Δευτέρα, Μαΐου 04, 2020

ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!

  • Κορωνόπληκτοι συν-Έλληνες, σήμερα ανοίγουν τα βιβλιοπωλεία! Η πρότασή μας  ως  βιβλίου της ημέρας μια συλλογή διηγημάτων του Αντόν Τσέχωφ (1).
  • Ακολουθεί μια σύντομη ανάλυση της Ρωσίδας κλασικής φιλολόγου Ευγενίας Κριτσέφσκαγια για την υπέροχη νουβέλα του μεγάλου συγγραφέα "Η γυναίκα με το σκυλάκι", που περιέχεται στο βιβλίο  των διηγημάτων που προτείνουμε.(2)
  • Η εκδήλωση-αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Τσέχωφ , που έκανε ο Ιανός το 2018 συνιστά ένα πολύ καλό λόγο , για να γνωρίσετε καλύτερα την προσωπικότητά του , την εποχή του, τη θεματολογία των έργων του και τον τρόπο γραφής του. (3) 

1. Άντον Τσέχοφ: «Διηγήματα & Νουβέλες»

Φίλιππος Φιλίππου







Άντον Τσέχοφ: «Διηγήματα & Νουβέλες»
Σ’ ένα δοκίμιό του για τον Άντον Τσέχοφ (1860-1904), τον σπουδαίο Ρώσο διηγηματογράφο και θεατρικό συγγραφέα, ο εξίσου σπουδαίος Γερμανός συγγραφέας Τόμας Μαν γράφει το 1954, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 50 χρόνων από τον θάνατό του: «Ένιωθα ένα είδος απαξίωσης για το διήγημα, χωρίς να συνειδητοποιώ στην ουσία πόσο εσωτερικό μέτρο αποκτάει χάρη στην ιδιοφυΐα, το σύντομο και λακωνικό, σε πόση –αξιοθαύμαστη όσο τίποτε άλλο– στενότητα εσωκλείει όλη την πολυπλοκότητα της ζωής…».
Όπως γράφει στον πρόλογό της η μεταφράστρια του παρόντος βιβλίου, η Αλεξάνδρα Δ. Ιωαννίδου: «Από την ηλικία των είκοσι χρόνων περίπου έως τον θάνατό του σε ηλικία σαράντα τεσσάρων ετών, ο Τσέχοφ δημοσίευσε εκτός από τα θεατρικά του έργα πολλά μικρά και μεγάλα διηγήματα, έτσι ώστε να θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους δασκάλους του είδους». Μάλιστα, μας πληροφορεί πως ο θεατρολόγος Κωνσταντίνος Κυριακός, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, έχει μετρήσει 392 διηγήματα του Τσέχοφ στα ελληνικά, μεταφρασμένα από τα ρωσικά, τα γαλλικά και τα αγγλικά.
Τα πρώτα διηγήματα του Τσέχοφ σχολιάζουν την επικαιρότητα και την κοινωνία του καιρού του, είναι γραμμένα με χιούμορ και ειρωνεία, ενώ αργότερα καταπιάνεται με οικουμενικά θέματα, χωρίς να παραιτείται από τη σκωπτική του διάθεση. Στην παρούσα συλλογή, η μεταφράστρια επέλεξε να συμπεριλάβει μερικά από τα πρώιμα έργα του συγγραφέα, από τότε που ήταν φοιτητής της Ιατρικής και συμπλήρωνε το εισόδημά του από τις δημοσιεύσεις τους σε εφημερίδες και περιοδικά.
Πρώτο διήγημα είναι εδώ το «Πριν τον γάμο» του 1880. Σε αυτό, ο Τσέχοφ σατιρίζει ή χλευάζει τον θεσμό του γάμου και τη μικροαστική υποκρισία των ζευγαριών από την αρχή κιόλας. Υπάρχει η καθοριστική φράση: «Για ποιο λόγο θα σ’ αγαπήσει ο άντρας σου; Για τον χαρακτήρα σου; Για την καλοσύνη σου; Για τον συναισθηματικό σου κόσμο; Όχι, κυρία μου! Θα σ’ αγαπήσει για την προίκα σου». Στο τέλος, διαβάζουμε: «Το τι θα επακολουθήσει μετά τον γάμο, έχω την εντύπωση πως δεν το γνωρίζουν αποκλειστικά και μόνο οι μάντεις και οι υπνωτιστές».
