Ο ΝΕΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ
Ζούμε σε μιαν εποχή όπου , μαζί με την τρομακτική οικονομική κρίση, βιώνουμε την καταβύθιση της ελληνικής κοινωνίας στο βάλτο της δεισιδαιμονίας και της πρόληψης
Η προκλητικά αυτάρεσκη αμάθεια, η αντιδραστική απόρριψη κάθε προοδευτικής ιδέας , η θρησκευτική μισαλλοδοξία και η φασιστική νοοτροπία σηκώνουν πάλι κεφάλι και κατακυριεύουν τις ταλαιπωρημένες από την ανέχεια μάζες.
Ο νεοέλληνας προσποιείται ότι κοιτάζει μπροστά , αλλά λατρεύει ό,τι πιο οπισθοδρομικό και ψάχνει να βρει λύσεις σε ό,τι πιο ανορθολογικό.
Αντί να αναζητήσει τις απαντήσεις για την διέξοδο από την οικονομική κρίση στην Επιστήμη, στην έρευνα και στην ανοιχτή Παιδεία, αφήνει τις σκοταδιστικές ιδέες να τον κυριεύουν.
Ρασοφόροι ρασπούτιν και επιδέξιοι έμποροι της Ορθοδοξίας και της Πατρίδας εξουσιάζουν τη ζωή του και του υπόσχονται τη σωτηρία διά της φυγής σε ένα... μεσαιωνικό παρελθόν.
Αυτό που συνιστά ευθεία απειλή για τη Δημοκρατία μας δεν είναι ο νόμος Παππά αλλά ο σφιχτός εναγκαλισμός των πολιτικών κομμάτων και των θεσμών με το πιο καθυστερημένο κομμάτι αυτής της χώρας , το μισαλλόδοξο παπαδαριό.
Gerontakos
Δεν μπορείς να περιφέρεις πτώματα στον
δρόμο. Αν το κάνουμε εγώ και εσείς θα περάσουμε πρώτα από τον εισαγγελέα
και μετά από τον δεσμοφύλακα. Επίσης δεν επιτρέπεται να έχεις στο σπίτι
σου πτωματικά μέλη. Δεν γίνεται, για παράδειγμα, να έχεις στο ψυγείο ή
σε θήκη στο σκρίνιο του σαλονιού ένα δάχτυλο ή ένα γόνατο. Θα σε
μαζέψουν. Θα σε περιλάβει πρώτα ο ιατροδικαστής και μετά ο κύριος με τη
λευκή ποδιά και τα «Λεξοτανίλ» στο χέρι. Εκτός και αν είσαι η Εκκλησία
ή, έστω, ένα κομμάτι της.
Το πρωί της 18ης Οκτωβρίου ( 5 Οκτωβρίου με το παλαιό ημερολόγιο), πέθανε (εντάξει, εκοιμήθη), ο Μακαριστός Μητροπολίτης Φθιώτιδος και Θαυμακού Καλλίνικος. Ο μακαριστός ήταν ιεράρχης της Εκκλησίας των Γνήσιων Ορθοδόξων Χριστιανών, δηλαδή των παλαιοημερολογιτών. Η εξόδιος ακολουθία ετελέσθη την Πέμπτη. Όσοι παρακολουθήσαμε την κηδεία του μακαριστού Χριστόδουλου, μπορούμε να ανακαλέσουμε τα βασικά του τελετουργικού. Το φέρετρο τοποθετείται, χωρίς καπάκι φυσικά, στο κέντρο του ναού, ενώ ο σπουδαίος νεκρός φέρει τα αρχιερατικά άμφια, την αρχιεπισκοπική μίτρα. Προφανώς στην Εκκλησία των Γνήσιων Ορθοδόξων Χριστιανών ακολουθούν άλλο δρόμο προς τον ουρανό. Την Πέμπτη περιέφεραν στη Λαμία τον νεκρό ιεράρχη. Επάνω στο θρόνο του. Με τα άμφια και τη μίτρα επί της κεφαλής. Και λίγο αργότερα ήταν στο κέντρο του ναού. Καθιστός. Στην κηδεία του. Ήταν καθιστός στην κηδεία του. Κρατώντας με το ένα χέρι το Ευαγγέλιο και με το άλλο τη ράβδο. Τολμώ να υποθέσω ότι ο μακαριστός έχει πλέον ταφεί. Σε οριζόντια θέση.
Ω, ναι, ξέρω ότι και κάποιοι μουσουλμάνοι αυτομαστιγώνονται στον
Πειραιά. Όμως, μισό λεπτό, δεν είναι το ίδιο με την περιφορά ενός
πτώματος πάνω σε θρόνο. Αν κρατάς το παιδί σου από το χέρι, μπορείς και
να μην το πας εκείνη την ώρα στον Πειραιά. Στη Λαμία, όμως, μπορεί και
να σε ρωτήσει γιατί ο παππούλης πηγαίνει σηκωτός. Εν τέλει, όσο και αν
επιθυμείς να επιδείξεις το μέγιστο σεβασμό σε ένα τελετουργικό, πρέπει
να υπάρχει μία σαφής διαχωριστική γραμμή, μία στοιχειώδης διάκριση
ανάμεσα στη συμμετοχή νεκρών και ζωντανών. Και εδώ η
Αστυνομική Διεύθυνση οφείλει να δώσει εξηγήσεις: είναι δυνατόν να
επιτρέπουν εικόνες σαν και αυτή που βλέπετε; Διότι εδώ δεν μπαίνουμε καν
στο debate για σεβασμό του θρησκευτικού δικαιώματος από ένα κοσμικό
κράτος. Όταν έχεις ένα πτώμα να κάθεται σε ένα θρόνο μέσα στο δρόμο, δεν
υπάρχει τίποτα να συζητήσεις.
Η Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών ανέβασε τις φωτογραφίες στο facebook, το οποίο έχει πρόβλημα αν φανεί λίγο στήθος ή μπούτι, αλλά καμία ανησυχία αν εμφανίζονται φωτογραφίες νεκρών. Στα σχόλιά τους τρολάρουν, όλοι αναρωτιούνται αν είναι αυτές εικόνες για ένα δυτικό κράτος του 21ου αιώνα. Όχι, δεν είναι. Αλλά θα συνεχίσουν να σχηματίζονται στις οθόνες μας. Ξέρετε γιατί; Γιατί πάντα θα υπάρχει και αυτός που θα ρωτήσει: «Αυτό σας πείραξε; Σας πειράζουν και οι παραδόσεις τώρα;»
________________________
Ζούμε σε μιαν εποχή όπου , μαζί με την τρομακτική οικονομική κρίση, βιώνουμε την καταβύθιση της ελληνικής κοινωνίας στο βάλτο της δεισιδαιμονίας και της πρόληψης
Η προκλητικά αυτάρεσκη αμάθεια, η αντιδραστική απόρριψη κάθε προοδευτικής ιδέας , η θρησκευτική μισαλλοδοξία και η φασιστική νοοτροπία σηκώνουν πάλι κεφάλι και κατακυριεύουν τις ταλαιπωρημένες από την ανέχεια μάζες.
Ο νεοέλληνας προσποιείται ότι κοιτάζει μπροστά , αλλά λατρεύει ό,τι πιο οπισθοδρομικό και ψάχνει να βρει λύσεις σε ό,τι πιο ανορθολογικό.
Αντί να αναζητήσει τις απαντήσεις για την διέξοδο από την οικονομική κρίση στην Επιστήμη, στην έρευνα και στην ανοιχτή Παιδεία, αφήνει τις σκοταδιστικές ιδέες να τον κυριεύουν.
Ρασοφόροι ρασπούτιν και επιδέξιοι έμποροι της Ορθοδοξίας και της Πατρίδας εξουσιάζουν τη ζωή του και του υπόσχονται τη σωτηρία διά της φυγής σε ένα... μεσαιωνικό παρελθόν.
Αυτό που συνιστά ευθεία απειλή για τη Δημοκρατία μας δεν είναι ο νόμος Παππά αλλά ο σφιχτός εναγκαλισμός των πολιτικών κομμάτων και των θεσμών με το πιο καθυστερημένο κομμάτι αυτής της χώρας , το μισαλλόδοξο παπαδαριό.
Gerontakos
Ένας νεκρός σε θρόνο, στον δρόμο!
Το πρωί της 18ης Οκτωβρίου ( 5 Οκτωβρίου με το παλαιό ημερολόγιο), πέθανε (εντάξει, εκοιμήθη), ο Μακαριστός Μητροπολίτης Φθιώτιδος και Θαυμακού Καλλίνικος. Ο μακαριστός ήταν ιεράρχης της Εκκλησίας των Γνήσιων Ορθοδόξων Χριστιανών, δηλαδή των παλαιοημερολογιτών. Η εξόδιος ακολουθία ετελέσθη την Πέμπτη. Όσοι παρακολουθήσαμε την κηδεία του μακαριστού Χριστόδουλου, μπορούμε να ανακαλέσουμε τα βασικά του τελετουργικού. Το φέρετρο τοποθετείται, χωρίς καπάκι φυσικά, στο κέντρο του ναού, ενώ ο σπουδαίος νεκρός φέρει τα αρχιερατικά άμφια, την αρχιεπισκοπική μίτρα. Προφανώς στην Εκκλησία των Γνήσιων Ορθοδόξων Χριστιανών ακολουθούν άλλο δρόμο προς τον ουρανό. Την Πέμπτη περιέφεραν στη Λαμία τον νεκρό ιεράρχη. Επάνω στο θρόνο του. Με τα άμφια και τη μίτρα επί της κεφαλής. Και λίγο αργότερα ήταν στο κέντρο του ναού. Καθιστός. Στην κηδεία του. Ήταν καθιστός στην κηδεία του. Κρατώντας με το ένα χέρι το Ευαγγέλιο και με το άλλο τη ράβδο. Τολμώ να υποθέσω ότι ο μακαριστός έχει πλέον ταφεί. Σε οριζόντια θέση.
Η Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών ανέβασε τις φωτογραφίες στο facebook, το οποίο έχει πρόβλημα αν φανεί λίγο στήθος ή μπούτι, αλλά καμία ανησυχία αν εμφανίζονται φωτογραφίες νεκρών. Στα σχόλιά τους τρολάρουν, όλοι αναρωτιούνται αν είναι αυτές εικόνες για ένα δυτικό κράτος του 21ου αιώνα. Όχι, δεν είναι. Αλλά θα συνεχίσουν να σχηματίζονται στις οθόνες μας. Ξέρετε γιατί; Γιατί πάντα θα υπάρχει και αυτός που θα ρωτήσει: «Αυτό σας πείραξε; Σας πειράζουν και οι παραδόσεις τώρα;»
________________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου