Τρίτη, Δεκεμβρίου 22, 2020

 


Η ιστορία πίσω από πέντε αριστουργηματικούς πίνακες


Αναρωτηθήκατε ποτέ για τις ιστορίες που κρύβονται πίσω από διάσημους πίνακες; Ποια να είναι άραγε η «Κυρία με την Ερμίνα» ή ποια η σχέση των δύο προσώπων στο «American Gothic»;

Τέτοια ερωτήματα εξετάζουν η Francesca Bonazzoli και ο Michele Robecchi μέσα από το νέο τους εικονογραφημένο βιβλίο «Portraits Unmasked: The Stories Behind the Faces».

*************************

See: Talking Back: Portraits Unmasked (and the Stories Behind The faces) ...

*************************

Portraits Unmasked: The Stories Behind the Faces: Robecchi, Michele,  Bonazzoli, Francesca: 9783791386201: Amazon.com: Books

Συγκεκριμένα, οι συγγραφείς διερευνούν τις συνθήκες στις οποίες δημιουργήθηκαν μερικοί από τους πιο διάσημους πίνακες στην ιστορία της τέχνης. Παρακάτω, ρίχνουμε μια ματιά σε μερικούς από τους πιο αριστουργηματικούς πίνακες που αναφέρονται στο βιβλίο.

Η κυρία με την ερμίνα, του Leonardo da Vinci πίνακες

Όλα ξεκίνησαν όταν ο αλαζόνας δούκας του Μιλάνου, ο Λουδοβίκος «Ο Μαύρος» Σφόρτσα, επιδίωξε να κατορθώσει το αδύνατο: Να ζήσουν με τη σύζυγο και την ερωμένη του — μια όμορφη, έξυπνη, νεαρή γυναίκα από την Αυλή του Μιλάνου με το όνομα Σεσίλια Γκαλεράνι — όλοι μαζί κάτω από την ίδια στέγη.

Ο Σφόρτσα, γνωστός ως ο κυριότερος προστάτης του διάσημου καλλιτέχνη, ζήτησε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι να ζωγραφίσει το πορτραίτο της Γκαλεράνι. Στον πίνακα «Η Κυρία με την Ερμίνα», η ερμίνα «είχε την ίδια ζωντάνια και έκφραση απληστίας όπως ο Λουδοβίκος», αναφέρουν οι συγγραφείς Bonazzoli και Robecchi.


Η σύζυγος του Σφόρτσα, Βεατρίκη των Έστε, ανεχόταν την άβολη αυτή κατάσταση για λίγο, δεχόμενη ακόμα και την εμφάνιση της Σεσίλια και του νόθου παιδιού της στην Αυλή. Αλλά όταν η Βεατρίκη είδε πως φορούσε παρόμοια ρούχα με την αντίζηλό της, απαίτησε από τον Λουδοβίκο να διώξει την ερωμένη του. Η Σεσίλια πήρε το πορτραίτο μαζί της φεύγοντας το 1498.

Medallion (YouWe), της Gluck πίνακες

Η καταιγιστική καλλιτέχνις Hannah Gluckstein δεχόταν να την αποκαλούν μόνο Gluck, ως μία πιο unisex ονομασία. Οι πρώιμες δημιουργίες της αποτελούνταν σχεδόν αποκλειστικά από βοτανικούς πίνακες και κοινά λουλούδια. Το 1936 όμως η καλλιτεχνική της πορεία έκανε μια απότομη στροφή, με το διπλό της πορτραίτο «Medallion (YouWe.[..............]

Συνεχίστε την ανάγνωση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο πρόεδρος του Ιδρύματος Νιάρχος για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα « Όποιος νομίζει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, χρειάζεται ψυχίατρο»

  ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ-ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ  ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ ΤΩΝ ΜΗ...