Σπεράντζας, Βασίλης, 1938-
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Το 1956 πήγε στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών. Τελείωσε τις σπουδές του το 1962 και συνέχισε να εργάζεται στο atelier λιθογραφίας της ίδιας σχολής, όπου και δίδαξε από το 1976 μέχρι το 1987.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Το 1956 πήγε στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών. Τελείωσε τις σπουδές του το 1962 και συνέχισε να εργάζεται στο atelier λιθογραφίας της ίδιας σχολής, όπου και δίδαξε από το 1976 μέχρι το 1987.
Το 1966
παρουσίασε την πρώτη ατομική του έκθεση στη γκαλερί Άστορ της Αθήνας,
οργανώνοντας στη συνέχεια ατομικές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο
εξωτερικό. Γυρίζει στην Ελλάδα
όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές
εκθέσεις στην Ελλάδα και έργα του υπάρχουν σε πολλές ιδιωτικές και
δημόσιες συλλογές.
Στο έργο του αναπαριστά ένα κόσμο που συνδυάζει στοιχεία οικεία και καθημερινά με μια εξωπραγματική, ονειρική και, συχνά, ερωτική ατμόσφαιρα, όπου κυριαρχεί η γυναικεία μορφή. Γυμνή τις περισσότερες φορές και συχνά ξαπλωμένη, μόνη ή με κάποιον άνδρα, αποδίδεται χωρίς ρεαλιστική διάθεση, με έντονα χρώματα και πλαστικότητα των όγκων και εικονίζεται σε εσωτερικά με αστικό χαρακτήρα και στοιχεία του παρελθόντος. Παράλληλα με τη ζωγραφική ασχολείται και με τη χαρακτική, ιδιαίτερα τη λιθογραφία, δημιουργώντας συνθέσεις με έντονα εξπρεσιονιστικό χαρακτήρα.Στη ζωγραφική του χρησιμοποιεί λαδομπογιές, τέμπερες, παστέλ, ακρυλικά, φύλλα ασημιού, ενώ στη χαρακτική δουλεύει λιθογραφίες και χαλκογραφίες.
Στο έργο του αναπαριστά ένα κόσμο που συνδυάζει στοιχεία οικεία και καθημερινά με μια εξωπραγματική, ονειρική και, συχνά, ερωτική ατμόσφαιρα, όπου κυριαρχεί η γυναικεία μορφή. Γυμνή τις περισσότερες φορές και συχνά ξαπλωμένη, μόνη ή με κάποιον άνδρα, αποδίδεται χωρίς ρεαλιστική διάθεση, με έντονα χρώματα και πλαστικότητα των όγκων και εικονίζεται σε εσωτερικά με αστικό χαρακτήρα και στοιχεία του παρελθόντος. Παράλληλα με τη ζωγραφική ασχολείται και με τη χαρακτική, ιδιαίτερα τη λιθογραφία, δημιουργώντας συνθέσεις με έντονα εξπρεσιονιστικό χαρακτήρα.Στη ζωγραφική του χρησιμοποιεί λαδομπογιές, τέμπερες, παστέλ, ακρυλικά, φύλλα ασημιού, ενώ στη χαρακτική δουλεύει λιθογραφίες και χαλκογραφίες.
Η
τέχνη του είναι ανθρωποκεντρική, με τη γυναικεία φιγούρα να κυριαρχεί.
Χρησιμοποιεί συνήθως επαναλαμβανόμενα συμβολικά μοτίβα. Η διάχυτη
ερωτική ατμόσφαιρα και το ποιητικό μυστήριο προσδίδουν στο χώρο μια
σκηνική υπόσταση και τον καθιστούν απόμακρο και σχεδόν μη πραγματικό.
Άλλα χαρακτηριστικά της τέχνης του είναι ο χρωματικός πλούτος, η ένταση
των αποχρώσεων και τα καθαρά περιγράμματα.
Λοιποί τίτλοι | |
(2011) | Ημερολόγιο 2011: Μορφές από τη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης, Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη [ζωγραφική] |
(2007) | Συλλογικό έργο, Όψεις της μορφής. Σημάνσεις του τοπίου, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων [ζωγραφική] |
(2007) | Συλλογικό έργο, Χαράξεις, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης [έργα] |
(2006) | Ιωάννου, Γιώργος, 1927-1985, Εικαστικές ματιές στο έργο του Γιώργου Ιωάννου, Κέδρος [ζωγραφική] |
(2006) | Μεντζαφού - Πολύζου, Όλγα, Ελληνική ζωγραφική του 20ού αιώνα από τη συλλογή του Κώστα Ιωαννίδη, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων [ζωγραφική] |
(1997) | 20 Χρόνια Πανελλήνια Πολιτιστική Κίνηση, Πινακοθήκη της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης [ζωγραφική] |
(1990) | Β. Σπεράντζας, Βουρκαριανή [ζωγραφική] |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου