Πέμπτη, Αυγούστου 08, 2013

Γονείς , προσέξτε!






 
Πηγή γραφήματος: www.idisi.gr



Μαθησιακές δυσκολίες
 και η αντιμετώπισή τους


Συνέντευξη  της Καλλιόπης Οικονόμου  στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ
Πηγή: Ελευθεροτυπία, 7/8/2013

«Αν κάποιος δεν ακούει το ρυθμό των συντρόφων του, είναι ίσως επειδή ακούει ένα διαφορετικό τυμπανιστή. Αφησέ τον να προχωρήσει στο ρυθμό της μουσικής που εκείνος ακούει, όσο κι αν αυτός είναι μετρημένος και απόμακρος».

Thoreau. Εχει διαπιστωθεί σε έρευνες που έχουν γίνει ότι σε ποσοστό 10% τα παιδιά που φοιτούν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δυσκολεύονται ν' ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των αναλυτικών προγραμμάτων του υπουργείου Παιδείας. Μιλάμε με την Καλλιόπη Οικονόμου, ειδική Παιδαγωγό, MD's Ειδικής Παιδαγωγικής Ψυχολογίας.

- Πώς εκδηλώνονται οι μαθησιακές δυσκολίες;

Η κ. Οικονόμου εξηγεί ποιες είναι οι μαθησιακές δυσκολίες Η κ. Οικονόμου εξηγεί ποιες είναι οι μαθησιακές δυσκολίες «Ως δυσκολίες στον προφορικό λόγο, ακρόαση, έκφραση, χρήση λεξιλογίου που είναι περιορισμένο. Στην ανάγνωση, διαβάζει αργά, συλλαβιστά. Αντικαθιστά, παραλείπει, προσθέτει γράμματα, συλλαβές, λέξεις, κάνει κατά συμπερασμό ανάγνωση. Δυσκολεύεται στην κατανόηση του κειμένου. Στην αντιγραφή, αργεί πολύ ν' αντιγράψει, κάνει λάθη.

Στο γραπτό λόγο, αντιστρέφει, παραλείπει, προσθέτει, μπερδεύει γράμματα όπως β/φ, ξ/ψ κ.ά. Δεν εφαρμόζει τους κανόνες της ορθογραφίας, παρ' ότι τους γνωρίζει. Κάνει πολλά λάθη. Δεν τηρεί τους κανόνες στίξης. Κολλά τις λέξεις ή αφήνει πολλά κενά μεταξύ τους. Τα γράμματα είναι δυσνόητα. Οι γραπτές εκθέσεις είναι τηλεγραφικές, με κακή σύνταξη, επαναλήψεις, σβησίματα, μουντζούρες».

- Στα Μαθηματικά;

«Αντιστρέφει αριθμούς, όταν τους ακούει ή όταν τους γράφει 3 με έψιλον, 6 με 9, συγχέει τα σύμβολα των πράξεων. Δεν μπορεί να μάθει την προπαίδεια, ξεχνά κρατούμενα. Κάνει λάθη στις πράξεις. Δυσκολεύεται πολύ στην κατανόηση και λύση των προβλημάτων. Στο χωροχρονικό προσανατολισμό, δεξιά\αριστερά, εποχές, μήνες, ώρα, διαδοχή (πριν\μετά), σειροθέτηση. Στη μνήμη, αντίληψη και επεξεργασία των πληροφοριών.

Στην προσοχή. Εμφανίζει υπερκινητικότητα, διαταρακτικότητα, μικρή διάρκεια προσοχής».

- Σε τι διακρίνονται;

«Λειτουργικά, διακρίνονται σε γενικές, δηλαδή εμφανίζονται σε όλους τους τομείς μάθησης (ανάγνωση, κατανόηση, γραπτό λόγο, Μαθηματικά) και σε ειδικές, όπου έχουμε δυσκολίες σε ορισμένους τομείς μάθησης, όπως είναι η δυσλεξία».

- Τι είναι δυσλεξία;

«Είναι μία ειδική μαθησιακή δυσκολία που παρουσιάζεται σε ορισμένους τομείς μάθησης και γι' αυτό ονομάζεται και ειδική και εκτιμάται ότι αποτελεί το 5% του πληθυσμού των μαθησιακών δυσκολιών. Παρουσιάζεται σε άτομα με καλό νοητικό δυναμικό και εκδηλώνεται σαν δυσκολία στην εκμάθηση της ανάγνωσης, γραφής, και κάποιες φορές και των Μαθηματικών».

- Ποιες είναι οι συνέπειες;

«Μειωμένη επίδοση στο σχολείο, προβλήματα συμπεριφοράς, συναισθήματος, δυσκολίες πρόσκτησης, αξιοποίησης γνώσεων και προσαρμογής που αντανακλώνται στην προσωπικότητα του παιδιού, στην απρόσκοπτη λειτουργία της τάξης, στο οικογενειακό του περιβάλλον.

Δυσκολία συγκέντρωσης, ανησυχία, αδιαφορία, απόσυρση, παρορμητικότητα, προσέλκυση προσοχής με αρνητικό τρόπο, έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων. Αρνηση για διάβασμα ή γράψιμο, παραίτηση από προσπάθεια, δεν διαβάζει χωρίς κάποιον από πάνω του».

- Αντιμετωπίζονται;

«Με την έγκαιρη διάγνωση που θα δώσει κατευθύνσεις και οδηγίες για έναν καλύτερο προγραμματισμό, θα στρέψει τους γονείς σε μία νέα αντίληψη σχέσεων, επιφέροντας αλλαγές στον τρόπο αντιμετώπισης και με την εφαρμογή κατάλληλα επιλεγμένων προγραμμάτων διορθωτικής παρέμβασης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Best of Russian Adagios

The apparently innate Russian genius for composing soulful melodies, combined with the influence of 200 years of Russian ballet, has resulte...