Άλλο διήγημα που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το «Ζωντανό εμπόρευμα» του 1882, όπου σχολιάζεται η συζυγική απιστία εκ μέρους μιας γυναίκας, η οποία αφήνει τον άντρα της για χάρη ενός άλλου, στη συνέχεια όμως νοσταλγεί την προηγούμενη ζωή της.
Τα 15 διηγήματα της συλλογής επιλέχτηκαν ώστε να αποτυπώνουν τη σταδιακή λογοτεχνική εξέλιξη του Τσέχοφ, από τη γέννησή του ως συγγραφέα και τις πρώτες ιστορίες του έως τις αριστοτεχνικές νουβέλες της ωριμότητάς του, που αποκαλύπτουν το τεράστιο ταλέντο του.
Αστυνομικό μπορεί να θεωρηθεί το διήγημα «Το σουηδικό σπίρτο. Μια αστυνομική ιστορία» του 1884. Σε αυτό, ένας νέος πηγαίνει στην αστυνομία και ανακοινώνει πως το αφεντικό του, ένας συνταξιούχος του ιππικού, έχει δολοφονηθεί, επειδή εξαφανίστηκε. Ωστόσο, ο νεαρός πέφτει σε αντιφάσεις, οπότε συλλαμβάνεται ως ύποπτος. Στο τέλος, που είναι αίσιο, όλα ανατρέπονται, κι ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Το διήγημα «Εχθροί» του 1887 αναφέρεται σ’ έναν γιατρό, ο οποίος μια σκοτεινή νύχτα που πέθανε από διφθερίτιδα ο μικρός του γιος, δέχεται την επίσκεψη ενός άντρα που του λέει να τρέξει στο σπίτι του, γιατί η γυναίκα του αρρώστησε βαριά. Κι εδώ έχουμε μια συζυγική απιστία με θύμα τον άντρα, μα και τον γιατρό, που διαπιστώνει την ηλιθιότητα κάποιων ανθρώπων.
«Ο θάλαμος αρ. 6» του 1892, μία από τις γνωστότερες νουβέλες του Τσέχοφ, διαδραματίζεται σ’ ένα νοσοκομείο, όπου νοσηλεύονται άνθρωποι με ψυχικές παθήσεις, λ.χ. ένας ασθενής πάσχει από μανία καταδίωξης και φοβάται μην τον κλείσουν φυλακή. Κεντρικός ήρωας είναι ένας γιατρός, ο οποίος προσπαθεί με λόγια καλοσυνάτα να παρηγορήσει τους αρρώστους και, στο τέλος, κάποιοι τον θεωρούν ανισόρροπο που χρήζει εγκλεισμού.
Τελευταία στη συλλογή είναι η νουβέλα «Η κυρία με το σκυλάκι» του 1899, μια εξαίσια ιστορία έρωτα και συζυγικής απιστίας. Σε μια λουτρόπολη, ένας παντρεμένος άντρας γνωρίζεται με μια παντρεμένη γυναίκα που κάνει διακοπές χωρίς τον σύζυγό της. Ορμώμενοι κι οι δύο από την πλήξη της έγγαμης ζωής, γίνονται εραστές και προσπαθούν να βρουν μια λύση για να ξεφύγουν από τις δεσμεύσεις που τους καταπιέζουν.
atsechofΤα 15 διηγήματα της συλλογής επιλέχτηκαν ώστε να αποτυπώνουν τη σταδιακή λογοτεχνική εξέλιξη του Τσέχοφ, από τη γέννησή του ως συγγραφέα και τις πρώτες ιστορίες του έως τις αριστοτεχνικές νουβέλες της ωριμότητάς του, που αποκαλύπτουν το τεράστιο ταλέντο του. Όλα τα δείγματα γραφής που διαβάσαμε είναι αξιανάγνωστα, το καθένα χωριστά κάτι έχει να πει, κάτι που συνδέεται με τις ανθρώπινες αδυναμίες, τις καθημερινές σκοτούρες και τα ηθικά διλήμματα με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι.
Διηγήματα & Νουβέλες
Άντον Τσέχοφ
μετάφραση: Αλεξάνδρα Ιωαννίδου
επίμετρο: Τόμας Μαν
Ψυχογιός
352 σελ.
ISBN 978-618-01-2802-4
Τιμή €15,50
001 patakis eshop

Ο Φίλιππος Φιλίππου είναι συγγραφέας
***********************************************
 

2. Άντον Τσέχωφ, Η κυρία με το σκυλάκι 

Μία σύντομη ανάλυση της περίφημης νουβέλας του Τσέχωφ από την  ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΡΙΤΣΕΦΣΚΑΓΙΑ

Το αποκαλούν συχνά ως το πιο ρομαντικό διήγημα του Άντον Τσέχωφ. Μέσα στις 5 και κάτι χιλιάδες λέξεις του χώρεσαν η νωχελική καλοκαιρινή Κριμαία, η παγωμένη απαστράπτουσα...

Το αποκαλούν συχνά ως το πιο ρομαντικό διήγημα του Άντον Τσέχωφ. Μέσα στις 5 και κάτι χιλιάδες λέξεις του χώρεσαν η νωχελική καλοκαιρινή Κριμαία, η παγωμένη απαστράπτουσα Μόσχα και η θλιβερή επαρχία. Μια ολόκληρη Ρωσία με την κοινωνία της, και μόνο δύο ήρωες: η Άννα Σεργκέγιεβνα, με γερμανικό επίθετο, και ο κάπως ώριμος στην ηλικία Γκούροφ, που ανακαλύπτει επιτέλους την αληθινή αγάπη και είναι έτοιμος να σπάσει το καβούκι του μικροαστού, ή του απλώς κυνικού, απέναντι στις γυναίκες. Μια ιστορία αναπάντεχης αγάπης, μια παραθεριστική περιπετειούλα, που καταλήγει, κόντρα σε όλους τους νόμους της κοινωνίας, σε ένα αληθινό πάθος.
Το φινάλε της Κυρίας με το σκυλάκι παραμένει ανοιχτό: «Φαινόταν, ότι ακόμα λίγο και η απάντηση θα βρεθεί, και τότε θα ξεκινήσει μια νέα, όμορφη ζωή. Και οι δυο τους συνειδητοποιούσαν, ότι το τέλος είναι ακόμα πολύ μακριά, και το πιο δύσκολο και περίπλοκο μόλις αρχίζει».
Ο Τσέχωφ έγραψε την Κυρία το 1898, πέντε και κάτι χρόνια πριν πεθάνει στα 44 του χρόνια, και δυο και κάτι χρόνια πριν παντρευτεί την Όλγα Κνίπερ, ηθοποιό του Θεάτρου Τέχνης.
«Εκείνος κι εκείνη αγαπήθηκαν, παντρεύτηκαν και έζησαν δυστυχισμένοι», λέει κάποια στιγμή στο σημειωματάριό του, και όπως πιστεύεται, ήταν αρχή ενός νέου μυθιστορήματος που δεν έχει γραφτεί ποτέ. Τουλάχιστον στο χαρτί. Στη ζωή ο Τσέχωφ έκανε το μοιραίο βήμα -όπως πιστεύεται από πολλούς-, ο συγγραφέας παντρεύτηκε τελικά μετά το στενό μαρκάρισμα της Κνίπερ, αλλά ίσως την εξήγηση αυτής του της απόφασης, ο ίδιος Τσέχωφ τη δίνει στην Κυρία με το σκυλάκι, γραμμένη προφητικά δυο χρόνια πριν. Οι παραλληλισμοί είναι έκδηλοι: το γερμανικό όνομα της Αννα Σεργκέγιεβνα (η Κνίπερ είναι γερμανίδα), ο Γκούροφ είναι φιλόλογος, αλλά τα βράδια του τα περνάει παίζοντας χαρτιά στη Λέσχη των Γιατρών (οι δύο ιδιότητες του Τσέχωφ).
Ξαναδιαβάζοντας την Κυρία με το σκυλάκι, που ο Τέχοφ έγραψε μετά από έναν χρόνο σιωπής, πιστεύεις ότι αυτό το έργο ήταν στην ουσία η τελεία και παύλα του ανθρώπου και του συγγραφέα Τσέχωφ. Μετά απ' αυτό, ο ρεαλισμός, κατά τα λεγόμενα του Γκόρκι, «θα έπρεπε να πεθάνει, γιατί τίποτε καλύτερο δε θα μπορούσε πλέον να γραφτεί».
Στο διήγημα, ο Τσέχωφ, και όχι ο Γκούροφ, παραδίδεται επιτέλους σε μια γυναίκα. Παραδίδεται στην ανάγκη μιας συντροφιάς, μιας ζεστής αγκαλιάς. Ο έρωτας καθαυτός στην Κυρία με το σκυλάκι είναι γερασμένος, σαν να αγαπήθηκαν στο τέλος της ζωής οι δύο τρόφιμοι του Γηροκομείου. Υπάρχει μια συνθλιπτική λύπη, ένας πόνος με τον οποίον ξεκινάει η ιστορία αγάπης, και με αυτόν τελειώνει. Είπαμε: το φινάλε είναι ανοιχτό, θα γραφτεί είτε με τον χωρισμό τους, είτε με το γάμο, αλλά πάντα με την ίδια κατάληξη: «εκείνος κι εκείνη αγαπήθηκαν, παντρεύτηκαν (ή όχι) και έζησαν δυστυχισμένοι». Η Άννα Σεργκέγεβνα, η κυρία με το σκυλάκι, «με όμορφα γκρίζα μάτια και αδύναμο λαιμό», δεν γίνεται πιο συμπαθητική ή σημαντική όσο προχωράμε προς το τέλος. Ούτε σταματάει να κλαίει - για άλλους πλέον λόγους. Όλη η μεταμόρφωση γίνεται στον εγκέφαλο του ήρωα, ο οποίος είναι έτοιμος να αγαπήσει, ή μάλλον, πρέπει να προλάβει να αγαπήσει, διαισθανόμενος, όπως ο φυματικός Τσέχωφ, ότι πρόκειται για την τελευταία φορά, ότι άλλη ευκαιρία σε τούτη τη ζωή δεν θα υπάρξει. Η μόνη πραγματικά γοητευτική και πραγματική, η μόνιμη αξία, παραμένει η φύση. Μόνο η θάλασσα δεν απογοητεύει τον άνθρωπο: «έτσι βούιζε εκεί κάτω, όταν δεν υπήρχε ούτε η Γιάλτα, ούτε η Ορεάνδα, έτσι βουίζει και τώρα και θα βουίζει το ίδιο αδιάφορα και βουβά, όταν εμείς δε θα υπάρχουμε. Και σ' αυτή τη μονιμότητα, σ' αυτή την πλήρη αδιαφορία για τη ζωή και το θάνατο του καθενός μας, κρύβεται, πιθανόν, η εγγύηση της αιωνίας σωτηρίας, της ακατάπαυστης κίνησης της ζωής στη Γη και της αδιάκοπης τελειότητας».
Ο Τσέχωφ, ο οποίος μέχρι τα 41 του έκανε «διπλή ζωή», με την «ιατρική νόμιμη σύζυγο και τη λογοτεχνία ερωμένη», δεν αγαπούσε καμιά από τις ηρωίδες του. Δεν είχε ούτε τη Νατάσα Ροστόβα του, ούτε την Άννα Καρένινα: στην πλειοψηφία ήταν αξιολύπητες, αδύναμες, κλαψιάρες, υστερικές. Μήπως ο Τσέχωφ ήταν τελικά λίγο μισογύνης;
«Η γυναίκα από καταβολής κόσμου θεωρείται πλάσμα βλαβερό και κακοήθες. Βρίσκεται σε τόσο χαμηλό επίπεδο σωματικής, ηθικής και πνευματικής ανάπτυξης, ώστε ακόμα και ο κάθε στερημένος πολιτικών δικαιωμάτων λωποδύτης πιστεύει πως έχει το δικαίωμα να την κρίνει...». Σαφώς δεν είναι τα λόγια του ίδιου του Τσέχωφ, απλά καταγράφει τις σκέψεις κάποιου Ιβάν Ιβάνοβιτς (Από το σημειωματάριο του Ιβάν Ιβάνοβιτς. Σκέψεις και σημειώσεις, 1898-1903)
Και συνεχίζει, διευρύνοντας το κλαμπ των μισογύνηδων: «Ένας απόστρατος υπολοχαγός, που έκλεψε την πεθερά του και φορούσε τα ημιμποτάκια τής γυναίκας του, ισχυριζόταν, πως αν ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο, τότε πρώτη από αυτό το ζώο προήρθε η γυναίκα, και μετά - ο άντρας. Ο τιμητικός σύμβουλος Σλιούνκιν, η γυναίκα του οποίου έκρυβε από αυτόν την καράφα με βότκα, έλεγε συχνά: ‘Το πιο κακόβουλο έντομο στον κόσμο είναι το γυναικείο φύλο... Είναι αμαρτωλό και ανήθικο...'». Και ούτω καθεξής. Η γυναίκα, κατά τον Ιβάν Ιβάνοβιτς είναι: «πονηρή, φλύαρη, ματαιόδοξη, ψεύτρα, υποκρίτρια, ατάλαντη, ιδιοτελής, ελαφρόμυαλη, μοχθηρή... και ευκολότερα βρίσκει πολλούς άντρες παρά έναν!». Ή στο Γυναίκα από την οπτική γωνιά ενός μεθύστακα (1885): «Όλες οι γυναίκες μαζί δεν είναι τίποτε άλλο από οξινισμένο, γλυκισμένο, πολύ νοθευμένο κρασί με έντονο κόκκινο χρώμα». Μήπως τελικά υπήρχε κάποια εμμονή;
Ο ίδιος ο Τσέχωφ έγραφε στην επιστολή του: «Δε λέω, θα παντρευτώ. Αλλά δώστε μου μια γυναίκα, που σαν τη σελήνη θα εμφανιζόταν στον ουρανό αραιά και πού. Δε θ' αντέξω την ευτυχία που θα συνεχίζεται από το πρωί ως το άλλο πρωί...». Περισσότερο από όλες τις άλλες τον τρόμαζε η λέξη «παντοτινά». Στην Κυρία με το σκυλάκι παντοτινή είναι μόνο η θάλασσα...
Κι εδώ, πάλι, δεν υπάρχει κανένα συμπαθητικό θηλυκό! Η ίδια η Κυρία είναι ξανθιά αξιολύπητη, υστερική χαζούλα, η κυρία του κυρίου, η σύζυγος του Γκούροφ με τα μαύρα φρύδια, είναι γελοία μες στην προσποιητή σοβαρότητά της. Ο Γκούροφ, που τον πάντρεψαν, όταν ήταν ακόμα φοιτητής, «άρχισε να την απατά εδώ και καιρό, την απατούσε συχνά και γι' αυτό σχεδόν πάντα μιλούσε άσχημα για τις γυναίκες, και όταν παρουσία του μιλούσαν γι' αυτές, εκείνος έλεγε: ‘Κατώτερα όντα!'» Και καμιά άλλη από τις παλιές του γνωστές δεν υπήρξε επίσης άξια λόγου.
Μόνο η θάλασσα έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας μοιραίας, λατρευτής γυναίκας: «Περπατούσαν και μιλούσαν για το πόσο παράξενα είναι φωτισμένη η θάλασσα: το νερό είχε λιλά χρώμα, πολύ τρυφερό και ζεστό, με τη χρυσή λωρίδα, χαραγμένη πάνω του με το φεγγάρι».
Η ζωή γενικά είναι ωραία, το μόνο που την χαλάει είναι... ο άνθρωπος! «Ο Γκούροφ συλλογιζόταν, ότι αν σκεφτεί κανείς, τα πάντα είναι υπέροχα σε τούτο τον κόσμο... τα πάντα εκτός από αυτά που σκεφτόμαστε και κάνουμε, όταν λησμονούμε τους ανώτερους σκοπούς της ύπαρξης, την ανθρώπινη μας αξιοπρέπεια»...
Οι διάλογοι είναι απίστευτα ρηχοί, ανούσιοι, τετριμμένοι... Και τί να πουν εξάλλου; Η αγάπη για την Κυρία με το σκυλάκι μάλλον δεν άλλαξε και πολύ τη γνώμη του Γκούροφ για το γυναικείο φύλλο στο σύνολό του. Άλλαξε τον ίδιον. Αλλά κι σ' αυτό το σημείο ο Τσέχωφ αφήνει ερωτηματικά - το φινάλε παραμένει ανοιχτό.
Όπως ανοιχτό παραμένει το θέμα της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία, η εικόνα της στα μάτια των ανδρών, οι σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων. 115 χρόνια αργότερα λίγα πράγματα άλλαξαν. Η προσπάθεια εισαγωγής νέων ηθών και νέου τύπου σχέσεων ανάμεσα στα δυο φύλα, η οποία μεταξύ άλλων έφερε τις τσεχωφικές δεσποινίδες στα εργοτάξια του σοσιαλισμού, μάλλον απέτυχε επίσης. Ο κόσμος συνεχίζει να είναι ανδροκρατούμενος και η ιστορία γράφεται με ανδρική πέννα. Όπως στο γιαπωνέζικο θέατρο, όπου όλους τους ρόλους -ακόμα και γυναικείους- ερμηνεύουν οι άνδρες.
Το 2003 βγήκε ένα καταπληκτικό βιβλίο, Τα παιδιά γράφουν στον Θεό, του ρώσου συγγραφέα Μιχαήλ Ντίμοφ. Τα παιδιά, που έθεσαν τις ερωτήσεις τους στο Θεό, ήταν 6-10 ετών. Ένα από αυτά, ο Ανδρέας της Δ' Δημοτικού, αναρωτήθηκε, ακριβώς όπως το έκανε ο Τσέχωφ έναν αιώνα πριν: «Γιατί οι άνθρωποι πρώτα ερωτεύονται και μετά κλαίνε;»
Πράγματι, γιατί;
Η Κυρία με το σκυλάκι κυκλοφορεί σε διάφορες μεταφράσεις στα ελληνικά, από τους εκδοτικούς οίκους Libro, Μελάνι, Σύγχρονη Εποχή.

_________________________
3.  ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ


Την Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018 0 ο ΙΑΝΟS διοργάνωσε μία εκδήλωση αφιερωμένη στον μεγάλο Ρώσο λογοτέχνη και θεατρικό συγγραφέα Αντόν Τσέχωφ. Συμμετείχαν περισσότεροι από δέκα άνθρωποι του χώρου της Τέχνης και των Γραμμάτων οι οποίοι μοιράστηκαν  το σημείο σύνδεσης τους με τον Αντόν Τσέχωφ:
 Αντώνης Αντύπας, σκηνοθέτης
 Σταυρούλα Αργυροπούλου, μεταφράστρια
 Τσέζαρις Γκραουζίνις, σκηνοθέτης
 Στέφανος Δάνδολος, συγγραφέας
 Μαρία Ζαχαρή, ηθοποιός
 Ελένη Καραΐνδρου, συνθέτρια
 Ταμίλα Κουλίεβα, ηθοποιός
Ηλίας Λογοθέτης, ηθοποιός-σκηνοθέτης
Κωνσταντίνος  Μαρκουλάκης, ηθοποιός-σκηνοθέτης
Δήμητρα Νούση, συγγραφέας
 Φωτεινή Παπαρήγα, εκπαιδευτικός
 Ιωάννα Παππά, ηθοποιός

Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Θρασυβούλου.

Καλλιτεχνική διεύθυνση έκθεσης: Μικρή Άρκτος.
Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Αυγή - Στο Κόκκινο 105,5 : τα εμβληματικά ΜΜΕ της Αριστεράς δεν πρέπει να κλείσουν

  Η Αυγή και Στο Κόκκινο 105,5 :το πρόβλημα είναι πολιτικό Η ΑΥΓΗ έχει επιβιώσει σε πιο χαλεπούς οικονομικά καιρούς, όταν το κόμμα δεν έμ...