Η «Symphonie Diagonale» (Διαγώνια Συμφωνία) του Βίκινγκ
Εγκελινγκ (Viking Eggeling, 1880-1925)
αποτελεί ταινία του 1924, διάρκειας επτάμισι λεπτών, γυρισμένη σε
αρνητικό φιλμ 35 χιλιοστών. Πρόκειται για ένα έργο «ζωγραφικής σε
κίνηση» ή αλλιώς «βωβής αρμονίας εικόνων» όπου μια «γερμένη» φιγούρα -
αποτελούμενη αρχικά από ευθείες γωνίες –μεγαλώνει σε διαστάσεις καθώς
απ’το αρχικό σχέδιο ξεπροβάλλουν μικρές ευθείες γραμμές και καμπύλες. Σε
δευτερόλεπτα, η φιγούρα εξαφανίζεται και η διαδικασία ξεκινά από την
αρχή με μια νέα μορφή. Οι φιγούρες που απεικονίζονται – σε στυλ αρτ
ντεκό – παραπέμπουν σε άκρως στυλιζαρισμένα σχήματα, ένα αυτί, μια άρπα,
ένα πιάνο με τρομπόνια κ.ο.κ.
Σ’αυτό το έργο που έχει αφήσει το στίγμα
του σε γενιές και γενιές κινηματογραφιστών, ο Σουηδός, ντανταϊστής
ζωγράφος πειραματίζεται με το φιλμ ως νέο μέσο έκφρασης που φωτίζει την
εικαστική διαδικασία με μια νέα διάσταση, εκείνη του χρόνου.
Ρόμπερτ ντε Νίρο προς μεγιστάνες του πλούτου: «Αν μπορείτε να ξοδέψετε δισεκατομμύρια για να φτιάξετε πυραύλους, εφαρμογές και εικονικούς κόσμους, μπορείτε να ξοδέψετε ένα κλάσμα από αυτό για να ταΐσετε παιδιά και να ανοικοδομήσετε κοινότητες. Θέλετε να αυτοαποκαλείστε οραματιστές; Τότε αποδείξτε το με συμπόνια, όχι με δελτία τύπου»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Jacqueline de Romilly «Γιατί η Ελλάδα;» : το "θαύμα" της αρχαίας Ελλάδας ως διαρκούς «μητρόπολης του πνεύματος» του Δυτικού Πολιτισμού
Το βιβλίο της Jacqueline de Romilly «Γιατί η Ελλάδα;» (γαλλικός τίτλος: «Pourquoi la Grèce?», 1992) εξετάζει τις αιτιώδεις συνθήκες που οδή...
-
Χαραμοφάης (Με τον μαλάκα) ;Στίχοι: Γιάννης Μηλιώκας Μουσική: Franco Corliano Χαραμοφάης Με τον μαλάκα Γιάννης Μηλιώκας Έχω θυμό με...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου