Σάββατο, Μαΐου 18, 2019

Πού βρίσκουν τα λεφτά για να ποδηγετούν την κοινή γνώμη χρεοκοπημένα κόμματα;


Ανεξόφλητα μεν δάνεια στις τράπεζες, αλλά βαθιά το χέρι στην «τσέπη» για διαφήμιση στο Facebook


Η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναδεικνύονται «πρωταθλητές» στις χορηγούμενες αναρτήσεις στο Facebook

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μανώλης Καλουδάς
Προεκλογική περίοδο διανύουμε και είναι λογικό τα επικοινωνιακά επιτελεία των κομμάτων, των αρχηγών τους και φυσικά των υποψηφίων, να έχουν πάρει «φωτιά». Η κάθε ομάδα προσπαθεί με κάθε μέσο να ενημερώσει τους ψηφοφόρους για τις εκδηλώσεις που έγιναν ή θα γίνουν και τις θέσεις των κομμάτων και των υποψηφίων. Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε τις τεράστιες αφίσες και τα τηλεοπτικά σποτ. Πλέον, το παιχνίδι «παίζεται» στο… γήπεδο των social media και ουσιαστικά στο facebook, το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως.
Και πώς θα καταφέρουν τα κομματικά επιτελεία ή αυτά των υποψηφίων να «πλησιάσουν» – με σκοπό να πείσουν – τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων, οι οποίοι δεν έχουν προσφέρει like στη Σελίδα τους; Με χορηγούμενη ανάρτηση. Πληρώνεις και το post φτάνει σε περισσότερα μάτια. Όσο περισσότερα πληρώσεις, τόσοι περισσότεροι χρήστες θα το δουν. Είναι απλό.
Αυτό δεν είναι κάτι καινούριο. Αυτή την πρακτική ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι και σχεδόν όλα τα κόμματα τα τελευταία χρόνια στις εκλογές. Αυτό που είναι καινούριο είναι ότι για να χορηγήσει κάποιος κάτι με πολιτικό περιεχόμενο, θα πρέπει – στο πλαίσιο της διαφάνειας – να δώσει επιπλέον στοιχεία, όπως δελτίο ταυτότητας, τηλέφωνο, email, κ.α. που επιβεβαιώνουν την ταυτότητά του.
To Facebook σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την απόδοση ευθυνών και τη διαφάνεια όσον αφορά στις σελίδες, δείχνει περισσότερες πληροφορίες, πλέον, σχετικά με κάθε σελίδα για τα άτομα που τη διαχειρίζονται, αλλά και τα ποσά που δαπανήθηκαν για τη χορήγηση αυτών των posts.
Τι δημοσιεύεται; Δημοσιεύεται η ημερομηνία δημιουργίας της Σελίδας, οι χώρες τοποθεσίας απ’ όπου γίνεται η διαχείριση της Σελίδας, ο αριθμός των ατόμων που διαχειρίζονται τη Σελίδα σε κάθε χώρα, τυχόν προηγούμενα ονόματα της Σελίδας, τυχόν συγχωνεύσεις της Σελίδας από τις 6 Σεπτεμβρίου 2018 και μετά.
Στους πολιτικούς και στα κόμματα δημοσιεύεται, επίσης, ο λογαριασμός που χρεώθηκε το ποσό για τη χορήγηση της ανάρτησης, κάτι το οποίο πιθανότατα έχετε προσέξει και εσείς, στον «τοίχο» σας. Δημοσιεύονται, όμως, και μάλλον αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία απ’ όλα αφού βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, τα ποσά που δαπανώνται για τη χορήγηση των posts.
Και σε αυτό ακριβώς θα σταθούμε.
Πόσες χορηγούμενες αναρτήσεις έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και πόσες η Νέα Δημοκρατία; Πόσες χορηγούμενες έκανε ο Αλέξης Τσίπρας και πόσες ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Πόσα χρήματα ξοδεύτηκαν στη μία περίπτωση και πόσα στην άλλη; Ποιο κόμμα έχει δαπανήσει τα περισσότερα χρήματα για διαφήμιση στο facebook και ποιο δεν έχει κάνει καθόλου;
Δεδομένης και της οικονομικής κατάστασης των κομμάτων και των δανείων που έχουν στις πλάτες τους, όλα τα παραπάνω έχουν ενδιαφέρον να μπουν στο «μικροσκόπιο».
Κι αυτό ακριβώς θα κάνουμε:
ΣΥΡΙΖΑ (1 χορηγούμενη ανάρτηση)
1 Χορηγούμενη ανάρτηση – Ποσό: 100-499 ευρώ


ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (81 χορηγούμενες αναρτήσεις από τις 8/3 μέχρι σήμερα)
2 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 1.000-5.000 ευρώ
33 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 100-499 ευρώ
46 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: <100 p="">
  • Έγιναν πολλές ακόμα χορηγούμενες αναρτήσεις τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, με τη Συμφωνία των Πρεσπών.


ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ (16 χορηγούμενες αναρτήσεις)
2 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 500-1.000 ευρώ
7 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 100-499 ευρώ
7 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: <100 p="">

ΚΚΕ
Δεν έχει επίσημο λογαριασμό στα social media.
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ (4 χορηγούμενες αναρτήσεις)
1 Χορηγούμενη ανάρτηση – Ποσό: 5.000-10.000 ευρώ
3 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 1.000-5.000 ευρώ


ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ
Καμία χορηγούμενη ανάρτηση
ΑΝΕΛ (61 χορηγούμενες αναρτήσεις)
1 Χορηγούμενη ανάρτηση – Ποσό: 1.000-5.000 ευρώ
4 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 500-1.000 ευρώ
36 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 100-499 ευρώ
18 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: <100 p="">
  • Για δύο χορηγούμενες αναρτήσεις δεν υπάρχουν στοιχεία.


ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Καμία χορηγούμενη ανάρτηση
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (110 χορηγούμενες αναρτήσεις από 10/11/2018 μέχρι σήμερα)
1 Χορηγούμενη ανάρτηση – Ποσό: 1.000-5.000 ευρώ
3 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 500-1.000 ευρώ
58 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: 100-499 ευρώ
48 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: <100 p="">
ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ (17 χορηγούμενες αναρτήσεις)
17 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: <100 p="">
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Δεν έχει επίσημο λογαριασμό στα social media.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ (3 χορηγούμενες αναρτήσεις)
3 Χορηγούμενες αναρτήσεις – Ποσό: <100 p="">
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ
Καμία χορηγούμενη ανάρτηση
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ
Καμία χορηγούμενη ανάρτηση
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Greek -> Greek...
    • Create a new word list...
  • Copy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Philip Glass - Songs From Liquid Days (Live) : Όταν ο μουσικός μινιμαλισμός ερωτεύτηκε την Ποίηση

Το Songs from Liquid Days(1986 είναι μια συλλογή τραγουδιών που συνέθεσε ο συνθέτης Philip Glass σε στίχους των Paul Simon, Suzanne Vega, ...