- Βιγιάρ, Εντουάρ (Jean Éduard Vuillard, Κισό 1868 – Λα Μπολ 1940). Γάλλος
ζωγράφος. Το 1888 άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα στη Σχολή Καλών
Τεχνών, αλλά τον απώθησε ο συντηρητισμός του ιμπρεσιονισμού και συνέχισε
τις σπουδές του στην Ακαδημία Ζιλιάν.
Συμμετείχε στην ομάδα Ναμπί (Nabis), τα κυριότερα μέλη της οποίας ήταν ο Β., ο Πιερ Μπονάρ, ο Ξαβιέ Ρουσέλ, ο Μορίς Ντενί κ.ά., οι οποίοι ήταν αντίθετοι στην επικρατούσα άποψη του ιμπρεσιονισμού και ακολούθησαν το μετα-ιμπρεσιονιστικό ρεύμα.
Η κύρια θεματολογία του είναι γυναικείες μορφές σε εσωτερικούς χώρους (συνήθιζε να χρησιμοποιεί ως μοντέλα τη μητέρα και την αδελφή του), ενώ παράλληλα ζωγράφιζε τα πορτρέτα επιφανών γαλλικών οικογενειών.
Ενώ το βασικό θέμα στους πίνακες του Β. είναι οι ανθρώπινες μορφές, μέσα από την έντονη προσήλωσή του στην ίδια την επιφάνεια του πίνακα διαφαίνονται χαρακτηριστικά της αφηρημένης τέχνης του 20ού αι.
«Θαύμα! Θαύμα! Ως διά μαγείας τα εξτρεμιστικά τέρατα της αλ-Κάιντα και του Ισλαμικού κράτους, οι σαδιστές που κόβανε κεφάλια και ανατίναζαν μνημεία, χωριά και πόλεις ολόκληρες στη Συρία και σε άλλες χώρες, αναβαφτίστηκαν από τη Δύση , μέσα σε μια νύχτα, σε «απελευθερωτές» και «επαναστάτες»!
Κυριακή, Ιουλίου 28, 2019
Ο μετα-ιμπρεσιονιστής που συναντήθηκε με την αφηρημένη τέχνη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
Κι ήτανε τα στήθια σου άσπρα σαν τα γάλατα Γιώργος Σαραντάκος "Γαργάλατα", 50 χρόνια μετά Λέγοντας Αποστασία ή Ιουλιανά εν...
-
Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ Θερμές ευχαριστίες στον Κώστα Μ. που εντόπισε τις φωτογραφίες στο sch.gr και μου τις έστειλε... 1.ΚΥΨΕΛΗ...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου