Άκουσα καλά; Διάβασα καλά; Μήπως είναι διαδικτυακές διαδόσεις; Μήπως η καλοκαιρινή παραζάλη που ακόμα διαρκεί; Όχι, όχι! Την είδηση περί κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στη γυμνασιακή (δευτεροβάθμια) εκπαίδευση, τη διάβασα σε αξιόπιστες εφημερίδες και είναι γεγονός που ξαφνιάζει για την απόλυτη ασέβεια προς τον εκκολαπτόμενο πολίτη από μέρους των υπευθύνων τού υπουργείου Παιδείας! Σε τέτοια διάσταση, που να μην πιστεύουμε πως το μέγεθος αυτής της απερισκεψίας να διαγραφούν τα καλλιτεχνικά μαθήματα (μουσική-εικαστικά-θεατρικά, κλπ) δεν το έχουν αντιληφθεί οι εμπνευστές…
[………………..]
Δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να υποδείξει ποιες μέθοδοι διδασκαλίας θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν το κενό που δημιουργεί η πασιφανής γκάφα τού υπουργού και των περί αυτού συμβούλων. Και μη μας πουν πως και αυτό είναι «μνημονιακή υποχρέωση», που εκτελείται πάραυτα από τους «δικούς μας». Ε, όχι κι αυτό ανάμεσα σε άλλα!
[……………….]
Εδώ έχουμε να κάνουμε με τις γενιές που όταν θα μεγαλώσουν, θα μπουν μέσα στην κοινωνία ανεπαρκείς μορφωτικά, αφού η σχολική παρέμβαση θα έχει αφαιρέσει κάθε συζήτηση, κάθε επαφή με όλο το φάσμα των τεχνών. Θα κατασκευάσει πολίτες δίχως καλλιτεχνικά κριτήρια, πρόθυμους να χειροκροτούν Ρέμους και Πλούταρχους, αφού δεν θα υπάρχει τίποτα που να «υποχρεώνει» τον μαθητή να μάθει, να ακούσει, να σκεφτεί, να προετοιμαστεί, να δράσει, γύρω από δημιουργικούς τομείς που ακονίζουν το μυαλό και την ευαισθησία, το δραστηριοποιούν γύρω από σκέψεις-ιδέες, και δεν το εγκαταλείπουν έρμαιο στους μηχανιστικούς τρόπους τής τεχνοκρατίας και των εμπορικών συναλλαγών…
Νότης Μαυρουδής, κιθαριστής – συνθέτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου