- Βιγιάρ, Εντουάρ (Jean Éduard Vuillard, Κισό 1868 – Λα Μπολ 1940). Γάλλος
ζωγράφος. Το 1888 άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα στη Σχολή Καλών
Τεχνών, αλλά τον απώθησε ο συντηρητισμός του ιμπρεσιονισμού και συνέχισε
τις σπουδές του στην Ακαδημία Ζιλιάν.
Συμμετείχε στην ομάδα Ναμπί (Nabis), τα κυριότερα μέλη της οποίας ήταν ο Β., ο Πιερ Μπονάρ, ο Ξαβιέ Ρουσέλ, ο Μορίς Ντενί κ.ά., οι οποίοι ήταν αντίθετοι στην επικρατούσα άποψη του ιμπρεσιονισμού και ακολούθησαν το μετα-ιμπρεσιονιστικό ρεύμα.
Η κύρια θεματολογία του είναι γυναικείες μορφές σε εσωτερικούς χώρους (συνήθιζε να χρησιμοποιεί ως μοντέλα τη μητέρα και την αδελφή του), ενώ παράλληλα ζωγράφιζε τα πορτρέτα επιφανών γαλλικών οικογενειών.
Ενώ το βασικό θέμα στους πίνακες του Β. είναι οι ανθρώπινες μορφές, μέσα από την έντονη προσήλωσή του στην ίδια την επιφάνεια του πίνακα διαφαίνονται χαρακτηριστικά της αφηρημένης τέχνης του 20ού αι.
«Έχω πει μερικές φορές στον εαυτό μου ότι αν υπήρχε μία μόνο πινακίδα στην είσοδο κάθε εκκλησίας που να απαγόρευε την είσοδο σε οποιονδήποτε με εισόδημα πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό , θα γινόμουν αμέσως χριστιανή» . Σιμόν Βέιλ, Γαλλίδα φιλόσοφος και πολιτική ακτιβίστρια (1909-1943)
Κυριακή, Ιουλίου 28, 2019
Ο μετα-ιμπρεσιονιστής που συναντήθηκε με την αφηρημένη τέχνη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ
ΣΥΝΘΕΣΗ EIKONAΣ: Gerontakos ΔΙΑΒΑΣΤΕ Νέα Αριστερά για Νετανιάχου / Με το «κανένα σχόλιο» στο Tvxs η κυβέρνηση Μητσοτά...
-
Κι ήτανε τα στήθια σου άσπρα σαν τα γάλατα Γιώργος Σαραντάκος "Γαργάλατα", 50 χρόνια μετά Λέγοντας Αποστασία ή Ιουλιανά εν...
-
Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ Θερμές ευχαριστίες στον Κώστα Μ. που εντόπισε τις φωτογραφίες στο sch.gr και μου τις έστειλε... 1.ΚΥΨΕΛΗ...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου