Στ. Παππάς: Ο κ. Μπουτάρης γιατί διαμαρτύρεται; Επειδή δεν έχει ανοίξει ακόμη τους λεωφορειόδρομους;
Η απάντηση στον Γιάννη Μπουτάρη
Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο ο κ.Παππάς είπε:
Ο δήμαρχος γιατί διαμαρτύρεται; Επειδή δεν έχει ανοίξει ακόμη τους λεωφορειόδρομους; Γι‘αυτό διαμαρτύρεται; Είχαμε συμφωνήσει παρουσία του κ. Τόσκα και της ηγεσίας της αστυνομίας να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες. Δεν τις έχει πάρει. Να είναι λιγάκι μετρημένος. Δεν θέλω να ανοίξουμε μέτωπο μεταξύ μας. Έχουμε ένα κοινό στόχο να επιτελέσουμε. Ο δήμαρχος έχει άνθρωπο στο διοικητικό συμβούλιο και ουδέποτε μας είπε τέτοιο πράγμα. Η κ. Γούλα δεν μας έφερε ποτέ τέτοιο παράπονο.
Εμείς θα καλέσουμε με δική μας πρωτοβουλία όλους τους δημάρχους να τους ενημερώσουμε για την κατάσταση. Κανένα πρόβλημα δεν έχουμε. Και για την επιχειρησιακή μας δυνατότητα και για τα οικονομικά μας στοιχεία και για τους μετόχους. Γιατί όπως καταλαβαίνετε έχουμε να αντιμετωπίσουμε και την ψευδαίσθηση που υπάρχει σε κάποιους εδώ στη Θεσσαλονίκη ότι κάποιοι είχαν περιουσία και τους την έχουμε στερήσει. Και έδωσα ήδη μια πρώτη γεύση.
«Ο λαός πλήρωνε όλα αυτά χρόνια»
Αναφερόμενος στην κατάσταση του Οργανισμού όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. ανέφερε:
«Η έναρξη ήταν η διαδικασία των τεχνητών αναπνοών για να κρατήσουμε στην ζωή τον Ο.Α.Σ.Θ. Ο Ο.Α.Σ.Θ. αν δεν υπήρχε η παρέμβαση του κράτους θα είχε κλείσει. Τελεία και παύλα. Δε νοείται να υπάρχει φορέας, ο οποίος να έχει συγκοινωνιακό έργο 50 εκατ. ευρώ και να παίρνει και 100 εκατ. από το κράτος για να μπορέσει να συντηρηθεί. Αυτό ήταν εξοργιστικό, για να μην πω σκάνδαλο. Αυτό προσπάθησε να περιφρουρήσει η παρέμβαση του νόμου στο όνομα και μιας δικαιοσύνης έναντι του λαού. Ο λαός τα πλήρωνε αυτά προφανώς. Ο λαός πλήρωνε όλα αυτά τα χρόνια, αυτά τα 100 εκατ. ευρώ. Γι’ αυτό και στις πρώτες λίστες που δημοσιεύσαμε είπαμε πόσα ακριβώς ήταν τα κέρδη που μοιράζονταν και τι ακριβώς έβαζε το κράτος. Να έχει βάλει 2,24 δις ευρώ το κράτος τα τελευταία 25 χρόνια; Γιατί ρε παιδιά;
Τα χρέη και οι απαιτήσεις του Ο.Α.Σ.Θ.
Για την οικονομική κατάσταση του Οργανισμού σήμερα ο κ.Παππάς σημείωσε:
«Η έναρξη σήμαινε πάνω από 100 εκατ. χρέη για τον Οργανισμό.Άδεια τα ράφια και οι αποθήκες από ανταλλακτικά, αδυναμία προμηθειών ανταλλακτικών επειδή κανένας προμηθευτής δεν μας προμήθευε γιατί τα χρέη ήταν πολύ υψηλά. Η προηγούμενη διοίκηση σε συνεργασία με την τότε κυβέρνηση στο τέλος του 2014 έσπευσε ένα μήνα πριν τις εκλογές να κλείσει πέντε χρόνια μετά το 2009, το 2010, το 2011, το 2012, το 2013 για να μπορέσει να δημιουργήσει απαίτηση έναντι των κυβερνήσεων. Και όχι μόνο δεν τα είχε κλείσει αλλά δεν είχε υπογράψει και καμία σύμβαση με τα υπουργεία.
