Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022

Μάνια / Δεν θέλω να γίνω ούτε κλέφτρα ούτε πόρνη!

Στο Κόκκινο / Νέο πρόγραμμα στον «105,5» | ΑυγήΜάνια / Δεν θέλω να γίνω ούτε κλέφτρα, ούτε πόρνη!

Στο Κόκκινο, 105,5/ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ / PODCASTS


Η Μάνια, άνεργη μητέρα που μεγαλώνει μόνη της ένα εντεκάχρονο παιδί, μίλησε Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη για τις ανυπέρβλητες δυσκολίες που αντιμετωπίζει να πληρώσει το λογαριασμό ρεύματος, την ίδια ώρα που της περικόπτουν το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης.  

«Είμαι η Μάνια, μητέρα ενός παιδιού. Πληρώνω 470 ευρώ για ενοίκιο διαμερίσματος 55 τετραγωνικών στην Κυψέλη. Είμαι άυπνη και απογοητευμένη. Νιώθω ντροπή. Όχι για μένα. Θέλω να ζητήσω συγνώμη από το παιδί μου που το έφερα σε αυτόν τον απαίσιο κόσμο, που δεν έχει να προσφέρει τίποτα σε μία μονογονεϊκή οικογένεια.  

Ντρέπομαι για την εξαθλίωση στην οποία μεγαλώνει το παιδί μου. Ντρέπομαι γιατί δεν μπορώ να προσφέρω αυτά που πρέπει να προσφέρει ένας γονέας στο παιδί του. Εγώ τα έλαβα όλα αυτά και πολλά περισσότερα. Έχω ζήσει στα πολλά και με μεγάλη χαρά γιατί ο μπαμπάς μου πάντα δούλευε. Δεν τα βρήκε έτοιμα, δούλευε από τα 17 του και δεν μας έλειψε ποτέ τίποτα. Ξαφνικά παθαίνει εγκεφαλικό και έχει αναπηρία 90%. Από τότε έχω μάθει να ζω  και στα πολύ λίγα. 

Επέλεξα να μη ρίξω το παιδί μου και να προσπαθήσω να το μεγαλώσω όσο καλύτερα γίνεται. Δεν θέλω να του δώσω τα πολλά. Τα πολλά είναι η αγάπη, που την έχει. Όμως από χθες, μου είχε καρφωθεί στο μυαλό να ανέβω στην ταράτσα, να πάρω το παιδί μου να τελειώσω, γιατί δεν υπάρχει δουλειά. Δούλευα και ήμασταν μία χαρά. Εδώ και δύο χρόνια όμως δεν δουλεύω. Είμαι άνεργη. 

Ο μπαμπάς μου παίρνει μία σύνταξη και μια μικρή επιπλέον αναπηρική σύνταξη που έρχεται όλη σε μένα για να μπορέσω να ανταπεξέλθω στο ενοίκιο, στα κοινόχρηστα, στο ρεύμα, στο νερό, στα φαγητά και στο να ντύσω το παιδί μου. Το ρεύμα, το προηγούμενο δίμηνο ήταν 460 ευρώ και μου βγήκε η Παναγία να το πληρώσω. Αυτή τη φορά ο λογαριασμός της ΔΕΗ σε ένα διαμέρισμα μια σταλιά ήρθε 820 ευρώ. Και δεν φτάνει αυτό. Τα 220 ευρώ που έπαιρνα από το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης μειώθηκαν στα 118 ευρώ.  

Πήρα τηλέφωνο στον Δήμο και στην Κοινότητα. Κατάφερα να μιλήσω με υπάλληλο του 6ου Διαμερίσματος ο οποίος μου είπε ευθαρσώς: “Εγώ τι να σου κάνω. Τα παράπονα σου στον Τσίπρα και στον Μητσοτάκη”. Ευχαρίστως να έφτανα στο Μητσοτάκη και να τον ρωτούσα: Εσύ μεγάλωσες τα παιδιά σου με μία αναπηρική σύνταξη της τάξης των 460 ευρώ; Εσύ παίρνεις επίδομα του ΚΕΑ της τάξης των 118 ευρώ και έτσι μεγάλωσες  τα παιδιά σου; Δυστυχώς αυτό το κράτος σε σπρώχνει στην κλεψιά και την πορνεία. Εγώ δεν θέλω ούτε κλέφτρα να γίνω, ούτε πόρνη.  

Αφού ο υπάλληλος από το 6ο διαμέρισμα μου έκλεισε το τηλέφωνο, επικοινώνησα με τον Διευθυντή ο οποίος παρά την επίμονη προσπάθειά μου, αρνήθηκε να μου πει το όνομά του. Στην προσπάθειά μου να μάθω το λόγο που μου μείωσαν το ΚΕΑ, με έκανε να νιώσω ότι είμαι η τελευταία των τελευταίων. Με έκανε σκουπίδι, λέγοντάς μου: “Γιατί δεν πάτε να δουλέψετε ρε και περιμένετε να ζήσετε από τα επιδόματα”; 

Θέλω να δουλέψω, αλλά δεν βρίσκω δουλειά. Είμαι απογοητευμένη. Δεν μπορεί να με υποτιμούν κατ’ αυτόν τον τρόπο γιατί τους φαίνεται ποταπό το επίδομα, το οποίο με βοηθούσε να ζήσω. 

Χθες ένας συμπολίτης μας έπεσε από την ταράτσα γιατί του έκαναν έξωση. Φοβάμαι ότι και εγώ θα βρεθώ σε αυτή τη θέση, όταν θα μου κάνουν έξωση. Τι να πληρώσω πρώτα; Tο ενοίκιο ή το ρεύμα;  Πρόκειται για ένα απάνθρωπο κράτος. Αυτοί που μας κυβερνούν είναι απάνθρωποι. Πρέπει να φύγουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

  Μα γίνονται καταλήψεις και στο Columbia; Γιάννης Αλμπάνης NEWS 24/7 Κοίτα να δεις τι γίνεται στην Αμε...