Τετάρτη, Φεβρουαρίου 16, 2022

ΕΝΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΒΟΗΤΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ «VOR V ZAKONE»

 

Μαφιόζοι της VOR V ZAKONE συνελήφθησαν στην Ελλάδα - CNN.gr

Σοφία Νικολαΐδου: «VOR – Πέρα από τον νόμο»

Χρίστος Παπαγεωργίου

Σοφία Νικολαΐδου: «VOR – Πέρα από τον νόμο»

Είναι γεγονός ότι τα αστυνομικά μυθιστορήματα των τελευταίων δεκαετιών έχουν ουσιαστικά διαφοροποιηθεί, δεν μένουν μόνο σε αυτή καθαυτή την ιστορία –η οποία δεν μειώνει το σασπένς της– αλλά επιπλέον γεννιέται έντονη πολιτική, κοινωνική και οικονομική συγκυρία η οποία και επιδέχεται κριτικής, άρα εκεί οφείλεται και η τερατώδης εμπορική τους επιτυχία. Είναι επίσης γεγονός ότι λόγω ακριβώς αυτής της μετάλλαξης πολλοί συγγραφείς οι οποίοι δεν έγραφαν αστυνομικά μυθιστορήματα τώρα το επιχειρούν, αφού έχουν την ευχέρεια να μιλήσουν όχι μόνο για φόνους ή άλλες εγκληματικές και παράνομες πράξεις, αλλά και για ό,τι άλλο τούς απασχολεί, σε μια προσπάθεια ένταξης σε ένα πεδίο (ή σε ένα πλαίσιο) το οποίο και παρουσιάζει αλματώδη άνθηση. Έτσι, με το παρόν μυθιστόρημα η έμπειρη συγγραφέας Σοφία Νικολαΐδου μπαίνει στα χνάρια αυτής της λογικής, παρ’ όλα αυτά όπως και να το δει κανείς το μυθιστόρημά της, η ουσία είναι πως δεν αποτελεί κλασικό αστυνομικό αλλά μάλλον πολιτικό ντοκουμέντο, το οποίο και εκτείνεται ως φαινόμενο από την πτώση της Σοβιετίας μέχρι τις μέρες μας, από τη Ρωσία των ολιγαρχών, οι οποίοι με πρακτικές μαφίας αναδύθηκαν οικονομικά, βρέθηκαν να έχουν στην κατοχή τους εργοστάσια και επαύλεις και στρατούς μπράβων, να έχουν λόγο στην πολιτική ζωή της χώρας και παράλληλα να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε ολόκληρη την Ευρώπη, άρα και στην Ελλάδα. Κινητοποιώντας την αστυνομική διεύθυνση της Θεσσαλονίκης, η οποία παρά τις όποιες επιτυχίες στο τέλος θα μείνει αδύναμη να τελειώσει το μαφιόζικο παρακλάδι, το οποίο και προσδιορίζεται ως Λερναία Ύδρα.

Η συγγραφέας Νικολαΐδου λοιπόν αποφασίζει να ξεμπροστιάσει τον ρόλο των μαφιόζων ολιγαρχών (όλοι μας έχουμε μια εικόνα για το τι ακριβώς έγινε μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, εδώ όμως μπαίνουμε στα βαθιά αυτής της παραμέτρου), οι οποίοι σε αγαστή συνεργασία, ανάλογα με το αντικείμενό του ο καθένας, από την προστασία σε μαγαζιά, την προώθηση λαθραίων τσιγάρων, το ηλεκτρονικό έγκλημα ή πολύ περισσότερο την πώληση όπλων και ναρκωτικών, αυξάνουν με μυθικά ποσά τους οικονομικούς τους λογαριασμούς χωρίς να μπαίνει ο ένας στα χωράφια του άλλου, παρά μόνο αν θίγονται ζωτικά συμφέροντα. Άρα, παρότι παρατηρούμε μια αστυνομικού ενδιαφέροντος επιχείρηση, ώστε να συλληφθούν (ή και να εκτελεστούν σε κάποια έφοδο) οι αρχηγοί, το μυθιστόρημα κινούμενο κοινωνιολογικά (μεγαλύτερο χρόνο δαπανάμε στις οικογενειακές σχέσεις τόσο των επιτελών όσο και των κατώτερων) γίνεται περισσότερο οικείο, αποκτά ζεστασιά σε αντίθεση με το παγερό κλίμα της δουλειάς και, τέλος, δρομολογεί αυτή την επιθυμία, την απλή έως απλοϊκή, να τελειώνει μια για πάντα με τις εγκληματικές πρακτικές, πράγμα φυσικά ανέφικτο, πράγμα ουσιαστικά αφύσικο με τη δύναμη της εξουσίας, όπου οι μαφιόζοι καραδοκούν να υποτάξουν τα ευρωπαϊκά θύματά τους, πέρα από τα εγχώρια, τα οποία έχουν πια διαβρωθεί. Και εδώ εξάγεται το πρώτο συμπέρασμα για το βιβλίο της πεζογράφου Νικολαΐδου, που δεν είναι άλλο από την ανάγκη προάσπισης και της ζωής αλλά και της οικονομίας από τους συγκεκριμένους δολοφόνους της νύχτας, όχι μόνο των επιχειρηματιών, όχι μόνο ανθρώπων που γίνονται συχνά-πυκνά στόχος τους, αλλά επιπλέον και όλων των αθώων πολιτών, που χωρίς να είναι στο κέντρο, χωρίς να είναι στο επίκεντρο, πολλές φορές ως παράπλευρες απώλειες χάνουν ό,τι πιο πολύτιμο έχουν, όπως και να το ορίζει ή να το θεωρεί κανείς, στα πλοκάμια μαφιόζικων προοπτικών, στα γρανάζια μαφιόζικων εκτελεστικών οργάνων.

Οπωσδήποτε ο ρόλος των δημοσιογράφων σε μια κατάσταση όπου παίζονται ζωές, χρήμα, εξουσία, αρχηγιλίκια, αφενός δεν είναι αμελητέος, αφετέρου δεν είναι τόσο καθαρός όσο θέλουν να φαίνεται δήθεν στην εξάρθρωση των δολοφονικών κυκλωμάτων.

Το μυθιστόρημα της πεζογράφου Νικολαΐδου εφόσον έχει αστυνομική χροιά παρατίθεται με τρόπο ζωντανό, κατανοητό και ανατρεπτικό, άρα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι θα αποκαλύψουμε γι’ αυτό, για το τι ως σύντομη και περιληπτική εκδοχή θα αναφέρουμε για τον μύθο του. Στην αστυνομική διεύθυνση της Θεσσαλονίκης, λοιπόν, έρχεται η πληροφορία πως παρακλάδι της ρώσικης μαφίας, στην οποία τελούνται φονικά για την επικράτηση την αρχηγική –έτσι όλοι βρίσκονται σε επιφυλακή κατασκευάζοντας σχέδια για την αντιμετώπισή του–, προτίθεται (αν δεν έχει πλέον συμβεί) να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, στον τομέα της διακίνησης λαθραίων τσιγάρων.[......................................]Ρωσική μαφία: Οι ιστορίες που διηγούνται τα τατουάζ της - RatPack.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

 https://diastixo.gr/images/images/authors/2022/so-nikolaidou22.jpg

Σοφία Νικολαΐδου: «VOR – Πέρα από τον νόμο» - DiastixoΟ σκοτεινός κόσμος των 'Vor V Zakone'- Η ιστορία, η δράση και τα τατουάζ

1. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΒΟΗΤΩΝ VORH σύναξη των «Vor» στη Θεσσαλονίκη | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗVor V Zakone: Αυτά είνα τα 9 μέλη της Γεωργιανής μαφίας - Εξαρθρώθηκε... |  Ελλάδα Ειδήσεις

2. Η ΕΛΑΣ εξάρθρωσε σπείρα διεθνούς χαρακτήρα με δομή όπως οι διαβόητοι «VOR V ZAKONE»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας-Μιχάλης Γκανάς | Μικρός Τιτανικός Official Video Clip

"Μικρός Τιτανικός" Λαυρέντης Μαχαιρίτσας Στιχουργός: Γκανάς Μιχάλης Συνθέτης: Μαχαιρίτσας Λαυρέντης Album: Ρίξε κόκκινο στη νύχτα ...