ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΙΕΡ ΜΠΟΝΑΡ ΚΑΙ ΤΗ «ΜΟΥΣΑ» ΤΟΥ ΜΑΡΘΑ,ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΑΜΠΙ
Η Μούσα του Μπονάρ (Bonnard: Pierre & Marthe)
| GR Subs | Cinobo
Μια σχέση που σήκωσε πάνω της μια ολόκληρη καλλιτεχνική δημιουργία, του τολμηρού ζωγράφου Πιερ Μπονάρ με τη Μαρτ ντε Μελινί που έγινε μοντέλο για πολλούς από τους πίνακές του.
Βασισμένο σε μια αληθινή ιστορία, με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών. (2023 | Μαρτέν Προβόστ)
Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΙΕΡ ΜΠΟΝΑΡ
Ο
Πιέρ Μπονάρ, 1867 - 1947, ήταν Γάλλος ζωγράφος, εικονογράφος και
χαράκτης, γνωστός ιδιαίτερα για την τολμηρή χρήση του χρώματος. Ιδρυτικό
μέλος της μετα-ιμπρεσιονιστικής ομάδας αβάν-γκαρντ ζωγράφων Ναμπί και
αργότερα επικεφαλής των Ιντιμιστών, ζωγράφων που απεικόνιζαν κυρίως
εσωτερικούς χώρους.
----------
Πιερ Μπονάρ
(Fontenay-aux-Roses, 1867 - Le Cannet, 1947)
.
Πηγή μετάφρασης :Μουσείο των
ιμπρεσιονισμών στο Giverny
mdig.fr
Τα χρόνια των Ναμπί
Γεννημένος το 1867 στο Fontenay-aux-Roses, ο Pierre Bonnard μοιράστηκε τα παιδικά του χρόνια μεταξύ της πόλης του Île-de-France και της οικογενειακής ιδιοκτησίας του Grand-Lemps, στο Isère.
Το 1887, γράφτηκε στην Julian Academy , μια ιδιωτική σχολή ζωγραφικής και γλυπτικής. Εκεί γνώρισε τους Paul Sérusier , Maurice Denis και Paul Ranson . Μαζί τους, σχημάτισε τους Nabis (εβραϊκά σημαίνει «προφήτες»). Σύντομα θα προστεθούν οι Édouard Vuillard και Ker-Xavier Roussel , τους οποίους ο Bonnard συνάντησε στην École des Beaux-Arts το 1889.
Γοητευμένος από την αισθητική των ιαπωνικών εκτυπώσεων, των οποίων οι λεπτές γραμμές και τα φωτεινά επίπεδα χρώματα επηρέασαν τους πίνακές του και τις λιθογραφίες του, ο Bonnard κέρδισε το παρατσούκλι "Very Japanese Nabi".
Η κατάκτηση του χρώματος
Στις αρχές του αιώνα, ο Bonnard ανακάλυψε ξανά τη φύση και το χρώμα, μετά τους σιωπηλούς τόνους και τις αστικές σκηνές των χρόνων των Nabis. Έμενε όλο και πιο συχνά έξω από το Παρίσι, στην κοιλάδα του Σηκουάνα και στη Νότια Γαλλία. Ο ιμπρεσιονισμός τον ενέπνευσε, αλλά ήθελε να πάει πέρα από την άμεση μετάφραση της φύσης. Το χρώμα, σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να είναι πάνω από όλα μέσο έκφρασης.
Τον Αύγουστο του 1912, αγόρασε το La Roulotte στο Vernonnet, μια συνοικία του Vernon που βρίσκεται μόλις πέντε χιλιόμετρα από το Giverny. Το σπίτι ήταν λιτό, όπως λέει και το όνομά του, που σημαίνει τροχόσπιτο με άλογα. Έβλεπε έναν μεγάλο και καταπράσινο κήπο που κατέβαινε στον Σηκουάνα. Ο Bonnard ζωγράφισε τη θέα από τη βεράντα και τα πολλά ανοίγματα του σπιτιού. Αποτύπωσε το πλούσιο πράσινο του τοπίου της Νορμανδίας, δίνοντάς του μερικές φορές σχεδόν φθορίζουσες αποχρώσεις.
Φιλία με τον Μονέ
Μια σχέση φιλίας και αμοιβαίου σεβασμού αναπτύχθηκε μεταξύ του Bonnard και του Monet , που είχαν γίνει γείτονες. Παρά τη διαφορά μεταξύ των γενεών, μοιράζονταν το ίδιο ενδιαφέρον για την ιαπωνική τέχνη, τη φύση και τους κήπους. Ο Μονέ ερχόταν τακτικά στη La Roulotte με αυτοκίνητο, για να εξετάσει τους νέους πίνακες του Bonnard και συχνά τον προσκαλούσε στο σπίτι του στο Giverny.
La
Roulotte: το σπίτι των Μπονάρ...
Αυτή η φιλία κράτησε μέχρι το θάνατο του Μονέ το 1926. Την ίδια χρονιά, ο Μπονάρ αγόρασε μια βίλα στο Λε Κανέ, στη Γαλλική Ριβιέρα. Με την αποχώρηση του Μονέ, έμενε όλο και λιγότερο στο Βερνόν. Πούλησε το La Roulotte το 1938 και εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Le Cannet. Εκεί απεικόνισε τον νέο του κήπο και τις καθημερινές τελετουργίες της συζύγου του Μάρθας, σε όλο και πιο τολμηρούς χρωματικούς συνδυασμούς.
Ο Pierre και η Marthe Bonnard στις όχθες του Σηκουάνα στο Βερνόν, 1920 Το ζεύγος Μπονάρ στη Νορμανδία
Φωτογραφία της Marthe Bonnard από τον Pierre Bonnard
Φωτογραφία της Marthe Bonnard από τον Pierre Bonnard
Φωτογραφία της Marthe Bonnard από τον Pierre Bonnard
Φωτογραφία του Pierre Bonnard από τον André Ostier, 1941
Φωτογραφία του Pierre Bonnard από τον Cartier-Bresson, 1944
Φωτογραφία του Pierre Bonnard από τον Cartier-Bresson, 1944
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου