσει τα μέτρα που η εξουσία θέλει να τον κάνει να δεχτεί. Για παράδειγμα: Αφήνεται να ξεδιπλωθεί και να ενταθεί η αστική βία ή οργανώνονται αιματηρές επιθέσεις που αποσκοπούν στο να απαιτήσει ο κόσμος νόμους ασφαλείας και πολιτικές εις βάρος της ελευθερίας. Ή ακόμα: Δημιουργούν μία οικονομική κρίση ώστε να γίνει αποδεκτή ως αναγκαίο κακό η υποχώρηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και η διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών.
[Σημείωση Γεροντάκου:Ξέρουμε πλέον πολύ καλά γιατί οι δημόσιοι οργανισμοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, γιατί η Αστυνομία δεν αστυνομεύει, η Υγεία δε γιατρεύει, η Εφορία δεν εισπράττει, η Παιδεία δεν εκπαιδεύει, η Πολεοδομία δεν ελέγχει την παράνομη δόμηση, οι Δήμοι δε μαζεύουν τα σκουπίδια κλπ. Αφέθηκαν επί χρόνια από τους πολιτικούς που μας κυβέρνησαν (με τη δική μας ανοχή ή σύμπραξη)να σαπίσουν και τώρα τους "εξυγιαίνουν" διά της γνωστής μεθόδου, δηλαδή της ιδιωτικοποιήσεως...]
3. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Για να γίνουν αποδεκτά τα διάφορα απαράδεκτα μέτρα, αρκεί η σταδιακή εφαρμογή τους, λίγο λίγο, επί συναπτά έτη. Κατά αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν τις δεκαετίες του ΄80 και ΄90 οι δραστικά νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός): ανύπαρκτο κράτος, ιδιωτικοποιήσεις, ανασφάλεια, ελαστικότητα, μαζική ανεργία, μισθοί που δεν εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα, τόσες αλλαγές που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση αν είχαν εφαρμοστεί μονομιάς.
[Σημείωση Γεροντάκου: Α, τώρα καταλαβαίνω τι μου ετοιμάζουν: πρώτα ξεκινάνε με ένα ταλιράκι για κάθε επίσκεψη στα νοσοσοκομεία ( Ελάτε τώρα, τι αξία έχει ένα ταλιράκι;), ύστερα κόβουνε κάποια φάρμακα και κάποιες εξετάσεις από τις συνταγογραφήσεις (ας πούμε τις εξετάσεις για τον θυρεοειδή και τον καρκίνο του προστάτη), στο τέλος θα μας "φορέσουν" όλα τα έξοδα για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μολονότι είναι ήδη προπληρωμένη μέσω των εισφορών μας...]
4. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΟΛΗΣ
Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσουν ως «επώδυνη και αναγκαία», εξασφαλίζοντας τη συγκατάβαση του λαού τη δεδομένη χρονική στιγμή και εφαρμόζοντάς τη στο μέλλον. Είναι πιο εύκολο να γίνει αποδεκτή μια μελλοντική θυσία απ' ό,τι μία άμεση. Κατά πρώτον επειδή η προσπάθεια δεν καταβάλλεται άμεσα και κατά δεύτερον επειδή το κοινό, η μάζα, πάντα έχει την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «τα πράγματα θα φτιάξουν στο μέλλον» και ότι οι απαιτούμενες θυσίες θα αποφευχθούν. Αυτό δίνει περισσότερο χρόνο στο κοινό να συνηθίσει στην ιδέα των αλλαγών και να τις αποδεχτεί με παραίτηση όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου.
[ Σημείωση Γεροντάκου: Εγώ ξέρω ότι στη χώρα μου πέρασα όλη μου τη ζωή ακούγοντας τους από πάνω να μου ζητούν να κάνω θυσίες, με την προοπτική πάντοτε ενός λαμπρού μέλλοντος. Το ίδιο μου λένε τώρα προ του τάφου...]
5. ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΑΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν λόγο, επιχειρήματα, προσωπικότητες και τόνο της φωνής, όλα ιδιαίτερα παιδικά, πολλές φορές στα όρια της αδυναμίας, σαν ο θεατής να ήταν μικρό παιδάκι ή διανοητικά υστερημένος. Όσο περισσότερο θέλουν να εξαπατήσουν το θεατή τόσο πιο πολύ υιοθετούν έναν παιδικό τόνο. Γιατί; «Αν κάποιος απευθύνεται σε ένα άτομο σαν αυτό να ήταν 12 χρονών ή και μικρότερο, αυτό λόγω της υποβολής είναι πολύ πιθανό να τείνει σε μια απάντηση ή αντίδραση απογυμνωμένη από κάθε κριτική σκέψη, όπως αυτή ενός μικρού παιδιού»
[Σημείωση Γεροντάκου: Σκάσε εσύ! Οι "ειδικοί" πάντα ξέρουν καλύτερα από εσένα τι πρέπει να γίνει για να λυθούν τα προβλήματα που άλλοι "ειδικοί" δημιούργησαν!Στη θέση κάποιου κακού υπουργού οικονομικών Αλογοσκούφη υπάρχει ένας καλός υπουργός Αλογομούρης. Μη φοβάσαι. Δε θα σε αφήσουμε έτσι. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ...σκας και να κολυμπάς!]
6. ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ
Η χρήση του συναισθήματος είναι μια κλασική τεχνική προκειμένου να επιτευχθεί βραχυκύκλωμα στη λογική ανάλυση και στην κριτική σκέψη των ατόμων. Από την άλλη, η χρήση των συναισθημάτων ανοίγει την πόρτα για την πρόσβαση στο ασυνείδητο και την εμφύτευση ιδεών, επιθυμιών, φόβων, καταναγκασμών ή την προτροπή για ορισμένες συμπεριφορές.
[Σημείωση Γεροντάκου:Το μελό, ο ανορθολογισμός και τα παραφυσικά φαινόμενα κυριαρχούν στα κανάλια: γελοίες δακρύβρεχτες ιστορίες, "ανεξήγητες" καταστάσεις που εμφωλιάζουν το φόβο στους ανθρώπους εξ απαλών ονύχων , τρισάθλιοι απατεώνες που πουλάνε εθνικιστικές , αποκρυφιστικές, μεταφυσικές ηλιθιότητες ή παραψυχολογικές ερμηνείες και αστρολογικά φούμαρα ...]
7. Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
Κάντε το κοινό να είναι ανήμπορο να κατανοήσει τις μεθόδους και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο και τη σκλαβιά του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που δίνεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι η φτωχότερη και μετριότερη δυνατή, έτσι ώστε το χάσμα της άγνοιας μεταξύ των κατώτερων και των ανώτερων κοινωνικών τάξεων να είναι και να παραμένει αδύνατον να γεφυρωθεί» (βλ. Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).
[Σημείωση Γεροντάκου:Πόσες εκπομπές , για παράδειγμα, λόγου και τέχνης, πόσες εκπομπές κοινωνικού προβληματισμού, πόσες εκπομπές πρακτικής διάδοσης της ωφέλιμης γνώσης, πόσες πρωτοβουλίες για τη γνωριμία με θέματα επιστήμης και κουλτούρας υπάρχουν στα ιδιωτικά κανάλια;Καμία! Γιατί;]
8. ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
Προωθήστε στο κοινό την ιδέα ότι είναι της μόδας να είσαι ηλίθιος, χυδαίος και αμόρφωτος.
[Σημείωση Γεροντάκου:Κάτω οι έξυπνοι , οι μορφωμένοι, οι ευγενικοί, οι καλλιεργημένοι, οι κουλτουριάρηδες!
Όσο πιο αστοιχείωτος είσαι, όσο πιο ζωώδης και λούμπεν, τόσο πιο πολύ περήφανος για τη "λαϊκή" καταγωγή σου.Και φυσικά πιο εκμετελλεύσιμος. Θυμηθείτε τις εκπομπές της Πάνια...] 9. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΝΟΧΗΣ
Κάντε τα άτομα να πιστέψουν ότι αυτά και μόνον αυτά είναι ένοχα για την κακοτυχία τους, εξαιτίας της ανεπάρκειας της νοημοσύνης τους, των ικανοτήτων ή των προσπαθειών τους. Έτσι, τα άτομα, αντί να εξεγείρονται ενάντια στο οικονομικό σύστημα, υποτιμούν τους εαυτούς τους και νιώθουν ενοχές, κάτι που δημιουργεί μια γενικευμένη κατάσταση κατάθλιψης, της οποίας απόρροια είναι η αναστολή της δράσης. Και χωρίς δράση, δεν υπάρχει επανάσταση.
[Μαζί τα φάγαμε, μαζί τα φάγαμε, μαζί τα φάγαμε...
Κλαψ, μπουχ, κλαψ, μπουχ, αλί-αλί και βάι-βάι , είμαι ένα μεγάλο τομάρι!]
10. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ' Ο,ΤΙ ΑΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ
Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, η ταχεία πρόοδος της επιστήμης έχει δημιουργήσει ένα αυξανόμενο κενό μεταξύ των γνώσεων του κοινού και εκείνων που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι κυρίαρχες ελίτ. Χάρη στη βιολογία, στη νευροβιολογία και στην εφαρμοσμένη ψυχολογία, το σύστημα έχει επιτύχει μια εξελιγμένη κατανόηση των ανθρώπων, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Το σύστημα έχει καταφέρει να γνωρίζει καλύτερα τον «μέσο άνθρωπο» απ' ό,τι αυτός γνωρίζει τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις το σύστημα ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο και μεγάλη εξουσία πάνω στα άτομα, μεγαλύτερη από αυτήν που τα ίδια ασκούν στον εαυτό τους.
[Ακτινογραφίες, αξονικές-μαγνητικές τομογραφίες
μας έχουν σπουδάσει , μας έχουν κάνει φέτες και μας λιανίζουν κανονικά..]
[Ακτινογραφίες, αξονικές-μαγνητικές τομογραφίες
μας έχουν σπουδάσει , μας έχουν κάνει φέτες και μας λιανίζουν κανονικά..]
"Ακούστε, κύριε Τράγκα, είμαστε εδώ για να παίζουμε
καλά τους ρόλους μας: εσείς για να παίζετε τον επαναστάτη
Βελουχιώτη με τη φουστανέλα του Σούρλα κι εγώ για να
υποδύομαι τον αμερόληπτο αναλυτή της επικαιρότητας
και τον από ανέξοδο διαφημιστή της εφημερίδας
και του ραδιοφωνικού σταθμού μου!
Μην το ξεχνάτε αυτό , κύριε Τράγκα.
Θέατρο παίζουμε και πρέπει να το παίζουμε πειστικά!
Για να τους δουλεύουμε όλους. Καταλαβαινούγκως;"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου