Το δέντρο και...το δάσος!
του Τριαντάφυλλου Μηταφίδη, εκπαιδευτικού
«Οι καταλήψεις είναι ένα ιδιότυπο λοκ-άουτ ενάντια στο δικαίωμα στη μόρφωση», υποστήριξε ο πρωθυπουργός με αφορμή ερώτηση του Αλ. Αλαβάνου για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, ενώ απέφυγε επιμελώς να απαντήσει στην ουσία των αιτημάτων των μαθητών, κάνοντας απλώς αόριστες διακηρύξεις περί «διαλόγου».
Η πρωθυπουργική «θλίψη για τα λουκέτα και τις αλυσίδες» δεν φαίνεται να συγκινεί τους καταληψίες μαθητές, όπως δεν συγκίνησε πέρυσι τους καταληψίες φοιτητές που εξεγέρθηκαν κατά της αναθεώρησης του ιστορικού άρθρου 16 του Συντάγματος. Δεν συγκινεί και δεν πείθει κανέναν, καθώς η κυβέρνηση με τη «συνέχιση των μεταρρυθμίσεών» της έχει βάλει «λουκέτο διαρκείας» στη χειμαζόμενη Δημόσια Εκπαίδευση.
Πίσω από το «δέντρο» των καταλήψεων η κυβέρνηση κρύβει το «δάσος» των άλυτων, χρόνιων προβλημάτων που μαστίζουν το Δημόσιο Σχολείο και αναγκάζουν πολλά παιδιά να το εγκαταλείπουν. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Εκπαίδευσης στο διάστημα 2001-5 η χώρα μας εμφάνιζε το υψηλότερο ποσοστό «σχολικής διαρροής» σε σχέση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Από σχετική έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η υψηλότερη διαρροή παρατηρείται στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και αγγίζει το 20,28%. Στους νέους ηλικίας 18-24 ετών με μοναδικό εφόδιο το απολυτήριο Γυμνασίου, η χώρα μας βρίσκεται 4 μονάδες χαμηλότερα από το μέσο όρο της Ε.Ε. και έχει, φυσικά, τους περισσότερους ανέργους.
Μήπως για όλα αυτά ευθύνονται οι «υποκινητές» και οι «χαβαλετζήδες» των καταλήψεων, που πρέπει «να τους αρπάξουν από το αυτί» οι δυνάμεις του Νόμου και της Τάξης - σύμφωνα με τις «νουνεχείς» υποδείξεις «αγανακτισμένων πολιτών» και γνωστών τηλε-δικαστών;
Η δομική κρίση του Δημόσιου Σχολείου, εκτός από κινδύνους, γεννά και δυνατότητες για τη λύση της. Ας αρχίσουμε, λοιπόν, με την «επανάσταση του αυτονόητου»: γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές να στείλουμε ένα αγωνιστικό «τελεσίγραφο» στους κυβερνώντες, απαιτώντας:
· 1. να εγγράψει στον προϋπολογισμό του 2008 τα απαραίτητα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες της Εκπαίδευσης, για την κατασκευή σχολικών μονάδων, αιθουσών διδασκαλίας και εργαστηρίων
· 2. να καλύψει το ταχύτερο τα κενά με μόνιμο προσωπικό
· 3. να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί για τα βιβλία της επόμενης χρονιάς πριν τη λήξη του διδακτικού έτους
· 4. τα σχολικά βιβλία να τίθενται σε πιλοτική εφαρμογή πριν την καθολική τους χρήση
· 5. να αρχίζει από το Σεπτέμβριο η Ενισχυτική και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη
· 6. να καταβάλει όλα τα δεδουλευμένα-δεδικασμένα στους εκπαιδευτικούς
· 7. να δρομολογήσει την ενιαία δωδεκάχρονη Δημόσια Εκπαίδευση και την ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, «Επωνύμως», 5/11/07
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου