Οι ημιάγριοι των «εθίμων»
Οι μπαλωθιές είναι λεβέντικες, οι ρουκέτες παραδοσιακές και η οδήγηση με αλκοόλ στο αίμα και το χέρι να κρέμεται από το παράθυρο δείχνει τον άνδρα τον βαρύμαγκα. Αν ανάψεις καπνογόνο στο γήπεδο είσαι χουλιγκάνος. Αν το ανάψεις Κυριακή του Πάσχα, είσαι ευσεβής προς τις παραδόσεις
Κώστας Γιαννακίδης
29 Απριλίου 2019
Πηγή: Protagon.gr
Υποτίθεται ότι οι Καλαματιανοί με τις σαΐτες θυμούνται την αντίσταση που έκαναν επί Τουρκοκρατίας. Εξ όσων γνωρίζουμε τα τελευταία διακόσια χρόνια δεν έπεσε Καλαματιανός από βόλι Τούρκου. Από σαΐτα συμπατριώτη του, όμως, να το συζητήσουμε. Χαμηλοφώνως γιατί δίπλα μας κλαίνε μία χήρα και δύο ορφανά. Ο δήμαρχος Νίκας μάς είπε ότι το έθιμο δεν πρόκειται να απαγορευτεί. Είναι, λέει, στο DNA των Καλαματιανών και η κατάργησή του θα προκαλέσει αντιδράσεις. Ο ίδιος είχε εμφανιστεί άνετος και ψύχραιμος μετά τον θάνατο τριών ανθρώπων στις πλημμύρες του 2016, τότε που δεν πήγε στα λασπόνερα «για να μη ρίξουν τον δήμαρχο στα σκυλιά». Τώρα πάει και για Περιφερειάρχης… Με την ευκαιρία, να τον πληροφορήσουμε ότι υπάρχουν και άλλες συμπεριφορές που είναι στο DNA των ανθρώπων, πλην όμως έχουν απαγορευτεί. Το αυθόρμητο λιντσάρισμα, ο λιθοβολισμός, η δημόσια διαπόμπευση, βρίσκονται στο συλλογικό DNA εδώ και αιώνες, ωστόσο η πρόοδος του πολιτισμού κατέστησε έκνομες αντίστοιχες συμπεριφορές.
Ματωμένο Πάσχα ξανά: Νεκρός εικονολήπτης και σοβαρά τραυματισμένα δυο παιδιά Πατήστε εδώ Ασφαλώς σε καιρούς που προτάσσουμε τη βαλκανική μας εκκεντρικότητα ως απόδειξη της εθνικής μας μοναξιάς, δεν είναι ώρα να τοποθετείς αυτά τα έθιμα στη σφαίρα της βαρβαρότητας.
Στη χώρα όπου θεωρείται λεβέντης ο ημιάγριος με το κοψίδι στο ένα χέρι και το κουμπούρι στο άλλο, αν εκφράσεις τη δυσφορία σου θα είσαι είτε φλώρος, είτε βαλτός από κάποιους ξένους -ενδεχομένως Εβραίους που μπορεί να κάνουν μουτράκια για το υπέροχο έθιμο με το κάψιμο του Ιούδα. Αν θέλετε, το πρόβλημα δεν βρίσκεται τόσο στη Χίο ή στην Καλαμάτα όπου, τέλος πάντων, η Αστυνομία λαμβάνει κάποια στοιχειώδη μέτρα. Βρίσκεται κυρίως στη συλλογική συνείδηση που απενοχοποιεί τη βαρβαρότητα επικαλούμενη τις παραδόσεις. Βρίσκεται στους δημάρχους που λένε ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις. Οι μπαλωθιές είναι λεβέντικες, οι ρουκέτες παραδοσιακές και η οδήγηση με αλκοόλ στο αίμα και το χέρι να κρέμεται από το παράθυρο δείχνει τον άνδρα τον βαρύμαγκα. Αν ανάψεις καπνογόνο στο γήπεδο είσαι χουλιγκάνος. Αν το ανάψεις Κυριακή του Πάσχα, είσαι ευσεβής προς τις παραδόσεις. Αρκεί στο βάθος να παίζουν πάντα λαϊκά.
Οι μπαλωθιές είναι λεβέντικες, οι ρουκέτες παραδοσιακές και η οδήγηση με αλκοόλ στο αίμα και το χέρι να κρέμεται από το παράθυρο δείχνει τον άνδρα τον βαρύμαγκα. Αν ανάψεις καπνογόνο στο γήπεδο είσαι χουλιγκάνος. Αν το ανάψεις Κυριακή του Πάσχα, είσαι ευσεβής προς τις παραδόσεις
Κώστας Γιαννακίδης
29 Απριλίου 2019
Πηγή: Protagon.gr
Υποτίθεται ότι οι Καλαματιανοί με τις σαΐτες θυμούνται την αντίσταση που έκαναν επί Τουρκοκρατίας. Εξ όσων γνωρίζουμε τα τελευταία διακόσια χρόνια δεν έπεσε Καλαματιανός από βόλι Τούρκου. Από σαΐτα συμπατριώτη του, όμως, να το συζητήσουμε. Χαμηλοφώνως γιατί δίπλα μας κλαίνε μία χήρα και δύο ορφανά. Ο δήμαρχος Νίκας μάς είπε ότι το έθιμο δεν πρόκειται να απαγορευτεί. Είναι, λέει, στο DNA των Καλαματιανών και η κατάργησή του θα προκαλέσει αντιδράσεις. Ο ίδιος είχε εμφανιστεί άνετος και ψύχραιμος μετά τον θάνατο τριών ανθρώπων στις πλημμύρες του 2016, τότε που δεν πήγε στα λασπόνερα «για να μη ρίξουν τον δήμαρχο στα σκυλιά». Τώρα πάει και για Περιφερειάρχης… Με την ευκαιρία, να τον πληροφορήσουμε ότι υπάρχουν και άλλες συμπεριφορές που είναι στο DNA των ανθρώπων, πλην όμως έχουν απαγορευτεί. Το αυθόρμητο λιντσάρισμα, ο λιθοβολισμός, η δημόσια διαπόμπευση, βρίσκονται στο συλλογικό DNA εδώ και αιώνες, ωστόσο η πρόοδος του πολιτισμού κατέστησε έκνομες αντίστοιχες συμπεριφορές.
Ματωμένο Πάσχα ξανά: Νεκρός εικονολήπτης και σοβαρά τραυματισμένα δυο παιδιά Πατήστε εδώ Ασφαλώς σε καιρούς που προτάσσουμε τη βαλκανική μας εκκεντρικότητα ως απόδειξη της εθνικής μας μοναξιάς, δεν είναι ώρα να τοποθετείς αυτά τα έθιμα στη σφαίρα της βαρβαρότητας.
Στη χώρα όπου θεωρείται λεβέντης ο ημιάγριος με το κοψίδι στο ένα χέρι και το κουμπούρι στο άλλο, αν εκφράσεις τη δυσφορία σου θα είσαι είτε φλώρος, είτε βαλτός από κάποιους ξένους -ενδεχομένως Εβραίους που μπορεί να κάνουν μουτράκια για το υπέροχο έθιμο με το κάψιμο του Ιούδα. Αν θέλετε, το πρόβλημα δεν βρίσκεται τόσο στη Χίο ή στην Καλαμάτα όπου, τέλος πάντων, η Αστυνομία λαμβάνει κάποια στοιχειώδη μέτρα. Βρίσκεται κυρίως στη συλλογική συνείδηση που απενοχοποιεί τη βαρβαρότητα επικαλούμενη τις παραδόσεις. Βρίσκεται στους δημάρχους που λένε ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις. Οι μπαλωθιές είναι λεβέντικες, οι ρουκέτες παραδοσιακές και η οδήγηση με αλκοόλ στο αίμα και το χέρι να κρέμεται από το παράθυρο δείχνει τον άνδρα τον βαρύμαγκα. Αν ανάψεις καπνογόνο στο γήπεδο είσαι χουλιγκάνος. Αν το ανάψεις Κυριακή του Πάσχα, είσαι ευσεβής προς τις παραδόσεις. Αρκεί στο βάθος να παίζουν πάντα λαϊκά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου