Δευτέρα, Δεκεμβρίου 18, 2017

Αποτέλεσμα εικόνας για άσυλοΤΟ BLOG
Πηγή: huffingtonpost.gr 

18/12/2017

Ανελεύθερη διακίνηση των ιδεών περί βίας;

Γιάννης Πανούσης Τέως Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Καθηγητής Εγκληματολογίας Παν/μιου Αθηνών
 
Κλείστε τ’αφτιά σας στους ρήτορες
Βάλτε παράσιτα σ’όλα τα ράδια
Σχίστε τα μανιφέστα των εφημερίδων
Κώστας Καλαπανίδας,Εκκρεμές

Τα πράγματα είναι απλά,αρκεί να μη βρίσκεται ολόκληρη η κοινωνία [κι όχι μόνον οι εμπλεκόμενοι] σε ιδεολογική θολούρα.
1. Το άσυλο θεσπίζεται πάντοτε σε πανεπιστημιακό νόμο, άρα δεν πρόκειται για «κοινωνικό άσυλο» [με την έννοια της χρήσης από κάθε διωκόμενο ή περιθωριοποιημένο]
2. Το άσυλο ρυθμίστηκε στο νόμο 1268/82 για λόγους ιστορικούς και συμβολικούς [φοιτητικός αντιδικτατορικός αγώνας,συντηρητισμός και αυταρχισμός στα πανεπιστήμια]
3. Το άσυλο περιλαμβάνει ορισμένους χώρους και διεκολύνει ορισμένες λειτουργίες,όπως περιγράφονται και οριοθετούνται από τη Σύγκλητο κάθε Α.Ε.Ι
4. Το άσυλο αφορά στην ελεύθερη διακίνηση όλων των ιδεών [καιόχι μόνον στις κατά περιόδους αρεστές σε κάποιες συλλογικότητες]
5. Το άσυλο ουδεμία σχέση έχει με παντός είδους ασυλία [εκτροπών ή εγκλημάτων]
6. Η υπεράσπιση του ασύλου, σε περίπτωση παραβίασής του από οποιονδήποτε και για οποιονδήποτε λόγο, επαφίεται στην πανεπιστημιακή κοινότητα [και όχι βέβαια σε τρίτους γνωστούς/αγνώστους]
7. Το άσυλο στην αρχαιότητα δεν είχε προβλεφθεί για να κρύβονται οι εγκληματίες αλλά για να έχουν χρόνο ώστε να χειριστούν πιο ψύχραιμα την κατάσταση διώκτες/διωκόμενοι
8.Η γαλλική επανάσταση κατήργησε όλα τα άσυλαισχυριζόμενη ότι ο νόμος είναι το ασφαλέστερο άσυλο του πολίτη
9.Κατά τη γνώμη μου το θέμα του ασύλου δεν πρόκειται να λυθεί με ποινικές κυρώσεις [εξαιρουμένης βέβαια της τέλεσης εγκλημάτων εντός του ασύλου] αλλά με τη συνυπογραφή ενός νέου συμβολαίου μεταξύ Πολιτείας-Πανεπιστημίων-Κομμάτων
10. Σε κάθε περίπτωση η άσκηση βίας εντός/εκτός ασύλου πρέπει να πάψει να χαρακτηρίζει την ελληνική κοινωνία και να προσλαμβάνεται είτε ως show, είτε ως μονομαχία Κράτους-Παρακράτους.
Όλα τα παραπάνω θεωρούνται αυτονόητα σε χώρες με μεγαλύτερη δημοκρατική παράδοση από τη δική μας.
Το γιατί εμείς αρνούμαστε [ή μήπως :φοβόμαστε] να δούμε και να πούμε την αλήθεια είναι μάλλον ένα αθεράπευτο σύνδρομο της Μεταπολίτευσης περί της εννοίας της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η δεσποινίς Κοκκινοσκουφίτσα με τρία «ιερά τέρατα» της καλλιτεχνικής και θεατρικής ζωής που έγραψαν ιστορία

«Δεν ήταν δικές του οι ιστορίες, υπήρχαν και πριν απ'αυτόν σαν λαϊκά παραμύθια. Όμως, εκείνος πρώτος τις συγκέντρωσε σε βιβλίο και έτσι,...