Με θετικό πρόσημο στα καλλιτεχνικά και στα... οικονομικά ο απολογισμός του Φεστιβάλ Αθηνών -Επιδαύρου 2019
Επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν θέσει σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οργανισμού Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο
«Είμαι ευγνώμων γι' αυτό το ταξίδι που μου επιφύλαξε η ζωή, όσο
κι αν είχε και τις δύσκολες στιγμές του» ανέφερε μιλώντας σε προσωπικό
τόνο, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό του Φεστιβάλ
Αθηνών και Επιδαύρου 2019, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Βαγγέλης
Θεοδωρόπουλος, του οποίου η (παρατεταμένη) θητεία λήγει τον επόμενο
μήνα, ενώ η συνάντησή του με τη νέα υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη
βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
«Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με όλους τους χώρους που διαθέτει, είναι ένας γιγάντιος οργανισμός. Η δουλειά ήταν πολλή, άπειρες ώρες. Ωστόσο η εμπειρία ήταν για μένα πολύτιμη, κι αυτό μου έδινε καθημερινά ενέργεια και αντοχή» είπε ο Β. Θεοδωρόπουλος κάνοντας μία ανασκόπηση της διαδρομής του στο θεσμό, ώστε να γίνει πιο καθαρό, όπως είπε, «το έργο που πραγματοποιήσαμε από το 2016 ως σήμερα: τι προσπαθήσαμε και τι καταφέραμε, αλλά και τι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιμονή και προσπάθεια». Παράλληλα, ευχαρίστησε από καρδιάς μεταξύ άλλων, την ομάδα των καλλιτεχνικών συμβούλων και του γραφείου του που μόχθησαν δίπλα μου», τα μέλη του ΔΣ και τους εργαζόμενους στο φεστιβάλ, τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στη διοργάνωση και πάνω απ΄ όλα το κοινό «που αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις εκδηλώσεις μας».
Όσον αφορά τα οικονομικά, ο κ. Θεοδωρόπουλος επεσήμανε πως τα τρία αυτά χρόνια της θητείας του (2016-2019), διαχειρίστηκε τον προϋπολογισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος χωρίς υπερβάσεις, που σημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση, ούτε αύξηση του προϋπολογισμού, παρότι βέβαια, όπως δήλωσε, μια αύξηση είναι πάντα υπέρ του καλλιτεχνικού προγράμματος. «Σ' αυτό συνέβαλαν οι δεκάδες συνεργασίες που εξασφαλίσαμε με ιδρύματα, φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες που ανέλαβαν μόνοι τους το κόστος των παραγωγών τους. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των συμπαραγωγών, η αύξηση των θεατών και συνεπώς η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Το αποτέλεσμα σε οικονομικό επίπεδο είναι ότι τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας μου το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό, όπως περιμένουμε να είναι και το 2019, όταν λήξει το οικονομικό έτος και έχουμε τα πλήρη οικονομικά στοιχεία» πρόσθεσε.
Ακόμη, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε στους στόχους που έθεσε από την αρχή της θητείας του για ένα φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά, ανοιχτό σε όλους, το οποίο καλείται να αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες ενός δημόσιου οργανισμού, ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα: αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και φυσικά, ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας. «Σ' αυτές τις κατευθύνσεις κινηθήκαμε, με κύριο μέλημα την ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου, της Πειραιώς 260 και της ενότητας του Ανοίγματος στην πόλη, αναπόσπαστους κρίκους του πολυπρισματικού αυτού φεστιβάλ» δήλωσε.
Το 2018 και το 2019 ήταν σύμφωνα με τον ίδιο, τα πιο ολοκληρωμένα και δυναμικά από τα φεστιβαλικά καλοκαίρια της θητείας του. «Ειδικά φέτος άρχισαν να δίνουν καρπούς όλες οι προσπάθειες διεύρυνσης συνεργασιών των τελευταίων χρόνων με διεθνείς αλλά και υψηλού επιπέδου ελληνικές παραγωγές στην Επίδαυρο, που υποδέχτηκε έως σήμερα, στα 5 από τα 8 διήμερα του προγράμματος, 52.747 θεατές. Στο Ηρώδειο τις παραστάσεις παρακολούθησαν 79.202 θεατές, χωρίς να υπολογίσουμε βέβαια την Τραβιάτα από τη Λυρική και την Εθνική Ορχήστρα της Κίνας που υπολείπονται. Τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 τις παρακολούθησαν συνολικά 18.433 θεατές, ενώ το Kanata του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές. Επίσης, το 'Ανοιγμα στην πόλη, συγκέντρωσε στην Αθήνα 5.845 θεατές, σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Βέβαια, σύγκριση αριθμού θεατών με το 2018 αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε επίσης σ' όλες τις πτυχές του φεστιβάλ, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν για τον ίδιο και την ομάδα του να φέρουν κοντά τις διαφορετικές ομάδες που συγκροτούν μια κοινωνία, να τις κάνουν να συναντηθούν, να προβληματιστούν, να ενεργοποιηθούν μέσω της τέχνης. Αλλά και να προσδώσουν την απαραίτητη εξωστρέφεια στις παραγωγές τους, στοχεύοντας και στο διεθνές κοινό - κάτι που ευνοήθηκε και από την πολιτική που υιοθέτησαν στον υπερτιτλισμό, καθώς, πέρα από τις παραστάσεις της Επιδαύρου όπου υπήρχαν υπέρτιτλοι στα αγγλικά και στα ελληνικά, πρόσθεσαν αγγλικούς υπέρτιτλους και σε όλες τις ελληνικές παραστάσεις της Πειραιώς 260. Επίσης, από πέρυσι υπέρτιτλοι στα ελληνικά συνοδεύουν ακόμα και τις ελληνικές παραστάσεις, προς διευκόλυνση των μη ακουόντων αλλά όχι μόνο. «Πιστεύω λοιπόν ότι το ζητούμενο της διεύρυνσης του κοινού σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε - κάτι που χρειάζεται όραμα, επιμονή και συνέχεια» κατέληξε.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
«Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με όλους τους χώρους που διαθέτει, είναι ένας γιγάντιος οργανισμός. Η δουλειά ήταν πολλή, άπειρες ώρες. Ωστόσο η εμπειρία ήταν για μένα πολύτιμη, κι αυτό μου έδινε καθημερινά ενέργεια και αντοχή» είπε ο Β. Θεοδωρόπουλος κάνοντας μία ανασκόπηση της διαδρομής του στο θεσμό, ώστε να γίνει πιο καθαρό, όπως είπε, «το έργο που πραγματοποιήσαμε από το 2016 ως σήμερα: τι προσπαθήσαμε και τι καταφέραμε, αλλά και τι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιμονή και προσπάθεια». Παράλληλα, ευχαρίστησε από καρδιάς μεταξύ άλλων, την ομάδα των καλλιτεχνικών συμβούλων και του γραφείου του που μόχθησαν δίπλα μου», τα μέλη του ΔΣ και τους εργαζόμενους στο φεστιβάλ, τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στη διοργάνωση και πάνω απ΄ όλα το κοινό «που αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις εκδηλώσεις μας».
Όσον αφορά τα οικονομικά, ο κ. Θεοδωρόπουλος επεσήμανε πως τα τρία αυτά χρόνια της θητείας του (2016-2019), διαχειρίστηκε τον προϋπολογισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος χωρίς υπερβάσεις, που σημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση, ούτε αύξηση του προϋπολογισμού, παρότι βέβαια, όπως δήλωσε, μια αύξηση είναι πάντα υπέρ του καλλιτεχνικού προγράμματος. «Σ' αυτό συνέβαλαν οι δεκάδες συνεργασίες που εξασφαλίσαμε με ιδρύματα, φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες που ανέλαβαν μόνοι τους το κόστος των παραγωγών τους. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των συμπαραγωγών, η αύξηση των θεατών και συνεπώς η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Το αποτέλεσμα σε οικονομικό επίπεδο είναι ότι τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας μου το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό, όπως περιμένουμε να είναι και το 2019, όταν λήξει το οικονομικό έτος και έχουμε τα πλήρη οικονομικά στοιχεία» πρόσθεσε.
Ακόμη, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε στους στόχους που έθεσε από την αρχή της θητείας του για ένα φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά, ανοιχτό σε όλους, το οποίο καλείται να αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες ενός δημόσιου οργανισμού, ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα: αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και φυσικά, ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας. «Σ' αυτές τις κατευθύνσεις κινηθήκαμε, με κύριο μέλημα την ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου, της Πειραιώς 260 και της ενότητας του Ανοίγματος στην πόλη, αναπόσπαστους κρίκους του πολυπρισματικού αυτού φεστιβάλ» δήλωσε.
Το 2018 και το 2019 ήταν σύμφωνα με τον ίδιο, τα πιο ολοκληρωμένα και δυναμικά από τα φεστιβαλικά καλοκαίρια της θητείας του. «Ειδικά φέτος άρχισαν να δίνουν καρπούς όλες οι προσπάθειες διεύρυνσης συνεργασιών των τελευταίων χρόνων με διεθνείς αλλά και υψηλού επιπέδου ελληνικές παραγωγές στην Επίδαυρο, που υποδέχτηκε έως σήμερα, στα 5 από τα 8 διήμερα του προγράμματος, 52.747 θεατές. Στο Ηρώδειο τις παραστάσεις παρακολούθησαν 79.202 θεατές, χωρίς να υπολογίσουμε βέβαια την Τραβιάτα από τη Λυρική και την Εθνική Ορχήστρα της Κίνας που υπολείπονται. Τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 τις παρακολούθησαν συνολικά 18.433 θεατές, ενώ το Kanata του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές. Επίσης, το 'Ανοιγμα στην πόλη, συγκέντρωσε στην Αθήνα 5.845 θεατές, σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Βέβαια, σύγκριση αριθμού θεατών με το 2018 αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε επίσης σ' όλες τις πτυχές του φεστιβάλ, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν για τον ίδιο και την ομάδα του να φέρουν κοντά τις διαφορετικές ομάδες που συγκροτούν μια κοινωνία, να τις κάνουν να συναντηθούν, να προβληματιστούν, να ενεργοποιηθούν μέσω της τέχνης. Αλλά και να προσδώσουν την απαραίτητη εξωστρέφεια στις παραγωγές τους, στοχεύοντας και στο διεθνές κοινό - κάτι που ευνοήθηκε και από την πολιτική που υιοθέτησαν στον υπερτιτλισμό, καθώς, πέρα από τις παραστάσεις της Επιδαύρου όπου υπήρχαν υπέρτιτλοι στα αγγλικά και στα ελληνικά, πρόσθεσαν αγγλικούς υπέρτιτλους και σε όλες τις ελληνικές παραστάσεις της Πειραιώς 260. Επίσης, από πέρυσι υπέρτιτλοι στα ελληνικά συνοδεύουν ακόμα και τις ελληνικές παραστάσεις, προς διευκόλυνση των μη ακουόντων αλλά όχι μόνο. «Πιστεύω λοιπόν ότι το ζητούμενο της διεύρυνσης του κοινού σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε - κάτι που χρειάζεται όραμα, επιμονή και συνέχεια» κατέληξε.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
«Είμαι ευγνώμων γι' αυτό το ταξίδι που μου επιφύλαξε η ζωή, όσο
κι αν είχε και τις δύσκολες στιγμές του» ανέφερε μιλώντας σε προσωπικό
τόνο, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό του Φεστιβάλ
Αθηνών και Επιδαύρου 2019, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Βαγγέλης
Θεοδωρόπουλος, του οποίου η (παρατεταμένη) θητεία λήγει τον επόμενο
μήνα, ενώ η συνάντησή του με τη νέα υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη
βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
«Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με όλους τους χώρους που διαθέτει, είναι ένας γιγάντιος οργανισμός. Η δουλειά ήταν πολλή, άπειρες ώρες. Ωστόσο η εμπειρία ήταν για μένα πολύτιμη, κι αυτό μου έδινε καθημερινά ενέργεια και αντοχή» είπε ο Β. Θεοδωρόπουλος κάνοντας μία ανασκόπηση της διαδρομής του στο θεσμό, ώστε να γίνει πιο καθαρό, όπως είπε, «το έργο που πραγματοποιήσαμε από το 2016 ως σήμερα: τι προσπαθήσαμε και τι καταφέραμε, αλλά και τι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιμονή και προσπάθεια». Παράλληλα, ευχαρίστησε από καρδιάς μεταξύ άλλων, την ομάδα των καλλιτεχνικών συμβούλων και του γραφείου του που μόχθησαν δίπλα μου», τα μέλη του ΔΣ και τους εργαζόμενους στο φεστιβάλ, τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στη διοργάνωση και πάνω απ΄ όλα το κοινό «που αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις εκδηλώσεις μας».
Όσον αφορά τα οικονομικά, ο κ. Θεοδωρόπουλος επεσήμανε πως τα τρία αυτά χρόνια της θητείας του (2016-2019), διαχειρίστηκε τον προϋπολογισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος χωρίς υπερβάσεις, που σημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση, ούτε αύξηση του προϋπολογισμού, παρότι βέβαια, όπως δήλωσε, μια αύξηση είναι πάντα υπέρ του καλλιτεχνικού προγράμματος. «Σ' αυτό συνέβαλαν οι δεκάδες συνεργασίες που εξασφαλίσαμε με ιδρύματα, φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες που ανέλαβαν μόνοι τους το κόστος των παραγωγών τους. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των συμπαραγωγών, η αύξηση των θεατών και συνεπώς η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Το αποτέλεσμα σε οικονομικό επίπεδο είναι ότι τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας μου το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό, όπως περιμένουμε να είναι και το 2019, όταν λήξει το οικονομικό έτος και έχουμε τα πλήρη οικονομικά στοιχεία» πρόσθεσε.
Ακόμη, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε στους στόχους που έθεσε από την αρχή της θητείας του για ένα φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά, ανοιχτό σε όλους, το οποίο καλείται να αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες ενός δημόσιου οργανισμού, ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα: αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και φυσικά, ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας. «Σ' αυτές τις κατευθύνσεις κινηθήκαμε, με κύριο μέλημα την ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου, της Πειραιώς 260 και της ενότητας του Ανοίγματος στην πόλη, αναπόσπαστους κρίκους του πολυπρισματικού αυτού φεστιβάλ» δήλωσε.
Το 2018 και το 2019 ήταν σύμφωνα με τον ίδιο, τα πιο ολοκληρωμένα και δυναμικά από τα φεστιβαλικά καλοκαίρια της θητείας του. «Ειδικά φέτος άρχισαν να δίνουν καρπούς όλες οι προσπάθειες διεύρυνσης συνεργασιών των τελευταίων χρόνων με διεθνείς αλλά και υψηλού επιπέδου ελληνικές παραγωγές στην Επίδαυρο, που υποδέχτηκε έως σήμερα, στα 5 από τα 8 διήμερα του προγράμματος, 52.747 θεατές. Στο Ηρώδειο τις παραστάσεις παρακολούθησαν 79.202 θεατές, χωρίς να υπολογίσουμε βέβαια την Τραβιάτα από τη Λυρική και την Εθνική Ορχήστρα της Κίνας που υπολείπονται. Τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 τις παρακολούθησαν συνολικά 18.433 θεατές, ενώ το Kanata του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές. Επίσης, το 'Ανοιγμα στην πόλη, συγκέντρωσε στην Αθήνα 5.845 θεατές, σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Βέβαια, σύγκριση αριθμού θεατών με το 2018 αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε επίσης σ' όλες τις πτυχές του φεστιβάλ, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν για τον ίδιο και την ομάδα του να φέρουν κοντά τις διαφορετικές ομάδες που συγκροτούν μια κοινωνία, να τις κάνουν να συναντηθούν, να προβληματιστούν, να ενεργοποιηθούν μέσω της τέχνης. Αλλά και να προσδώσουν την απαραίτητη εξωστρέφεια στις παραγωγές τους, στοχεύοντας και στο διεθνές κοινό - κάτι που ευνοήθηκε και από την πολιτική που υιοθέτησαν στον υπερτιτλισμό, καθώς, πέρα από τις παραστάσεις της Επιδαύρου όπου υπήρχαν υπέρτιτλοι στα αγγλικά και στα ελληνικά, πρόσθεσαν αγγλικούς υπέρτιτλους και σε όλες τις ελληνικές παραστάσεις της Πειραιώς 260. Επίσης, από πέρυσι υπέρτιτλοι στα ελληνικά συνοδεύουν ακόμα και τις ελληνικές παραστάσεις, προς διευκόλυνση των μη ακουόντων αλλά όχι μόνο. «Πιστεύω λοιπόν ότι το ζητούμενο της διεύρυνσης του κοινού σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε - κάτι που χρειάζεται όραμα, επιμονή και συνέχεια» κατέληξε.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
«Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με όλους τους χώρους που διαθέτει, είναι ένας γιγάντιος οργανισμός. Η δουλειά ήταν πολλή, άπειρες ώρες. Ωστόσο η εμπειρία ήταν για μένα πολύτιμη, κι αυτό μου έδινε καθημερινά ενέργεια και αντοχή» είπε ο Β. Θεοδωρόπουλος κάνοντας μία ανασκόπηση της διαδρομής του στο θεσμό, ώστε να γίνει πιο καθαρό, όπως είπε, «το έργο που πραγματοποιήσαμε από το 2016 ως σήμερα: τι προσπαθήσαμε και τι καταφέραμε, αλλά και τι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιμονή και προσπάθεια». Παράλληλα, ευχαρίστησε από καρδιάς μεταξύ άλλων, την ομάδα των καλλιτεχνικών συμβούλων και του γραφείου του που μόχθησαν δίπλα μου», τα μέλη του ΔΣ και τους εργαζόμενους στο φεστιβάλ, τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στη διοργάνωση και πάνω απ΄ όλα το κοινό «που αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις εκδηλώσεις μας».
Όσον αφορά τα οικονομικά, ο κ. Θεοδωρόπουλος επεσήμανε πως τα τρία αυτά χρόνια της θητείας του (2016-2019), διαχειρίστηκε τον προϋπολογισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος χωρίς υπερβάσεις, που σημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση, ούτε αύξηση του προϋπολογισμού, παρότι βέβαια, όπως δήλωσε, μια αύξηση είναι πάντα υπέρ του καλλιτεχνικού προγράμματος. «Σ' αυτό συνέβαλαν οι δεκάδες συνεργασίες που εξασφαλίσαμε με ιδρύματα, φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες που ανέλαβαν μόνοι τους το κόστος των παραγωγών τους. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των συμπαραγωγών, η αύξηση των θεατών και συνεπώς η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Το αποτέλεσμα σε οικονομικό επίπεδο είναι ότι τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας μου το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό, όπως περιμένουμε να είναι και το 2019, όταν λήξει το οικονομικό έτος και έχουμε τα πλήρη οικονομικά στοιχεία» πρόσθεσε.
Ακόμη, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε στους στόχους που έθεσε από την αρχή της θητείας του για ένα φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά, ανοιχτό σε όλους, το οποίο καλείται να αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες ενός δημόσιου οργανισμού, ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα: αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και φυσικά, ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας. «Σ' αυτές τις κατευθύνσεις κινηθήκαμε, με κύριο μέλημα την ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου, της Πειραιώς 260 και της ενότητας του Ανοίγματος στην πόλη, αναπόσπαστους κρίκους του πολυπρισματικού αυτού φεστιβάλ» δήλωσε.
Το 2018 και το 2019 ήταν σύμφωνα με τον ίδιο, τα πιο ολοκληρωμένα και δυναμικά από τα φεστιβαλικά καλοκαίρια της θητείας του. «Ειδικά φέτος άρχισαν να δίνουν καρπούς όλες οι προσπάθειες διεύρυνσης συνεργασιών των τελευταίων χρόνων με διεθνείς αλλά και υψηλού επιπέδου ελληνικές παραγωγές στην Επίδαυρο, που υποδέχτηκε έως σήμερα, στα 5 από τα 8 διήμερα του προγράμματος, 52.747 θεατές. Στο Ηρώδειο τις παραστάσεις παρακολούθησαν 79.202 θεατές, χωρίς να υπολογίσουμε βέβαια την Τραβιάτα από τη Λυρική και την Εθνική Ορχήστρα της Κίνας που υπολείπονται. Τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 τις παρακολούθησαν συνολικά 18.433 θεατές, ενώ το Kanata του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές. Επίσης, το 'Ανοιγμα στην πόλη, συγκέντρωσε στην Αθήνα 5.845 θεατές, σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Βέβαια, σύγκριση αριθμού θεατών με το 2018 αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε επίσης σ' όλες τις πτυχές του φεστιβάλ, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν για τον ίδιο και την ομάδα του να φέρουν κοντά τις διαφορετικές ομάδες που συγκροτούν μια κοινωνία, να τις κάνουν να συναντηθούν, να προβληματιστούν, να ενεργοποιηθούν μέσω της τέχνης. Αλλά και να προσδώσουν την απαραίτητη εξωστρέφεια στις παραγωγές τους, στοχεύοντας και στο διεθνές κοινό - κάτι που ευνοήθηκε και από την πολιτική που υιοθέτησαν στον υπερτιτλισμό, καθώς, πέρα από τις παραστάσεις της Επιδαύρου όπου υπήρχαν υπέρτιτλοι στα αγγλικά και στα ελληνικά, πρόσθεσαν αγγλικούς υπέρτιτλους και σε όλες τις ελληνικές παραστάσεις της Πειραιώς 260. Επίσης, από πέρυσι υπέρτιτλοι στα ελληνικά συνοδεύουν ακόμα και τις ελληνικές παραστάσεις, προς διευκόλυνση των μη ακουόντων αλλά όχι μόνο. «Πιστεύω λοιπόν ότι το ζητούμενο της διεύρυνσης του κοινού σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε - κάτι που χρειάζεται όραμα, επιμονή και συνέχεια» κατέληξε.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου