Τρίτη, Αυγούστου 27, 2013

ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ Η ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΕΠΙ



 Makronisos.jpeg
Εξόριστοι (της Χούντας) και ΑΕΠΙ!



Αυτήν τη φορά η ΑΕΠΙ(*) χτύπησε φλέβα καραμπινάτης παρανομίας που μάλιστα κρατάει περίπου 45 χρόνια.

Με αυστηρό έως απειλητικό έγγραφο εγκαλεί την Εταιρία Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων (ΕΔΙΑ) διότι είχε τη φαεινή ιδέα να παρουσιάσει δημοσίως, στην Αίθουσα Τελετών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, τα τραγούδια που είχαν γράψει και έπαιζαν εξόριστοι της χούντας στα ξερονήσια.

Εγκαλεί και το Δήμο Θεσσαλονίκης (και συγκεκριμένα τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Αθλητισμού) που ήταν συνδιοργανωτής ενός τριημέρου εκδηλώσεων για τη μαύρη επέτειο του πραξικοπήματος.

Το γελοίο είναι ότι ο Δήμος αν και συνδιοργανωτής ζητά τώρα από την ΕΔΙΑ τα στοιχεία που απαιτεί με το άκομψό της έγγραφο η ΑΕΠΙ, σαν να υιοθετεί τις αιτιάσεις της.

Το ότι υπάρχει στο πρόγραμμα της συναυλίας (στην οποία η είσοδος ήταν ελεύθερη όπως σε όλες τις εκδηλώσεις της ΕΔΙΑ), εκτεταμένο ιστορικό για τους εξόριστους στη Λέρο συνθέτες, στιχουργούς και εκτελεστές, ουδέναν απασχόλησε.

Επειδή η βλακεία είναι ανίκητη αλλά και η απληστία ομοίως, θα είχε ενδιαφέρον, ο κ. Γιάννης Γκιόκας, εμπορικός διευθυντής δημόσιας εκτέλεσης (προφανώς όχι θανατηφόρου) της ΑΕΠΙ, ο οποίος υπογράφει το δισέλιδο έγγραφο, να διευκρινίσει σε ποιους θα μοιράσει τα χρήματα: στον πανεπιστημιακό, στους συνταξιούχους και τους λοιπούς πρώην εξόριστους που θυμήθηκαν τα μεράκια και τους πόνους τους;

Δεν έχει χαθεί μόνον η σοβαρότητα στην ΑΕΠΙ. Εχει χαθεί και ο στοιχειώδης σεβασμός και ας αφήσουν οι υπάλληλοί της τα μασάλια ότι δεν γνώριζαν κ.λπ. Είχαν την αφίσα, είχαν τα στοιχεία. Μήπως δεν γνωρίζουν ότι είχαμε δικτατορία στην Ελλάδα, ότι υπήρχαν εξόριστοι και ότι κάποιοι ζουν ακόμη;

Ισως κι αυτοί να διάβαζαν τότε για να πάρουν τα πτυχία τους και να πουλάνε σήμερα φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Οσο για τους υπαλλήλους του Δήμου που ζητάνε τώρα από τον Τριαντάφυλλο Μηταφίδη, πρόεδρο της ΕΔΙΑ, να βεβαιώσει εγγράφως: «α) για το πρόγραμμα της εκδήλωσης, β) την αφιλοκερδή συμμετοχή των μουσικών (σ.σ. των εξορίστων;) και γ) για την ελεύθερη είσοδο του κοινού στο χώρο της εκδήλωσης προκειμένου να ενημερώσουμε την ΑΕΠΙ», ένα μόνο σχόλιο:

Που να μην ήταν και συνδιοργανωτές!



ΚΛΕΑΡΧΟΣ  ΤΣΑΟΥΣΙΔΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΑΥΓΗ, 25/8/2013

Σημείωση:

    (*)Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) λειτουργεί ως Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης με βάση τις διατάξεις του Νόμου 2121/1993. Σκοπός του Οργανισμού, σύμφωνα με το νόμο και το καταστατικό του, είναι η διαχείριση και προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, για όλα τα έργα που έχουν συνθέσει ή/και συγγράψει κατά το παρελθόν και για όσα πρόκειται να συνθέσουν ή/και να συγγράψουν στο μέλλον οι συμβαλλόμενοι με αυτόν δημιουργοί /δικαιούχοι μουσικών έργων. Προφανώς στους τελευταίους δεν συμπεριλαμβάνονται οι μακαρίτες εξόριστοι της Χούντας στο Λακκί της Λέρου που έγραψαν και μελοποίησαν τα επίμαχα τραγούδια. Ούτε βέβαια ο συνεξόριστός τους Κυριάκος Υψηλάντης, συνταξιούχος πανεπιστημιακός σήμερα, που τα διέσωσε και τα τραγούδισε με το ακορντεόν του, μαζί με τον συνεξόριστό του Θανάση Λαδά, με την αφιλοκερδή συμμετοχή συμπολιτών μας καλλιτεχνών, στη μεγάλη αίθουσα του ΑΠΘ, που μας παραχώρησε δωρεάν ως συνδιοργανώτρια η Πρυτανεία.

      Το ίδιο είχε γίνει και στις 21/4/2008 στο Επταπύργιο και στις 16/11/2011 στο Βαφοπούλειο. Φυσικά πάντα με δωρεάν είσοδο για το κοινό-για να απαντήσουμε στο ιερόσυλο αυτό ερώτημα της ΑΕΠΙ. Γιατί εμείς δεν εμπορευόμαστε την ιστορική μνήμη, αλλά την αναζωπυρώνουμε, την κάνουμε προσβάσιμη-επισκέψιμη. Αλλά αυτά είναι «ψιλά γράμματα» για τους εισπράκτορες της ΑΕΠΙ! 

      Για την ιστορία του ζητήματος, και όχι για να ικανοποιήσουμε τους ιστορικά αναλφάβητους της ΑΕΠΙ και τα «λαγωνικά» της, σας επισυνάπτουμε την προκήρυξη με το σχετικό πληροφοριακό κείμενο που κυκλοφόρησε η οργανωτική επιτροπή των τριήμερων εκδηλώσεων (19-20-21/4/2013) για την 46η αποφράδα επέτειο της δικτατορίας των συνταγματαρχών. 

ΤΡ. ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Le Concert Spirituel: Baroque music at the time of Louis XV |Savall & Le Concert des Nations

Do you love Baroque music played on period instruments? Are you curious about pieces by Arcangelo Corelli, Georg Philipp Telemann and Jean-P...