Αν δεν κάνεις ειδική σύμβαση με το κάθε υπουργείο για να ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να πάρεις είναι στο κενό. Αυτό αγωνιζόμαστε τώρα να κάνουμε. Να προσπαθήσουμε με τα υπουργεία να διασφαλίσουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερα έσοδα.
Ο ΟΑΣΘ έχει χρέη περίπου 100 εκατ. ευρώ. Δεν υπάρχει καμία σύμβαση με το κράτος. Τώρα προσπαθούμε να τα μαζέψουμε όλα αυτά. Στον αέρα θα κάνουμε τους υπολογισμούς;
Έχω ζητήσει και από το κράτος να μου πει τι χρωστάει. Τον ισολογισμό η προηγούμενη διοίκηση ουδέποτε τον δημοσίευε και δεν τον δημοσίευε επειδή καταλόγιζαν το επιχειρηματικό κέρδος στα έξοδα.
Το μόνο που δεν άλλαζε ήταν το επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο ήταν περίπου 16 εκατ. ευρώ. Όλα τα άλλα αλλάζανε. Είναι δυνατόν; Είμαστε στη διάθεση όλων, σε πλήρη διαφάνεια».
Για τις ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης
«Φουσκώνανε λογαριασμούς. Για να σας δώσω να καταλάβετε. Είναι δυνατόν το 2014 τα έξοδα, να είναι 59 εκατ., τα συμβατικά 67 εκατ. και το 2015 το 67 εκατ. να γίνει 104; Δηλαδή τι έγινε ακριβώς ρε παιδιά; Τι έγινε ακριβώς και αυξήθηκαν; Για παράδειγμα εγώ δεν είδα να έχει αγοραστεί κάποιο καινούργιο λεωφορείο.Όπου να ‘ ναι τελειώνει και η σύνταξη του ισολογισμού που κάνουν οι ορκωτοί ελεγκτές. Σας εξήγησα ότι υπήρχε αβεβαιότητα ως προς τις απαιτήσεις γιατί δεν υπάρχουν συμβόλαια. Υπάρχει ένα χρέος της τάξης των 47 εκατ. ευρώ που είναι στο ΙΚΑ και στην εφορία, και κινδυνεύουμε κάθε φορά τα χρήματα που παίρνουμε να πηγαίνουν κατευθείαν εκεί και τρέχουμε για να τα προλάβουμε. Πήραμε 25 εκατ. από την έναρξη από τα οποία έχουμε πληρώσει δύο μισθούς που ήταν οι καθυστερούμενοι δηλαδή 13 εκατ. στους εργαζόμενους μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές. Δε χρωστάμε ασφαλιστικές εισφορές ούτε μισθούς από τη στιγμή που αναλάβαμε. Πληρώσαμε γύρω στα 7 εκατ. ευρώ για ανταλλακτικά και τα φέρνουμε βόλτα με όσα εισπράττουμε. Αυτή είναι η κατάσταση.
«Υπάρχουν ανάγκες προσωπικού»
Για το προσωπικό και τις ανάγκες του Οργανισμού ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ ανέφερε:
«Έχουμε ανάγκη από τεχνίτες, από επιστημονικό δυναμικό και από οδηγούς αλλά έχουμε περίσσεια προσωπικού. Έχουμε υποσχεθεί ότι δεν χρειάζεται να δημιουργήσουμε και άλλους ανέργους. Θα προσπαθήσουμε άλλους να εκπαιδεύσουμε, άλλους να απορροφήσουμε, άλλους ενδεχομένως να στείλουμε σε άλλες υπηρεσίες».
Για την κατάσταση του στόλου των λεωφορείων
Απαντώντας σε ερώτημα για τις βλάβες που παρουσιάζουν τα λεωφορεία ο κ. Παππάς επισήμανε:
«Το λεωφορείο πρέπει να κάνει προληπτική συντήρηση. Ξέρετε πόσα χρόνια είχαν να κάνουν προληπτική συντήρηση; Από τρία έως πέντε χρόνια. Στο λόγο της τιμής μου. Το μόνο κριτήριο που υπήρχε τότε ήταν να μοιράσουν μέσω του μερίσματος τις πελατειακές τους σχέσεις.Όταν το λεωφορείο δεν κάνει την προληπτική συντήρηση παρουσιάζει συνεχώς ζημιές. Έχουμε ένα λεωφορείο, μπαίνει μέσα, το επιδιορθώνουμε, βγαίνει έξω κάνει τα δρομολόγια και παρουσιάζει αλλού ζημιά. Η προληπτική συντήρηση είναι αυτή που δίνει χρόνο ζωής.Θα μπορούσα να πω ότι το δικό μου έργο είναι να κάνω την εκκαθάριση και να τελειώνουμε αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε την πόλη χωρίς λεωφορεία. Έχουμε ένα στόχο ώστε μέσα στο επόμενο τρίμηνο να εξασφαλίσουμε άλλα 50 – 60 λεωφορεία για να ανακουφιστεί η πόλη. Αυτό θα γίνει με τους τεχνίτες μας, τεχνίτες που θα προσλάβουμε και με τη συνεργασία της ΕΛΒΟ. Ταυτόχρονα πάμε σε μια συνολική αναδιαμόρφωση των γραμμών, γιατί βλέπετε στο κέντρο ιδιαίτερα, ένα λεωφορείο «τιγκαρισμένο», πέφτουν οι άνθρωποι απ’ έξω και ένα άλλο να έρχεται από πίσω άδειο. Τα λεωφορεία δεν όλα παλιά, τα λεωφορεία έχουν πρόωρη γήρανση ακριβώς επειδή δεν υπήρχε η προληπτική συντήρηση. Κάνοντας αυτή τη συνεργασία που σας είπα ένα μέρος θα αρχίσει να κάνει προληπτική συντήρηση έτσι ώστε να τους δώσουμε μεγαλύτερο χρόνο ζωής. Σήμερα στους δρόμους κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 400 λεωφορεία».
Για το νέο φορέα
Απαντώντας σε ερώτημα για το ενδεχόμενο πώλησης του Ο.Α.Σ.Θ. μέσω της απαξίωσής του ο κ. Παππάς τόνισε:
«Ο νόμος είναι πάρα πολύ σαφής. Ο νόμος λέει ότι ο ΟΑΣΘ έχει περιθώριο ζωής μέχρι το 2019 και στη συνέχεια αναλαμβάνει ο ΑΣΥΘ. Ο ΑΣΥΘ είναι ο νέος φορέας. Αυτό που κοιτάμε εμείς είναι να μην παραδώσουμε τα χάλια που παραλάβαμε και ταυτόχρονα να συμβάλλουμε στο συνολικό σχέδιο που υπάρχει στην κυβέρνηση για την αναμόρφωση των αστικών συγκοινωνιών στη χώρα. Ο ΟΑΣΘ και το Μετρό με το οποίο είμαστε σε πολύ καλή συνεργασία είναι προφανές ότι θα κάνουν συνδυαστικές αστικές συγκοινωνίες. Δηλαδή θα αποφορτίσουμε το κέντρο, θα κάνουμε διαδικασία μετεπιβιβάσεων προκειμένου να αποφευχθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στο κέντρο και να καλυφθούν περιοχές που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονται»
Για το ρόλο της Θεσσαλονίκης
«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να διεκδικήσει το ρόλο της. Η Θεσσαλονίκη αν τη δείτε στο γεωπολιτικό χάρτη, έχει μια απίστευτη προνομιακή θέση στο συνολικό χάρτη έναντι μιας ευρύτερης βαλκανικής περιοχής. Εδώ η Θεσσαλονίκη μπορεί να κάνει θαύματα. Αντί να κοιτάζει στην Αθήνα, πρέπει να κοιτάει όλο αυτό τον γεωπολιτικό χώρο. Αυτό σημαίνει πολιτικές δυνάμεις, κοινωνικές δυνάμεις, επιστημονικές δυνάμεις πρέπει να αρχίζουν να αλλάζουν ρότα. Θυμάμαι όταν ήμουν στο Οικονομικό Επιμελητήριο είχαμε κάνει εδώ το 1988 αν θυμάμαι καλά μία διημερίδα για το ρόλο της Θεσσαλονίκης στα Βαλκάνια. Αυτή η πόλη έχει μία απίστευτα προνομιακή στρατηγική θέση» είπε.
Κλείνοντας ο Στέλιος Παππάς έστειλε «τους συντροφικούς του χαιρετισμούς στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου