Σάββατο, Μαΐου 18, 2019


«Τι απέγινε η Μπέτι Ντέιβις;» του Πέτρου Γκάτζια

«Τι απέγινε η Μπέτι Ντέιβις;»

Ο τίτλος στο πρωτοσέλιδο των New York Times στις 7 Δεκεμβρίου 1938 ξένιζε: «Η Μπέτι Ντέιβις χώρισε. “Διάβαζε πάρα πολύ” λέει ο σύζυγος».
Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ είχε μόλις χωρίσει, έπειτα από έξι χρόνια γάμου. Ο σύζυγος που έκανε την καταγγελία δεν ήταν άλλος από τον Χάρμον «Όσκαρ» Νέλσον, διάσημο μουσικό της εποχής. Το παρατσούκλι «Όσκαρ» τού το είχε δώσει η ίδια η Ντέιβις, επειδή της θύμιζε το χρυσό αγαλματάκι των κινηματογραφικών βραβείων.
Ο Χάρμον –πρώτος σύζυγος της Ντέιβις– ζούσε έναν «εφιάλτη» στο σπίτι τους, καθώς η ηθοποιός τον αγνοούσε συστηματικά και το μόνο που έκανε ήταν να διαβάζει – και, απ’ ό,τι φαίνεται, διάβαζε τα πάντα. Από σενάρια μέχρι και βιβλία, πολλά βιβλία. Διάβαζε ακόμη και όταν ο μουσικός έφερνε σημαντικούς καλεσμένους. Εκείνη καθόταν σε μια πολυθρόνα, χωμένη σε ένα βιβλίο και χαμένη στον κόσμο της. Ο «Όσκαρ» ήταν εκείνος που έδωσε τέλος στον γάμο τους και φρόντισε να διαρρεύσει η είδηση στην εφημερίδα, αποφεύγοντας ωστόσο να τονίσει ότι στα χαρτιά του διαζυγίου, εκτός από το διάβασμα, αναφερόταν και η απιστία από την πλευρά της ηθοποιού.
Η αγάπη της για τη λογοτεχνία την ακολουθούσε σε όλη της τη ζωή. Από μικρή διάβαζε πολύ και όταν αποφάσισε να ξεκινήσει την καριέρα της ως ηθοποιός, άλλαξε και το όνομά της. Από Ρουθ Ελίζαμπεθ Ντέιβις, το έκανε Μπέτι Ντέιβις, ως φόρο τιμής στον μεγάλο Γάλλο συγγραφέα Ονορέ ντε Μπαλζάκ και το βιβλίο του Η εξαδέλφη Μπέτι.
Το 1980, η Μπέτι Ντέιβις καλεί στο σπίτι της τη βιογράφο του κωμικού Γκράουτσο Μαρξ και της ζητά να γράψει και για κείνη. Το βιβλίο –κάτι μεταξύ βιογραφίας και αυτοβιογραφίας– θα κυκλοφορήσει με τον τίτλο: Το κορίτσι που επέστρεψε μόνο στο σπίτι. Η συγγραφέας θυμάται πως, παρά τα εβδομήντα και βάλε χρόνια της, η Ντέιβις έμοιαζε με μυθιστορηματική ηρωίδα, φορώντας φούστα μέχρι τα γόνατα και τακούνια, αλλά και ένα κραγιόν στο «χρώμα του πορνείου», όπως συνήθιζε να λέει ο Τενεσί Ουίλιαμς. Εκεί μαθαίνουμε πως ο πατέρας της πίστευε ότι δεν είχε ταλέντο για ηθοποιός και πως θα ήταν καλύτερα να γίνει γραμματέας. Οι ταινίες της που ακολούθησαν τον διέψευσαν, όπως το αριστουργηματικό Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;.
«Πάντοτε είχα τη θέληση να νικήσω», θα πει χρόνια αργότερα η ίδια. Και απέδειξε ότι είχε ακόμη εκείνη την υπέροχη αίσθηση του χιούμορ, όταν το τραγούδι «Τα μάτια της Μπέτι Ντέιβις» έγινε τεράστια επιτυχία και απέσπασε το μουσικό βραβείο Γκράμι το 1981. Το είχε λατρέψει αυτό το τραγούδι και έγραψε στους δημιουργούς του για να τους ευχαριστήσει, που μ’ αυτόν τον τρόπο την έκαναν να νιώθει ότι ανήκει στη σύγχρονη εποχή, όπως είπε, στα 73 της χρόνια…

*Μπέτι Ντέιβις - Βικιπαίδεια*


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Philip Glass - Songs From Liquid Days (Live) : Όταν ο μουσικός μινιμαλισμός ερωτεύτηκε την Ποίηση

Το Songs from Liquid Days(1986 είναι μια συλλογή τραγουδιών που συνέθεσε ο συνθέτης Philip Glass σε στίχους των Paul Simon, Suzanne Vega, ...