- Βιγιάρ, Εντουάρ (Jean Éduard Vuillard, Κισό 1868 – Λα Μπολ 1940). Γάλλος
ζωγράφος. Το 1888 άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα στη Σχολή Καλών
Τεχνών, αλλά τον απώθησε ο συντηρητισμός του ιμπρεσιονισμού και συνέχισε
τις σπουδές του στην Ακαδημία Ζιλιάν.
Συμμετείχε στην ομάδα Ναμπί (Nabis), τα κυριότερα μέλη της οποίας ήταν ο Β., ο Πιερ Μπονάρ, ο Ξαβιέ Ρουσέλ, ο Μορίς Ντενί κ.ά., οι οποίοι ήταν αντίθετοι στην επικρατούσα άποψη του ιμπρεσιονισμού και ακολούθησαν το μετα-ιμπρεσιονιστικό ρεύμα.
Η κύρια θεματολογία του είναι γυναικείες μορφές σε εσωτερικούς χώρους (συνήθιζε να χρησιμοποιεί ως μοντέλα τη μητέρα και την αδελφή του), ενώ παράλληλα ζωγράφιζε τα πορτρέτα επιφανών γαλλικών οικογενειών.
Ενώ το βασικό θέμα στους πίνακες του Β. είναι οι ανθρώπινες μορφές, μέσα από την έντονη προσήλωσή του στην ίδια την επιφάνεια του πίνακα διαφαίνονται χαρακτηριστικά της αφηρημένης τέχνης του 20ού αι.
Ρόμπερτ ντε Νίρο προς μεγιστάνες του πλούτου: «Αν μπορείτε να ξοδέψετε δισεκατομμύρια για να φτιάξετε πυραύλους, εφαρμογές και εικονικούς κόσμους, μπορείτε να ξοδέψετε ένα κλάσμα από αυτό για να ταΐσετε παιδιά και να ανοικοδομήσετε κοινότητες. Θέλετε να αυτοαποκαλείστε οραματιστές; Τότε αποδείξτε το με συμπόνια, όχι με δελτία τύπου»
Κυριακή, Ιουλίου 28, 2019
Ο μετα-ιμπρεσιονιστής που συναντήθηκε με την αφηρημένη τέχνη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
«Καθρέφτης θέλω να ήμουνα, πάντα να με κοιτάς» : Ο ανέφικτος έρωτας και τα τρελά όνειρα που γεννά
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΕΡΩΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΑΚΡΕΟΝΤΑ BIBLIOTHECA AUGUSTANA Ανακρεοντοσ Τηιου συμποσιακα ημιαμβια hs-augsburg.de ...
-
Χαραμοφάης (Με τον μαλάκα) ;Στίχοι: Γιάννης Μηλιώκας Μουσική: Franco Corliano Χαραμοφάης Με τον μαλάκα Γιάννης Μηλιώκας Έχω θυμό με...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου