Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την κυρία Κεραμέως
Η αξιολόγηση εστιάζει στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού και στην υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια.
Ανοιξε την Παρασκευή 10/2 η ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών στις περιφέρειες Νότιου και Βόρειου Αιγαίου, Κρήτης και Πελοποννήσου.
Στην ψηφιακή πλατφόρμα έχουν αναρτηθεί ήδη τα ονόματα των αξιολογούμενων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ως άνω περιφέρειες και των αξιολογητών Συμβούλων Εκπαίδευσης.
Η ανάρτηση των βιογραφικών στοιχείων, των τίτλων σπουδών και άλλων εγγράφων των αξιολογούμενων άρχισε από την Παρασκευή. Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης, ως αξιολογητής, οφείλει μέχρι 28/2/2023 να έχει εκκινήσει τη διαδικασία παρατήρησης της πρώτης διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του.
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία: α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε i) γενική και ειδική διδακτική, ii) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, και β) την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια (κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του, την ενεργό συμμετοχή́ στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, τη συνεργασία με τους συναδέλφους, την επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς).
Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).
Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται από τρία (3) στελέχη εκπαίδευσης: τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (π.χ. Σύμβουλος Φυσικής αξιολογεί τους Φυσικούς), τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και τον Διευθυντή του σχολείου.
Μια και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών «θα απογειώσει την εκπαίδευση», σύμφωνα με την πρόσφατη δήλωση της υπουργού Παιδείας, εκπαιδευτικοί συνέταξαν, «δικαιωματικά και ιεραρχικά», πρώτο τον φάκελο ατομικής αξιολόγησης της Νίκης Κεραμέως (με βάση τα πλούσια πεπραγμένα της αξιολογούμενης επί μία τετραετία), ακολουθώντας όσο πιο πιστά γίνεται τα κριτήρια που θέτει το σχετικό ΦΕΚ του υπουργείου Παιδείας (αριθ. 3781- 27/1/2023).
Αξιολογούμενη: Υπουργός Παιδείας: Κεραμέως Νίκη
Σχεδιασμός
Προετοιμασία: Απόλυτα μεθοδική και στοχευμένη με σκοπό τη διάλυση της δημόσιας
Παιδείας.Σαφήνεια των στόχων:Πριμοδότηση όλων των ιδιωτικών φορέων και των ιδιοκτητών των κολεγίων, μέσω της παράλληλης απαξίωσης του δημόσιου σχολείου.
Συνεκτικότητα των δραστηριοτήτων: Πανελλήνιες εξετάσεις σε γνωστικά αντικείμενα που καταργήθηκαν από το σχολείο (π.χ. Σχέδιο).
Εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης: Αψογη: Με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εφαρμοζόμενη μόνο για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από την Τριτοβάθμια Εκπ/ση και συνεχίζουν μόνο όσοι έχουν γεμάτες τσέπες για τα κολέγια.
Σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας σε εναρμόνιση με τις συνθήκες της τάξης «διά πάσαν νόσον»: Σχολεία όπου μαθητές και καθηγητές κινδυνεύουν καθημερινά με σοβαρά ατυχήματα, οροφές κτιρίων που πέφτουν, σχολεία με 700 παιδιά, μοιραία ατυχήματα που ήδη έχουν συμβεί (όπως το δυστύχημα στις Σέρρες). Να μιλήσουμε για σύγχρονες τεχνικές «διδασκαλίας» ή «επιβίωσης»;
Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων Webex: Αποσχολειοποίηση των παιδιών, με βαρύτατες συνέπειες στις ικανότητες ομαλής ένταξής τους στην παιδαγωγική διαδικασία. Ηλεκτρονικές «εκλογές».
Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο
Βαθμός επικαιροποίησης της γνώσης: Μοναδικός! Ακόμα θυμόμαστε την πρώτη ανακοίνωση της υπουργού για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, όπου μάθαμε ότι... «ο εθελοντισμός νίκησε τον λαϊκισμό» (περί φασισμού ούτε κουβέντα...).
Επιστημονική εγκυρότητα της διδασκαλίας: Σκοταδιστικά προγράμματα για τα Γυμνάσια (θεωρία του «αγέννητου παιδιού», ενοχοποίηση των αμβλώσεων, παρωχημένες θεωρίες για τη θέση της γυναίκας) που ανακλήθηκαν μόνο μετά από γενική κατακραυγή.
Μεθοδολογία και πρακτικές
Χρήση συμμετοχικών στρατηγικών / τεχνικών: Μηδενικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους στη δημόσια εκπαίδευση. Συνεχή «Εντέλλεσθε!»
Ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη διαδικασία: Γαλάζιοι πρυτάνεις και ΜΑΤ συνεργάζονται θαυμαστά για την πρόοδο ΑΕΙ και φοιτητών.
Ενθάρρυνση για ομαδοσυνεργατικές δράσεις: Πρακτικός αποκλεισμός των μαθητών των εσπερινών σχολείων από την Τριτοβάθμια Εκπ/ση, με την κατάργηση της ποσόστωσης εισαγωγής. Αντίστοιχες δυσμενείς μεταρρυθμίσεις για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.
Διαχείριση του χρόνου: Αύξηση της ύλης, εντατικοποίηση των εξετάσεων και θεαματική άνοδος του βαθμού δυσκολίας τους, με την Τράπεζα Θεμάτων: οι εκπαιδευτικοί τρέχουν να προλάβουν την ύλη, ο χρόνος για εμβάθυνση και εναλλακτικές μαθησιακές προσεγγίσεις εκμηδενίζεται.
Αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών: Φακέλωμα και διαρροή των προσωπικών δεδομένων περίπου 2,5 εκατομμυρίων μαθητών κι εκπαιδευτικών στη Cisco.
Aντιμετώπιση λειτουργικών και οργανωτικών ζητημάτων και δυσκολιών: Με τη μαγική εντολή προς τους εκπ/κούς: «Λύστε τα όλα μόνοι/-ες σας!» Π.χ δεν προβλέπεται στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας να επικαλείται ο εκπ/κός προβλήματα που απορρέουν από κρατικές ευθύνες.
Παιδαγωγικό κλίμα μάθησης
Προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού / επίλυση διαφορών στη διαχείριση συγκρούσεων: Η παν/μιακή αστυνομία μιλά από μόνη της. Η «ανταλλαγή απόψεων με την εκπαιδευτική κοινότητα» μεταφράζεται ως καθημερινό αλισβερίσι αποκλειστικά με τον ανώτατο κλήρο. Μεταξύ των εκπαιδευτικών η επιχειρούμενη αξιολόγηση θα διαλύσει κάθε εμπιστοσύνη, αφού η εκπαιδευτική κοινότητα κατακερματίζεται σε βαθμίδες ιεραρχίας, εκ των οποίων οι «ανώτερες» εποπτεύουν και βαθμολογούν διαρκώς τις «κατώτερες».
Στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση: Εξοβελισμός αντικειμένων που ενισχύουν την κριτική σκέψη (Κοινωνιολογία), τη φαντασία και τη δημιουργικότητα (Τέχνες), μάθηση όλο και πιο νοησιαρχική, μηχανιστική, απωθητική. Τα πάντα ποσοτικοποιούνται και γίνονται αντικείμενο μέτρησης, η αποκλίνουσα νόηση εκδιώκεται στο «πυρ το εξώτερον.»
Ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία: Πώς; Με την αποστήθιση; Με τον εξοβελισμό μαθημάτων που εμπλούτιζαν κι ομόρφαιναν τη μάθηση, με το ατέλειωτο άγχος για τις εξετάσεις που απευθύνονται μόνο στους «άριστους»;
Αποδοχή της διαφορετικότητας: Συνεχή αντισυνταγματικά προσκόμματα στους μαθητές που δεν επιθυμούν την παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, σε πείσμα των αποφάσεων του ΣτΕ. Υπουλη πριμοδότηση του εκφασισμού. Π.χ στα περσινά επεισόδια τραμπουκισμών σε σχολεία από ομάδες εξωσχολικών που πρόσκεινται στον φασισμό και στη Χρυσή Αυγή, το υπουργείο «καταδίκαζε τη βία, απ' όπου κι αν προέρχεται»!
Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση
Κριτική επανεξέταση των πρακτικών: Αξεπέραστη! Παραδειγματικός αυταρχισμός, πλήρης περιφρόνηση των εκπαιδευτικών, έλλειψη οποιασδήποτε επανεκτίμησης μιας απόφασης, ακόμη κι όταν εναντιώθηκε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Πηγή: Φάκελος αξιολόγησης Κεραμέως - Ενα κείμενο του εκπαιδευτικού Μιχ. Ανεζίρη με τη συνυπογραφή της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου